[Windows 2000] Iets in plaats van Dumpel

Pagina: 1
Acties:

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:48
Ik ben bezig met een script wat alle eventlogs uitleest op alle servers en deze op een centrale plek in een zip file zet.
Dit gaf geen probleem voor de system, application en security log aangezien je daar dumpel.exe uit de resource kit voor kan gebruiken.
Alleen hebben de domain controllers natuurlijk ook nog een DNS, Active Directory en File Replication log. Deze kan ik hier niet mee uitlezen.
Kort samengevat ik zoek een command line tool die alle eventlogs kan dumpen naar CSV file.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Je zou eens kunnen kijken naar Logparser welke dit allemaal zou moeten kunnen. Zelf iets in VBScript schrijven kan natuurlijk ook - ik denk dat het Microsoft Script center je dan wel van pas zal komen :)

Verwijderd

Misschien is dit makkelijker voor je: elogdmp ook uit de resource kit.
Meer info: http://www.winnetmag.com/Article/ArticleID/25996/25996.html

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:48
Ik ga even logparser bekijken, maar ik ben bang dat dit niet helemaal is wat ik wil aangezien dit meer zoeken in EVT files is, ik wil gewoon een export kunnen maken, maar misschien dat ik dit via een omweg kan gebruiken, bedankt en andere suggesties zijn natuurlijk welkom!

Elogdmp lijkt het wel zekers te doen! Perfect, ik moet nog even finetunen maar alvast bedankt.

[ Voor 20% gewijzigd door Archie_T op 17-11-2003 16:01 ]