check de homepage button> ICT portal: techtuts.host.sk
maakt niet uit, want die SQL server hangt, als het goed is, niet aan het internet.saxion schreef op 17 november 2003 @ 11:00:
Hallo,
ik doe een klein onderzoekje voor een bedrijf en ben eigelijk nieuwsgierig wat nu veiliger is om te gebruiker. Kan ik beter oracle 9i gebruiken of mysql 4.0.1?
Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.
Maar dan hangt die SQL server nog steeds niet aan internet:saxion schreef op 17 november 2003 @ 11:06:
Nou het moet wel aan het internet hangen. Er moeten handleidingen gegenereerd worden uit een db. die voor klanten beschikbaar zijn.
Internet
|
Webserver
|
DMZ- SQL server
Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.
- anti hacker?
- bestand tegen een bom aanval?
waarom DMZ?StevenK schreef op 17 november 2003 @ 11:08:
DMZ- SQL server
[ Voor 49% gewijzigd door PipoDeClown op 17-11-2003 11:13 ]
God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.
Omdat je systemen met data niet direct aan het internet wil hangen, maar achter een firewall ? Da's een stuk beter, zodat bijv. een DoS op niet gebruikte poorten zelfs nooit bij die server aankomt.PipoDeClown schreef op 17 november 2003 @ 11:12:
wat bedoel je met veilig?
- anti hacker?
- bestand tegen een bom aanval?
[...]
waarom DMZ?
Edit:
Trouwens is er al heel erg veel info op de respectievelijke websites van de progs te vinden, net als hele papers op andere websites; ik zou daar nog eens goed doorheen lezen,
[minderwaardigheidscomplex]
enkel op het advies van ons afgaan als het erg veilig moet, is niet genoeg.
[/]
[ Voor 36% gewijzigd door F_J_K op 17-11-2003 11:18 ]
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
Zowel MSSQL als Oracle bieden op database niveau veel meer mogelijkheden dan MySQL, denk bijv. aan Stored Procedures, Triggers, etc. Hierdoor kan in veel gevallen veel sneller ontwikkeld worden en een juist gebruik van SP's etc zorgt ook makkelijker voor db-consistentie.F_J_K schreef op 17 november 2003 @ 11:16:
Naast wat StevenK en PipoDeClown zeggen (Oracle heeft AFAIK veel meer mogelijkheden vwb horizontaal schalen, etc.) is het ook erg van belang: waar heb je ervaring mee? Beide kunnen heel goed veilig, maar als je ervaring hebt met de een zou ik niet voor de ander gaan; het configureren is erg belangrijk zo ook bij MS SQL srvr
Daarnaast zijn beide ook veel beter schaalbaar dan MySQL. Het prijskaartje is uiteraard ook bepalend bij deze vergelijking, maar ik denk dat je in veel gevallen de kosten van MSSQL/Oracle snel terugverdient door de veel kortere ontwikkeltijd.
[ Voor 21% gewijzigd door StevenK op 17-11-2003 11:23 ]
Dit forum en de frontpage draaien (voor zover ik weet heel veiligsaxion schreef op 17 november 2003 @ 11:17:
ik moet het pakket nog aanschaffen en oracle is nog al duur dus....wat kan ik beter doen?
Ik zie trouwens dat je gloedjenieuw bent op GoT: nog welkom!
Standaardwelkom: lees t.z.t. de FAQ even door
Edit:
Zoals het woord al aangeeft: de mogelijkheid om te schalen. Klik. Bij een DB trouwens iets lastiger te doen dan bij een app server.saxion schreef op 17 november 2003 @ 11:22:
wat bedoel je precies met schaalbaarheid?
Hmm. Neem dit niet verkeerd op, maar je zou er aan kunnen gaan denken om met iemand te gaan praten die er wat meer ervaring mee heeft.
[ Voor 30% gewijzigd door F_J_K op 17-11-2003 11:27 ]
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
De mogelijkheid te groeien naar de grotere, eventueel gedistribueerde of geclusterde databases.saxion schreef op 17 november 2003 @ 11:22:
wat bedoel je precies met schaalbaarheid?
Verwijderd
Hang van je eisen af.saxion schreef op 17 november 2003 @ 11:31:
dan kan ik toch het beste gaan voor mysql, welke platform is daar het geschikst voor?Ik neem aan een linux distributie?
Omdat ik natuurlijk pro-linux ben
Kortom: stel je eisen op en maak een afweging.