Toon posts:

[Win2K]PC/Monitor valt uit, beeld weg, reset niet mogelijk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds een weekje valt na een half uur ongeveer het beeld uit (springt op standby) wat ik ook doe verder, niks werkt. geen ctrl + alt + del, resetten van pc gaat ook niet.
Het enige wat ik kan doen is gewoon op de uit knop douwen en na een tijdje kan ik hem dan pas weer aanzetten.
Iemand enige suggesties? Geen virus volgens virusscan :S

Greetz Neo

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-05 12:16
Maakt de computer geen kortsluiting? Want niet kunnen resetten is vrij verdacht, aangezien dat net zoiets is als 'm uitzetten.

The devil is in the details.

• bouvrie
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-05-2025

bouvrie

Interior demolisher

Nou, nou NEO ... Jij hebt toch helemaal geen PC nodig ... Je kan zelfs communiceren buiten de Matrix :P

Heh, anyway, probeer eens nieuwe display drivers, of check of je voeding wel 100% is. Test het eens met een andere monitor ... weet je of het aan dat ding ligt of aan andere hard/software. Druk je grafische kaart eens goed in het AGP/PCI slot.

Vertel ons eens wat jij zelf al hebt gedaan om het probleem op te lossen ... Opzich kunnen we hier weinig mee.

01010100011010000110010100100000010011110100111001000101001000000011101000101001

Verwijderd

Euhm ik heb hier zo'n 400 monitoren in gebruik (werk dus ;) ). Dit zijn CTX monitoren. Toen ze een paar jaar geleden uitgeleverd werden hadden ze allemaal eenzelfde probleem.
De oplossing voor deze monitoren is om de powersave in de monitor uit te zetten. Of de stroomtoevoer van de monitor ff een paar seconden onderbreken zodat het powersave mechanisme wordt gereset. Dit betekent dus dat je echt de stekker eruit moet trekken en niet alleen de monitor uitzetten.

Of dit bij jouw ook het probleem is en hoe je dat in jouw monitor uit met zetten kan ik zo niet beoordelen. Maar dat kan je vast wel in de handleiding van je monitor vinden.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2003 13:17 ]

Verwijderd

Je geeft zelf aan dat het een soort standy is. Kun je eens kijken of bij het afmelden van windows je de volgende meldingen hebt:

Afmelden
Afsluiten
Opnieuw starten
stand-by

als er ook stand-by bij staat zou het kunnen zijn dat je computer in stanby mode springt. schakel dit dan uit via configuratiescherm en dan Energiebeheer

Verwijderd

Topicstarter
Tja, het is toevallig wel een CTX monitor, maar wel al een hele ouwe. Ik denk dattie intussen een jaar of 9 oud is. Heb bij de aanschaf van nieuwe pc geen nieuwe monitor gekocht om dat ik deze nog had staan (geldgebrek dus :D).

misschien nog van belang:
Moederbord: AMD Athlon KR7A-133
Videokaart: Hercules 3d Prophet 64 MB Radeon 8500

Maar het vage vind ik nog steeds dat die resetknop dus helemaal niet werkt.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 november 2003 @ 13:26:
Tja, het is toevallig wel een CTX monitor, maar wel al een hele ouwe. Ik denk dattie intussen een jaar of 9 oud is. Heb bij de aanschaf van nieuwe pc geen nieuwe monitor gekocht om dat ik deze nog had staan (geldgebrek dus :D).
Ja, dan heb je dus een grote kans dat in jouw monitor hetzelfde probleem zit.
De nieuwere CTXen die ik hier heb staan hebben dit euvel namelijk niet meer.
Bij mij kan je het uitzetten door op de status knop te drukken tot je bij het power save menu komt. Daar ff 'Off' selecteren en klaar is kees (of NeoNic, mag ook :p).

Echter....
misschien nog van belang:
Moederbord: AMD Athlon KR7A-133
Videokaart: Hercules 3d Prophet 64 MB Radeon 8500

Maar het vage vind ik nog steeds dat die resetknop dus helemaal niet werkt.
Dan zou je denken dat het toch aan je pc ligt. Je zou dan zoals hierboven door iemand anders al geoppert werd de powersave settings eens moeten controleren.

Maar het kan geen kwaad om toch ook in je monitor de power save optie uit te zetten. Misschien is de combinatie 'slecht CTX powersave mechanisme <=> windows powersave instellingen' een probleem?

Verwijderd

Juist omdat je resetknop niet meer werkt lijkt het me niet aan je monitor te liggen maar juist aan de instellingen van windows. Heb je al kunnen controleren of je systeem niet in standby springt. dan kunnen we namelijk verder kiken waar het wel zou kunnen zitten.

Verwijderd

Topicstarter
Hij viel net dus na een minuutje of 43 weer weg. Heb geprobeerd om de stekker van de monitor er uit te trekken, maar dit was dus blijkbaar niet de oorzaak.
Ik ben aan het denken aan een full reinstall maar dit kan natuurlijk ook goed hardwarematig zijn of niet?

Verwijderd

Topicstarter
Bij mij kan je het uitzetten door op de status knop te drukken tot je bij het power save menu komt. Daar ff 'Off' selecteren en klaar is kees (of NeoNic, mag ook ).
Monitor is zo oud dat er geen status knop op zit om bij een powersave menu te komen, zitten alleen maar knoppen om om beeld te verschuiven/helderder ed. te maken.

Verwijderd

Topicstarter
Heb je al kunnen controleren of je systeem niet in standby springt. dan kunnen we namelijk verder kiken waar het wel zou kunnen zitten.
De PC springt ook niet in standby, opties voor standby heb ik allemaal uitgeschakeld.

Verwijderd

dus deze optie wordt ook niet weer gegeven als je wilt afsluiten (zowel in bios als in windows uitschakelen). Heb je net voor je dit probleem ontdekte nog een servicepack van windows of een driverupdate uitgevoerd

Verwijderd

Heb je nou inmiddels al een andere monitor geprobeerd ofniet?
Je kan het altijd proberen ;).
Ik denk zelf dat dit wel ergens hardware matig zit, want anders gaat hij niet om een willekeurige tijd op stand-by springen :). (ik neem aan dat je op dat moment waarneer hij uitspringt achter je pc zit?)
Anyway, doet je reset knop het wel zonder dat je pc vast loopt? Gewoon om dat ook weer uit te sluiten :).

• bouvrie
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-05-2025

bouvrie

Interior demolisher

Zoals al eerder geopperd ... zit de grafische kaart wel goed vast? Sommige AGP sloten zijn nogal stroef ...

01010100011010000110010100100000010011110100111001000101001000000011101000101001

Verwijderd

bouvrie schreef op 17 november 2003 @ 14:09:
Zoals al eerder geopperd ... zit de grafische kaart wel goed vast? Sommige AGP sloten zijn nogal stroef ...
Denk het wel, aangezien hij het gewoon een tijdje goed doet ;).

Verwijderd

Topicstarter
Ja, reset knop werkt normaal wel :)

De grafische kaart zit hartstikke vast, lijkt me niet dat deze het probleem (op die manier) veroorzaakt.

Misschien is het ergens een beveiliging ofzo (thermisch misschien) omdat ik de pc dus, binnen 2-3 minuten nadat hij uitvalt, ook helemaal niet aan kan zetten, dan blijft ie direct al hangen.

Ik vind wel dat mijn CPU aardig warm wordt, regelmatig boven 65-70 graden, gemiddeld boven de 60, kan het hier misschien iets mee te maken hebben?

Verwijderd

Topicstarter
Oja, andere monitor heb ik nog niet geprobeerd, heb er op dit moment geen thuis staan, allemaal uitgeleend :(, komt nu dus slecht uit

Verwijderd

Zou idd een temp. kunnen zijn je hebt een asus moederbord installer dan eens as-probe daarmee kun je de temperatuur van je computer monitoren. Als je die daarna even doorgeeft kunnen we kunnen we kijken of deze hogere dan normaal is. Een andere optie is om een tijd te gaan werken met de kast open blijven de problemen dan weg dan betekent het dat je idd een temp probleem hebt.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 november 2003 @ 14:19:
Ja, reset knop werkt normaal wel :)

De grafische kaart zit hartstikke vast, lijkt me niet dat deze het probleem (op die manier) veroorzaakt.

Misschien is het ergens een beveiliging ofzo (thermisch misschien) omdat ik de pc dus, binnen 2-3 minuten nadat hij uitvalt, ook helemaal niet aan kan zetten, dan blijft ie direct al hangen.

Ik vind wel dat mijn CPU aardig warm wordt, regelmatig boven 65-70 graden, gemiddeld boven de 60, kan het hier misschien iets mee te maken hebben?
Dan is het de temp ;).
Lijkt me overduidelijk :/.
Like, 60graden, dat is echt teveel :+.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2003 14:31 ]

Verwijderd

Topicstarter
(in de tijd dat we hier bezig zijn al een 4 keer uitgevallen)

Hoe kan het dan dat de temperatuur zo hoog wordt? Is trouwens altijd al geweest, heb al eens gehoord dat t normaal is bij een AMD processor, anderen, zoals jij dus, zeggen dat t veel te hoog is.

zit gewoon een fan op die voldoende zou moeten koelen...

Verwijderd

Airflow ofzo?
Weet ik het :P.
Een AMD kan 60 graden makkelijk hebben, maar dat zegt nie tdat het normaal is :P.
Mijn 2600+ is ~29 graden :). Maargoed dat doet er niet toe.
Pagina: 1