Toon posts:

rare lijnen in xfree

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik draai openbsd 3.4 op een oude P133 met 48Mb geheugen, een matrox mystique videokaart en 60Gb hd >:).
Tot zover niets aan de hand. Ik heb nu ook XFree86 geinstalleerd en probeer fluxbox te draaien. Configuratie en installatie gingen vlekkeloos echter het volgende is nu aan de hand.
Na een paar minuten komt er in alle verticale lijnen van alle vensters een 'kronkel'. Ook text in de vensters verschuift mee in die kronkels.

Het lijkt een beetje alsof de videokaart te heet wordt maar dat kan ik me niet voorstellen omdat ik hier vroeger ook gewoon w95 op draaide en ik geloof niet dat fluxbax meer van mijn grafische kaart vraagt dan W95.
Ook de horziontale en verticale refreshrates heb ik netjes in de XF86Config staan.

Iemand een idee of richting waarin ik dit moet zoeken? :?

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Weet je zeker dat het niet hierop lijkt ? --> Afbeeldingslocatie: http://www.jwz.org/xscreensaver/distort.gif ..
Verder snap ik iets te weinig van je omschrijving. probeer, als je denkt dat het aan de grafische kaart ligt, eens een wat lagere resolutie te draaien, met wat minder kleuren, en kijk of het dan nog steeds voorkomt.

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• MIT
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-03-2025

MIT

KerMIT

Welke video kaart gebruik je? Heb je het geheugen van de video kaart goed ingesteld? Sis heeft een aantal kaarten die zoiets als jij beschrijft hebben onder X.

[ Voor 31% gewijzigd door MIT op 17-11-2003 13:41 ]

No Signature

Verwijderd

Topicstarter
MIT schreef op 17 november 2003 @ 13:40:
Welke video kaart gebruik je? Heb je het geheugen van de video kaart goed ingesteld? Sis heeft een aantal kaarten die zoiets als jij beschrijft hebben onder X.
Kaart is een Matrox Mystique, niet de G200 serie die later kwam maar de eerste. Volgens mij had deze 4mb geheugen al heb ik dat niet meer gecontroleerd.
Ik heb ook al verschillende colordepths gebruikt, verschillende resoluties maar helaas. Ik zou dus hooguit misschien de grootte van het geheugen verkeerd hebben ingeschat. Kan ik nog es nakijken

Verwijderd

Topicstarter
moto-moi schreef op 17 november 2003 @ 13:40:
Weet je zeker dat het niet hierop lijkt ? --> [afbeelding] ..
Verder snap ik iets te weinig van je omschrijving. probeer, als je denkt dat het aan de grafische kaart ligt, eens een wat lagere resolutie te draaien, met wat minder kleuren, en kijk of het dan nog steeds voorkomt.
Nee, dat is het niet, als ik het zou moeten omschrijven dan is de omschrijving 'het scherm lijkt een beetje bibberig' misschien nog de beste omschrijving :).
Ik moet er es een screenshot van maken, maar dan moet ik eerst ff gimp isntalleren 8)

• MIT
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-03-2025

MIT

KerMIT

Verwijderd schreef op 17 november 2003 @ 13:47:
[...]
Ik zou dus hooguit misschien de grootte van het geheugen verkeerd hebben ingeschat. Kan ik nog es nakijken
Zou ik ff doen. Als de geheugen instellingen to hoog staan, kan dat resulteren in dergelijke problemen.

No Signature

Pagina: 1