Toon posts:

Ik word niet goed vcan mijn Club3d Radeon 9800pro

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Club3d Radeon 9800pro 128 MB.

Ik kan geen enkel spel meer dan een uur spelen, want of:

* Mijn scherm wordt zwart en gaat naar standby en is het systeem alleen met de powerknop weer opniew op te starten

* Mijn PC reboot en komt met de melding "System recovered from a device faillure" en verwijst naar mijn videokaart.

Ook heb ik soms van die rare regenboogachtige effecten in beeld.

Overige gegevens van mijn PC:

CPU: AMD XP 3000+
MBD: MSI KT6 Delta
512 MB mem
Windows XP, directx 9.0B

Weet iemand wat het probleem kan zijn? Ik vermoed dat hij te heet wordt, helaas zit er geen temperatuursensor op :( Mijn systeem zelf blijft echter netjes op temperatuur.

GRoeten

Verwijderd

Probeer andere drivers ... kan je zelf ook wel bedenken lijkt mij :>

• Bad_Karma
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-11-2023
Heb je gecontroleerd of de fan op je videokaart nog werkt?

• ck2000nl
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-04-2025
Hmmmm, Club3D... Moet je eens kijken of de koeler op je videokaart erg stoffig is zodat ie vast kan lopen. Er zitten niet al te beste koelers op die Club3D dingen, dus het kan zijn dat de videochip te warm wordt door de slecht presterende chipkoeler 8)

| Sony VAIO Pro 13" 8GB 256GB ssd Windows 8 |

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 16:34
Om die redenen heb ik de cooler op mijn 9800 pro vervangen voor een Zalman HP80c.

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Videokaart wordt hoogstwaarschijnlijk te warm. Kan ook zo zijn dat je processor te warm wordt, of dat je voeding het niet meer trekt.

Houd je kast eens op tijdens het spelen en zet er een ventilator op ofzo, of klok je vid. kaart wat terug.
Kijk ook even wat je temps zijn en je voedingslijnen na een half uur spelen.

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
ck2000nl schreef op 17 november 2003 @ 11:41:
Hmmmm, Club3D... Moet je eens kijken of de koeler op je videokaart erg stoffig is zodat ie vast kan lopen. Er zitten niet al te beste koelers op die Club3D dingen, dus het kan zijn dat de videochip te warm wordt door de slecht presterende chipkoeler 8)
Op de club 3d's zitten Ati koelers 8)7 (het zijn gewoon BBA's met een club-3d sticker óver de ati sticker)

Je hebt waarschijnlijk de driverversie die oververhitting veroorzaakt, ben ff vergeten welke versie dat was...

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
johnnyv.nl schreef op 17 november 2003 @ 11:57:
Je hebt waarschijnlijk de driverversie die oververhitting veroorzaakt, ben ff vergeten welke versie dat was...
Catalyst v3.8 (en v3.9 mogelijk ook).

@Topicstarter,
Dit probleem kan ook veroorzaakt worden door een te zwakke voeding.
De 9700 en 9800 trekken nl. nogal wat stroom.
En probeer de v3.7 drivers eens, die zijn tot nu toe nog de beste Catalysts.

Verwijderd

johnnyv.nl schreef op 17 november 2003 @ 11:57:
[...]
Op de club 3d's zitten Ati koelers 8)7 (het zijn gewoon BBA's met een club-3d sticker óver de ati sticker)
Inderdaad, dat viel me ook al op.
Toch zijn de Club3D's berucht om stervende fans. (ik zit hier atm ook met een R9800pro met een dode fan)

• sjekneck
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 06-08 18:08
Het is gewoon algemeen bekend dat er k*t koelers op ati kaarten zitten. Van die heerlijke goedkoope prutzooi ( beetje raar om daar in te bezuinigen maar ja ) Zo'n zalman set erop zetten is dan de beste optie ja. Maar heeft niemand er nou ooit over nagedacht dat zo'n ati kaart op die manier wel heel duur kan worden aangezien je bij club 3d eigenlijk al gelijk een nieuw koelelement moet kopen???
Das zeg maar 500 euro +35 euro = 535 euro.
MMhh ik vind die kaarten zo wel heel duur worden en is club 3d toch opeens niet zo aantrekkelijk meer. ;)
Pagina: 1