Toon posts:

Max accountnaam lengte windows xp/2000

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Weet iemand toevallig of er een mogelijkheid is via registry of een tooltje om usernames op windows 2k en xp machines (geen domain, draaien Novell) aan te maken die langer zijn dan 20 characters? noch Google noch microsoft technet/etc leverden iets nuttigs op.

alvast dank :)

Verwijderd

Dit zou ik ook graag willen weten.

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18:16

momania

iPhone 30! Bam!

Verwijderd schreef op 17 november 2003 @ 12:50:
Dit zou ik ook graag willen weten.
Dan moet je gewoon deze thread in de gaten houden en hoef je geen 'niets toevoegende' relpy toe te voegen.

@TS:

Gaat het hier om de username of de userid :?

Userid van meer dan 20 lijkt mij nml. een beetje onzinnig, maar dat kan je eventueel gewoon via een policy instellen denk ik?

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Verwijderd

Topicstarter
't gaat om de maximale lengte van de username. voor machines zonder domain 20 characters, met domain 256 characters.

zitten met het probleem dat gebruikers via ZEN (van novell) een dynamisch profiel hebben en dat het lokale profiel automatisch wordt aangemaakt. Echter als dit profiel dus langer is dan 20 characters kan de novell workstation managers geen account aanmaken en krijgt de user alsnog een windows login te zien...

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Username van 20+ characters is niet mogelijk in Windows NT 4.0 en Windows 2000 volgens mij, dus het zou kunnen dat Novell gewoon die limiet genomen heeft om compatible te blijven. Windows XP moet langere namen aankunnen.

De limiet voor een Novell username is 48 characters trouwens.

Een oplossing is er volgens Novell niet:

http://support.novell.com...archtid.cgi?/10063671.htm

Het wordt dus de username limiteren tot maximaal 20 characters. Als je daarin niet iets kan verzinnen weet ik het ook niet. Mensen met een lange achternaam hebben gewoon pech! ;)

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik