PC -> Router -> Xbox

Pagina: 1
Acties:

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 00:46
Ik probeer al een tijdje om via gamespy online te gamen, maar ik zit met een probleem. Als ik Gamespy opstart kan ik gewoon join game en host game doen, maar zodra hij de Xbox Tunnel tot stand laat komen geeft hij aan dat hij m'n Xbox ziet, maar ik zie de andere niet meer en kan dus niet gamen :?

En toen las ik wat info op GameSpy en daar las ik dit:
If you are using a NAT or firewall, you will need to open (forward) two ports for incoming traffic if you are going to host games. If you are not going to host games, you may or may not need to open these ports, depending on how your NAT works. You will need to consult your NAT documentation for information for how to open (forward) ports.

The ports required are:
6500 (UDP) - For GameSpy Arcade
6700 (UDP) - For GameSpy Tunnel

En dat ging ik dus configureren in m'n Router (een Sweex)
Maar wat moet ik hier dan invullen?
Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~ejf.heeres/got/router.jpg
Dit heb ik al geprobeerd:
Trigger Poort: 6500
Trigger Type: UDP
Public Port: 6500
Public Type: UDP
Enabled: yes
(hetzelfde bij 6700)

Bos Digitale Autoservice Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten

Verwijderd

Wat voor type Router heb jij???

In sommige router zijn al een aantal spellen voor geprogrammeerd. Alleen hoe die optie heet weet ik even niet. Die hoef je maar in te stellen en je kunt online gamen.

Misschien eens een belletje doen naar de leverancier van deze router. Bespaart je waarschijnlijk heel veel werk. Want zei moeten weten hoe ze dat in moeten stellen.

• Twisted
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-12-2025

Twisted

Mogli <3

Is er geen info in de manual?

Anyways, het "Public Port" vakje is tamelijk groot voor alleen een port nummer. Mischien is dit de bedoeling:

192.168.0.2:6500

Dus het ip van je XBOX en daarna de poortnummer. Een soortgelijke constructie moet ik namelijk doen op mijn NAT router. (Iptables)

du -ba --max-depth=1| sort -nr | awk ' {printf("%20.2f MB %-s %-s %-s %-s %-s %-s\n", $1 / (1024*1024)+"MB\n", $2,$3,$4,$5,$6,$7)}'

• Hari-Bo
Ik heb een Sweex Broadband Router + 4 ports 10/100 switch
Ik heb hem ergens bij een online winkel gekocht, maar weet niet meer welke, is het zo ingewikkeld dan om het correct te programeren?

En als ik het ip adres van de xbox en port doe (192.168.2.105) krijg ik een error
Public Port with error format

[ Voor 25% gewijzigd door Hari-Bo op 17-11-2003 10:54 ]

Bos Digitale Autoservice Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-08 22:01
Hmm, je moet in je router vertellen dat hij poort 6500 en 6700 doorstuurt naar je xbox.

Nu zet je enkel een poort open ofzo :?, heb je in die sweex router niet iets als portforwarding, of virtuel server? in ieder geval, 6500 en 6700 udp doorsturen naar het ip adres van je xbox :)

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

Ik heb deze router ook thuis en ik kan vanaf hier ff niet voor je kijken.

Maar ik zie wel dat je bij de verkeerde opties van je router loopt in te stellen om die poorten te forwarden.
Dat je het ff weet, zo gaat het niet werken imho.
Iets met "virtual" in de naam geloof ik. Klik dat eens aan daar en stel daar de IP + porten eens in... ik denk dat het dan wel werkt :)

Sorry voor de vage beschrijving

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• Hari-Bo
Ik zat dus net ook ff te kijken bij Virtual servers en daar staat dit:
Virtual Server
You can configure the Broadband router as a Virtual Server so that remote users accessing services such as the Web or FTP at your local site via Public IP Addresses can be automatically redirected to local servers configured with Private IP Addresses. In other words, depending on the requested service (TCP/UDP) port number, the Broadband router redirects the external service request to the appropriate internal server (located at one of your LAN's Pirvate IP Address).

Maar ik ben begonnen bij Special Applications omdat daar aangegeven werd dat je het ook moet instellen met online gamen.

• Icey
Wat ik net zei, Virtual Server klinkt inderdaad al beter...

Daar kan je dus 6500 en 6700 udp doorsturen naar het ip adres van je xbox, kan je daar wellicht een screenshot van maken, dan zal ik ff kijken / invullen voor je :)

• Hari-Bo
Dit moet je dan invullen: (dit is wat ik al ingevuld heb)
Private IP: 192.168.2.105
Private Port: 6500
Type: UDP
Public Port: 6500
(ook met 6700)

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

Ja klopt, die moest je hebben :)

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• Hari-Bo
Bedankt voor de hulp _/-\o_

• Icey
Als 192.168.2.105 het ip adres van je xbox is klopt het idd ;)

Werkt het nu wel?

[ Voor 16% gewijzigd door Icey op 17-11-2003 11:07 . Reden: hoi ]

• Hari-Bo
Het werkt ja, ben nu Halo aan t spelen :P

Pagina: 1