Voor een stageopdracht moet ik een overzicht van een compleet netwerk weergeven (clients, server, printers e.d.).
Nu zag ik wel wat programmaatjes staan in voorgaande topics, maar daar kwam ik niet echt wegwijs uit.
Nu zag ik wel 3com Network Supervisor staan. In principe leek mij dit een geschikt programma voor een overzicht van de gehele infrastructuur.
Echter: bij de wizard geeft ie
)
Als ik de wizard afsluit en het netwerk laat doorzoeken, geeft het geen resultaten (behalve ikzelf op 192.0.0.1)
Doe ik iets fout of is er een goed alternatief die wel mijn netwerk (makkelijk) laat doorzoeken?
Nu zag ik wel wat programmaatjes staan in voorgaande topics, maar daar kwam ik niet echt wegwijs uit.
Nu zag ik wel 3com Network Supervisor staan. In principe leek mij dit een geschikt programma voor een overzicht van de gehele infrastructuur.
Echter: bij de wizard geeft ie
Als ik de eigenschappen van het netwerk bekijk (ik werk onder Windows NT), geeft ie echter maar 1 netwerkadapter weer (een 3com notabene"Multiple Network Adapters have been detected on this PC. This is not a supported configuration, and may cause subnets directly attached to this PC to be discovered inaccurately"
Als ik de wizard afsluit en het netwerk laat doorzoeken, geeft het geen resultaten (behalve ikzelf op 192.0.0.1)
Doe ik iets fout of is er een goed alternatief die wel mijn netwerk (makkelijk) laat doorzoeken?
Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.