[Win2k3] DDE (Word, Excel mailmerge) werkt niet

Pagina: 1
Acties:

• Abom
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-05 16:03
Ik heb een Terminal Server waar enkele medewerkers op werken, voor Office werkzaamheden (Windows 2003 + Office XP (2002)). Nu hebben enkele medewerkers documenten die gebruik maken van mailmerge. Voorheen werkte deze medewerkers op een andere machine (NT4 en Office 97), hier werkte het mailmerge gedeelte perfect.

Tijdens het googlen ben ik erachter gekomen dat in Windows 2003 de default services instellingen anders zijn dan bij 2000 en NT, zo staan alle DDE services default op disabled. Nu heb ik uiteraard deze services al geactiveerd (op manual en automatic, standaard in 2000 is het manual). Helaas is dit niet de oplossing van het probleem.
Het kan natuurlijk wel zijn dat ik de machine er opnieuw voor gestarten moet worden, maar helaas is het een productie server en die kan dus niet tijdens werktijd makkelijk down brengen (wanneer ik geen oplossing vind voor vanavond ga ik dit natuurlijk wel even doen).

Mijn vraag dus, kent iemand dit probleem, heeft iemand Windows 2003 waar Word en Excel op gebruikt worden en dan vooral met mailmerge (samenvoegen van gebruikens voor bv mailingen) en heb je dit probleem op kunnen lossen?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Kan je misschien beschrijven wat er precies gebeurt waardoor het niet werkt? Krijg je een bepaalde foutmelding?

Verder geef je aan dat je de services 'enabled' hebt, maar heb je ze ook nog gestart?

• Abom
Excel wordt gestart, zoals het hoort. In Word staat de melding "bezig met initialiseren van DDE-koppeling met Microsoft Excel" en hier blijft Word hangen.
Voorheen kreeg ik de melding dat Word aan het wachten was op Excel voor de DDE koppeling, om gegevens te versturen (waarschijnlijk om aan Excel door te geven welk bestand geopend moet worden etc).

Het starten van Excel werkt dus wel, maar dit gebeurt niet dmv DDE volgens mij.

Ja, ik heb alle combinaties met enabled (manual of automatic) en wel of niet gestart gehad. Standaard in Windows 2000 (waar mailmerge wel in werkt) staan de services op manual en stopped.

- Update -

Wanneer ik onder mijn account het bestand wil openen, werkt het wel. Ik heb enkele keren (1 op de 20 keer) gehad dat het ook werkt onder de inlogcode van de betreffende gebruiker (zonder dat er in de tussen tijd instellingen veranderd worden en/of ik een keer uitlog).

Het lijkt er nu heel erg sterk op dat het willekeurig wel en niet werkt. Misschien dat er iets mis is met een timeout ofzo? Hoewel ik geen topics kan vinden over DDE timeout onder Windows 2003 (alleen 98 enzo).

[ Voor 51% gewijzigd door Abom op 17-11-2003 14:58 . Reden: Typos en update ]

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Heeft jouw account administrative rights? Zo ja, dan zou het mischien met rechten te maken kunnen hebben.....

- Moet er voor deze bewerking ergens in het registry geschreven worden wat de user mischien niet mag?

- Heeft de user ergens geen schijftoegang om tijdelijke bestanden neer te mikken?

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

• Abom
De betreffende gebruiker administrator rights geven om te testen was de eerste poging om te testen waar het probleem zou kunnen zitten :)

Wanneer ik als diezelfde gebruiker op een andere server inlog en vanuit die server hetzelfde bestand (over het netwerk) laat openen, werkt het wel. Het zou kunnen zijn dat er iets niet klopt mbt rechten op Program Files of ergens in het registry, maar buiten dit werkt alles. Maar dan begrijp ik niet waarom het af en toe wel werkt.

Misschien kan ik Office een keer opnieuw installeren, misschien dat er iets mis is gegaan tijdens de installatie en het instellen van de default registry settings.

Vanavond eerst even een herstart, mocht dat niet werken, Office opnieuw installeren.

[ Voor 5% gewijzigd door Abom op 17-11-2003 16:57 ]

• maartena
Probeer eens RegMon te draaien op de server, terwijl de actie wordt uitgevoerd. bij voorkeur wanneer er zo min mogelijk gebruikers opzitten, anders wordt je gek van alle registry requests ;)

Je kunt dan kijken of een bepaalde registry key gebruikt wordt, en of de gebruikter er toegang toe heeft.

Proud to be an American.
Hier woon ik

• Abom
Ik heb het gestart en even gefilterd op faillures, en dan NOMORE en NOTFOUND excluded.

De enige regels die verschillen in het register log zijn de volgende:

code:
1
2
41  6.18010062  WINWORD.EXE:3772    QueryKey    HKCU    BUFOVRFLOW      
42  6.18030717  WINWORD.EXE:3772    QueryKey    HKCU    BUFOVRFLOW

Later in de log krijg ik wel enkele meldingen van DDETIMEOUT, maar deze melding komt ook voor wanneer ik ingelogt ben onder een account waar alles wel werkt.

Volgens mij ligt het niet aan het register.

• maartena
Zou het kunnen dat Office XP wat problemen geeft met Windows Server 2003?

Ik heb in ieder geval wat documentatie gevonden van Microsoft wat je wellicht kan helpen bij de speurtocht:

http://support.microsoft....aspx?scid=kb;en-us;817093

Dat gaat over setup problemen met Office XP op Windows Server 2003 - kweet niet of je er wat aan hebt :)

Verder kan ik je ook niet helpen denk ik..... Wellicht kun je een support call doen bij Microsoft, je krijgt meestal nog een tijd tech support als je Server 2003 koopt.

Proud to be an American.
Hier woon ik

• Abom
Microsoft bellen, dat is een hele goeie tip.

Ik heb nu al 3x Office XP op verschillende manieren geinstalleerd, alle nodige patches geinstalleerd en het blijft maar werken onder 1 gebruikers account...

-- enkele minuten later --

Ack, het probleem zit ergens in de GPO's. Ik begrijp er helemaal niets van aangezien ik niets qua Office instellingen heb geregeld. Daarbij komt ook nog eens dat wanneer ik op hetzelfde domain (zelfde gebruiker en dus ook GPO) op een Windows 2000 machine inlog, het probleem niet voor komt.

Ik ga even uitzoeken waar het probleem nu echt in zit en dan voeg ik dat hier even toe.

[ Voor 7% gewijzigd door Abom op 18-11-2003 09:56 ]

Pagina: 1