Toon posts:

Ms Acces cgi script

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een acces applicatie welke ik online wil plaatsen. Nu is het niet de bedoeling dat de eerst ged'ld moet worden, maar dat deze in de browser te bezichtigen is.

Wie weet er een script dat ervoor zorgt dat ik mijn Acces DB in de browser kan gebruiken. B)

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Wat wil je nou precies :?

1. De forms in je db online zetten (zoek naar access data pages)
2. De database 'online' zetten, zodat je met een server-side taal de db kan benaderen

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Verwijderd

Topicstarter
wow niet teveel moeilijke termen voor deze noep :)

waarschijnlijk het 2e.

tis een .mdb applicatie die als soortement klantenbestand fungeert

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 04-09 10:35

Boss

+1 Overgewaardeerd

Wat dacht je? Dat je van je Access database nu in 1x een online programma kan maken met formulieren, rapporten, modules en datakoppelingen?

Dat kan niet. Je zal toch echt de database als download moeten aanbieden, alleen heb je er dan denk ik niets meer aan want dan krijg je niet alle gegevens centraal.

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Verwijderd

Topicstarter
Dus dat betekend dat de hele DB opnieuw gemaakt moeten worden in een vorm die wel online te bezichtigen is, want het was idd de bedoeling v/e online programma dat inzichtelijk is :/

Maar zijn er geen scripts voor die dat om kunnen zetten :?

• KingRichard
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-08 19:31

KingRichard

former Duke of Gloucester

offtopic:
Hee hallo Boss! :)
Het is niet makkelijk, maar het kan wel. :P Wat er precies kan, hangt onder andere van je Access-versie af en je internetmogelijkheden af. Het makkelijkst is om Access statische HTML te laten exporteren. Dit is redelijk makkelijk te doen. Dynamische koppelingen zijn ook mogelijk, maar een stuk ingewikkelder. Ik zou zeggen, druk in Access op F1 en zoek bijvoorbeeld eens naar Internet.

a horse! a horse! my kingdom for a horse! (exeunt)
[got.profile] | [t.net.profile] | [specs]

• Boss

Boss

+1 Overgewaardeerd

KingRichard schreef op 17 november 2003 @ 14:51:
[...]
offtopic:
Hee hallo Boss! :)
offtopic:
Hoi. :? Ken ik jou?

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Verwijderd

Topicstarter
Kmoet zeggen dat ik er nog steeds niet helemaal uit ben.
Ik kan dus statische html genereren en die plaatsen.
Dit betekend dus ahw dat de DB ingekeken kan worden, maar niet gewijzigd als ik het goed begrijp :*)

• Boss

Boss

+1 Overgewaardeerd

Dat klopt wel ongeveer ja. Makkelijke manier -> alleen lezen. Moeilijke manier -> lezen en schrijven.

Misschien kan je een beetje meer vertellen over wat je wil doen met je database en hoe complex hij is. Dan kunnen we je wat beter helpen.

• bcd87
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
dit zou je met asp of asp.net kunnen doen, www.asp.net daar kan je the webmatrix downloaden waarmee je dit soort pagina's zou kunnen maken..
hier is ook helemaal uitgelegd hoe je dit zou moeten doen

[ Voor 24% gewijzigd door bcd87 op 17-11-2003 16:46 ]

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Welkom op Gathering of Tweakers.

Op GoT gelden een aantal regels. Deze regels kun je vinden in Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette), en in de policy van het subforum waar je vraag hoort. De vraag die jij hier stelt hoort in Programming & Webscripting. Daar, net als op de rest van GoT, zijn geen scriptrequests toegestaan. Zie:
http://gathering.tweakers...ist_messages/740997#topic
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.