Video in, welke kaart ??

Pagina: 1
Acties:

• IZI-luke
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22-03-2022
Ik wil een concert in streaming video gaan uitzenden, voor 300 kijkers. Dit ga ik doen met windows media encoder (op locatie) en windows media server (in het rack). De kwaliteit zet ik op 250 Kbps, het formaat is 640 x 480.

Welke video-in/capture kaart voldoet aan mijn eisen om het videosignaal om te zetten naar de stream?

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

640x480 is erg groot .... je hebt hiervoor VEEL bandbreedte nodig! Evenals degene die het signaal binnen haalt.

Wat mij beter lijkt is om het beeldin 320x240 ofzo te streamen en dan een PCTV Rave kaartje te gebruiken. Geluid kan stereo via de Line In van je geluidskaart als je een video gebruikt, anders voor stereo geluid via Coax de PCTV Pro gebruiken.

Er zijn ook varianten van Terratec, Hauppauge etc.

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-07 05:15
Er zijn ook kaarten met een hardwarematige MPEG decoder, maar de meeste zijn enkel MPEG1. MPEG2 kaarten zijn er ook, maar die zijn weer erg duur en een stevig PC moet het realtime wel softwarematig aankunnen.

Om enkel een videosignalen om te zetten heb je denk ik aan de bekendere merken wel genoeg.

De benodigde bandbreedte hangt verder ook af van de gebruikte compressie.
Bij een statische camera die naar een podium kijkt, kan de hoeveelheid data best meevallen. Met lichteffecten en veel bewegende beelden gaat het toch wel hard.
Misschien is het handig om hier toch ook naar te kijken. Misschien is het sneller/stabieler om via een hosting-bedrijf met een stevig internetaansluiting te streamen.

[ Voor 41% gewijzigd door -=bas=- op 17-11-2003 12:55 ]

Senile! Senile Oekaki