[netwerk infrastructuur] Weergeven complete netwerk

Pagina: 1
Acties:
  • 280 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Cis
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-08 09:47
Voor een stageopdracht moet ik een overzicht van een compleet netwerk weergeven (clients, server, printers e.d.).
Nu zag ik wel wat programmaatjes staan in voorgaande topics, maar daar kwam ik niet echt wegwijs uit.

Nu zag ik wel 3com Network Supervisor staan. In principe leek mij dit een geschikt programma voor een overzicht van de gehele infrastructuur.
Echter: bij de wizard geeft ie
"Multiple Network Adapters have been detected on this PC. This is not a supported configuration, and may cause subnets directly attached to this PC to be discovered inaccurately"
Als ik de eigenschappen van het netwerk bekijk (ik werk onder Windows NT), geeft ie echter maar 1 netwerkadapter weer (een 3com notabene :D )

Als ik de wizard afsluit en het netwerk laat doorzoeken, geeft het geen resultaten (behalve ikzelf op 192.0.0.1)

Doe ik iets fout of is er een goed alternatief die wel mijn netwerk (makkelijk) laat doorzoeken?

Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.

• DJ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 14:37

DJ

Kijk eens naar Look@Lan (http://www.lookatlan.com). Dit is een heel snel progje dat veel kan uitlezen . . .

Als er geen Religie's zouden zijn, dan waren we allemaal gewoon mensen geweest

• Cis
Op zich een mooi programmaatje :)
Ik vind het alleen een beetje jammer dat ie geen printers ziet en dat je er geen hierarchische overzichten mee kunt maken (voor zover ik zie)

Snel was het absoluut :)

• manowar
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-07 22:08
Wat vind je van visio? zit als het goed is gewoon in het office pakket en kan je toch wel een redelijk goed netwerk schema me maken...:)

system spec: http://specs.tweak.to/3452 ..

• Cis
manowar schreef op 17 november 2003 @ 12:35:
Wat vind je van visio? zit als het goed is gewoon in het office pakket en kan je toch wel een redelijk goed netwerk schema me maken...:)
Valt daar ook mee te 'scannen'over het netwerk?

Persoonlijk heb ik nooit gebruik gemaakt van Visio. En volgens mij heb ik 'm hier ook niet op 1 van de pc's staan. We werken hier nog met Office 97 :D

Eventueel kan ik morgen wle mijn laptop proberen te koppelen (warop visio 2003 staat). ...

• DJ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 14:37

DJ

Visio Enterprise 2000 is een mooie versie en kan hele mooie netwerk scan plaatjes maken. Echter, die is niet snel (wel veeeeeeeeeeeeeeel uitgebreider dan Look@Lan). Die kan bij een beetje groot netwerk op een 1GHz PIII al snel een paar uurtjes bezig zijn (afhankelijk van de snelheid van het netwerk).

De nieuwste Visio versies hebben geen functie voor netwerk scanning.

Als er geen Religie's zouden zijn, dan waren we allemaal gewoon mensen geweest

Pagina: 1