Toon posts:

IRQ conflict oplossen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Heb bij iemand een firewire kaartje en een pinnacle DC-10+ capture kaart in de PC gezet, ze hebben het allebei gedaan, maar nu doet vooral de DC-10+ kaart moeilijk. Ik heb er niet zo heel erg veel verstand van, maar ik dacht misschien aan een IRQ conflict. Ze zitten allebei op IRQ 5 geloof ik. Mijn vraag: hoe kan ik het IRQ van die kaarten veranderen op winXP prof? Heb al in de BIOS gekeken maar daar lijkt 't niet te gaan. Iemand misschien een ander trucje of ideetje wat ik kan proberen? Pinnacle studio 7 / 8 zegt dat 'ie de videocapturedevice niet kan initialiseren ofzo.

Alvast bedankt!

Geert

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:39

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

mocht er een irq conflict zijn, zou je dat in de hardware-lijst moeten zien (gele uitroepteken).

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-07 05:15
Via het Instellingen en configuratie-scherm kan je het Systeem-icoontje selecteren.
Bij hardware kan je een hele lijst opvragen waarin de 2 apparaten moeten staan.
Bij elk apparaat kan je de eigenschappen aanpassen.

Op het tweede tabblad staan de IRQ's en andere resources.
Je kan ook een andere configuratie kiezen mbv de drop-down box.
Lukt dat niet dan moet je handmatig een ander IRQ kiezen.

Als je IRQ's tekort komt dan kan je ook altijd een ongebruikt COM-poort uitschakelen. Dan komt er weer een IRQ vrij.

Senile! Senile Oekaki

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de snelle replies!

Ik zie bij de hardwarelijst inderdaad een geel icoontje staan, maar ik dacht dat dat een vraagteken was en geen uitroepteken, maar ik kan me zeker vergissen!
Ik heb bij die hardware lijst ook goed gekeken of ik IRQ's kon veranderen, maar heb niets kunnen vinden...zeker dat ik dat in winXP makkelijk kan veranderen? En kan een IRQ conflict ook echt de oorzaak zijn voor het niet functioneren enzo? Ik zag vaak een foutmelding erbij staan met "code 10" erbij vermeld, en dat het apparaat niet start, zegt dat iemand iets?

Groet,
Geert