Hello,
Na veel zoeken heb ik nog steeds geen antwoord dus bij deze:
ik heb de volgende setup om ADSL te delen over een netwerk:
modem/router (4p 10/100switch) ---switch(10/100)---HUB(10)---PC1
aan de modem router zitter verder nog 3 pc's
aan de switch 1 pc en nog een switch met 2 pcs
aan de hub naast PC1 nog een switch en daaraan 2 pc's (PC2 en PC3)
i.a.w.
Ik heb dus een modem/router aan welke 3 pc's en een uplink naar een switch zit met 2 pc's. Aan deze switch zitten 1 HUB (10Mbit) 1 PC en nog een switch (met 2 PC's).
Maakt het qua bandbreedte nog uit naar PC1, PC2 en PC3 die aan de hub zitten (wat betreft internet (max 2 Mbit)) of de HUB blijft danwel vervangen wordt door een switch ...
Qua netwerk maakt het mij niet uit, via de hub worden geen bestanden gedeeld, het gaat me dus alleen om de internet snelheid of deze beduidend lager zal zijn dan in de rest van het netwerk.
Na veel zoeken heb ik nog steeds geen antwoord dus bij deze:
ik heb de volgende setup om ADSL te delen over een netwerk:
modem/router (4p 10/100switch) ---switch(10/100)---HUB(10)---PC1
aan de modem router zitter verder nog 3 pc's
aan de switch 1 pc en nog een switch met 2 pcs
aan de hub naast PC1 nog een switch en daaraan 2 pc's (PC2 en PC3)
i.a.w.
Ik heb dus een modem/router aan welke 3 pc's en een uplink naar een switch zit met 2 pc's. Aan deze switch zitten 1 HUB (10Mbit) 1 PC en nog een switch (met 2 PC's).
Maakt het qua bandbreedte nog uit naar PC1, PC2 en PC3 die aan de hub zitten (wat betreft internet (max 2 Mbit)) of de HUB blijft danwel vervangen wordt door een switch ...
Qua netwerk maakt het mij niet uit, via de hub worden geen bestanden gedeeld, het gaat me dus alleen om de internet snelheid of deze beduidend lager zal zijn dan in de rest van het netwerk.
-------