[XPPro] Standby en slaapstand werken niet meer!

Pagina: 1
Acties:

• pelleke
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08-11-2024

pelleke

Aut viam inveniam aut faciam

Topicstarter
Hallo!

De standby-stand en de slaapstand van mijn computer zijn ineens verdwenen! Ik weet niet hoe het komt, heb al even door de services gebladerd maar zie niks interessants. Ook het configuratiescherm-Energiebeheer zegt niks meer, het lijkt wel alsof het niet meer wordt ondersteund!

Volgens mij is het ongeveer gelijk gekomen met de installatie van mijn Apache-server, zou dat er iets mee te maken kunnen hebben?

Pelle.

Verwijderd

1. Configuratiescherm -> Energiebeheer
2. tabblad "Slaapstand"
3. En dan "Slaapstand in schakelen" aanvinken √

En dan...
Start -> Uitschakelen... als je dan SHIFT inhoud zie je dat stand-by verandert in slaapstand als het goed is :) !

Verwijderd

heb je het wel aanstaan in de bios?
bij mijn mobo kan ik dat instellen en weet xp ook geen raad meer.
mischien dat dat de reden is.

• pelleke

pelleke

Topicstarter
Net wat ik zeg: Energiebeheer laat beide tabs niet meer zien. Bovendien had ik het over Stand By (STAND BY) en niet over de slaapstand (hibernate).

BIOS is een goed plan, zal er eens in kijken.

Verwijderd

Staat in je bios.

Gewoon even doorzoeken en daar kan je ergens instellen wat het systeem moet doen als je 1x snel op de powerknop drukt.

Als je hem daarna lang inhoud (5sec) gaat hij uit..

suc6

• pelleke

pelleke

Topicstarter
En dan lust windows hem ineens ook weer?

Ga het proberen!
Mijn dank is groot ;)

Pelle.

• pelleke

pelleke

Topicstarter
Het is wellicht spijtig, maar in de BIOS staan ALLE instellingen goed. Wat de stroomschakelaar bij korte duur moet doen is overigens NIET in de bios in te stellen, maar in windows zelf. Tenminste dat zou moeten.

Iets anders: Mijn apparaatbeheer geeft wel degelijk aan dat mijn PC wel degelijk een ACPI Uniprocessor PC is. Dat betekent toch dat het zou moeten werken? Ik denk dat het bewust wordt tegengehouden, maar zoek een regkey waarmee ik de boel weer kan enable-en.

Pelle
Pagina: 1