Bandbreedte beinvloed door gebruik hub in gedeeld internet ?

Pagina: 1
Acties:

• mjl
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-05 16:30
Hello,

Na veel zoeken heb ik nog steeds geen antwoord dus bij deze:

ik heb de volgende setup om ADSL te delen over een netwerk:

modem/router (4p 10/100switch) ---switch(10/100)---HUB(10)---PC1

aan de modem router zitter verder nog 3 pc's
aan de switch 1 pc en nog een switch met 2 pcs
aan de hub naast PC1 nog een switch en daaraan 2 pc's (PC2 en PC3)

i.a.w.
Ik heb dus een modem/router aan welke 3 pc's en een uplink naar een switch zit met 2 pc's. Aan deze switch zitten 1 HUB (10Mbit) 1 PC en nog een switch (met 2 PC's).

Maakt het qua bandbreedte nog uit naar PC1, PC2 en PC3 die aan de hub zitten (wat betreft internet (max 2 Mbit)) of de HUB blijft danwel vervangen wordt door een switch ...

Qua netwerk maakt het mij niet uit, via de hub worden geen bestanden gedeeld, het gaat me dus alleen om de internet snelheid of deze beduidend lager zal zijn dan in de rest van het netwerk.

-------

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-05 00:37

job

Nee, tuurlijk niet.
De hub kan 10mbit aan.

Aangezien je internet verbinding 2mbit is is je hub snel genoeg..

[ Voor 3% gewijzigd door job op 17-11-2003 13:34 ]

• Bware81
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-01-2022
internet zal niet echt trager zijn denk ik... maar je moet wel zo denken dat als je grote bestanden op je lokale netwerk gaat sturen dat het langzamer is want een HUB is altij maar half duplex... die kan nooit full duplex zijn.

AMD64 XP3000+, 1024MB Kingston, ASUS K8V deluxe SE, ATI Radeon 9800 pro Realtek8139 Nic, ITE RAID contr, 2x 80GB Maxtor,2x 160GB sataMaxtor, NEC1300a DVD-r, Samsung DVD/CD-r combo. 21inch crt Compaq

• Lief Adje
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:25

Lief Adje

Love is in the air

damster schreef op 17 november 2003 @ 13:34:
Nee, tuurlijk niet.
De hub kan 10mbit aan.

Aangezien je internet verbinding 2mbit is is je hub snel genoeg..
Niet helemaal correct,

Een hub is namelijk Half-duplex, dus als je aan het downloaden bent kun je niet tegelijkertijd uploaden , nu zul je daar met een 2mbit verbinding niet veel van merken, maar als je nogal wat data door die hub gaat proppen van valt je I'net wel weg....

PV: 2550WP | 520WP | een mens lijdt t meest door het lijden dat hij vreest

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-05 00:37

job

ik geef toch antwoord op zijn vraag.
hij zegt net dat hij niet veel data door z'n hub heen zal sturen:
mjl schreef op 17 november 2003 @ 13:29:
Maakt het qua bandbreedte nog uit naar PC1, PC2 en PC3 die aan de hub zitten (wat betreft internet (max 2 Mbit)) of de HUB blijft danwel vervangen wordt door een switch ...

Qua netwerk maakt het mij niet uit, via de hub worden geen bestanden gedeeld, het gaat me dus alleen om de internet snelheid of deze beduidend lager zal zijn dan in de rest van het netwerk.
zo'n hub kan snel genoeg schakelen tussen "upload" en "download" dat je er geen last van krijgt. kom je nou in de buurt van die 10mbit met je verbinding dan kan je er inderdaad last van krijgen, maar met 2mbit gaat het makkelijk

ik snap niet waarom TS er niet een switch tussen gooit.
een simpele switch kost bijna niets.
en dan zit je je ook niet te ergeren als je wel een keer een groot bestand kopieert.

[ Voor 28% gewijzigd door job op 17-11-2003 13:44 ]

• mjl
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-05 16:30
Het antwoord is duidelijk, geeft alleen problemen als er over de hub netwerk verkeer gaat, aangezien dat niet de bedoeling is maakt het dus niet uit en hoef ik geen switch er bij te kopen. Scheelt weer een paar tientjes ... Bedankt voor de informatie - slotje mag erop (wat mij betreft)........

-------

Pagina: 1