Toon posts:

Problemen met radeon 9800 pro 256

Pagina: 1
Acties:
  • 107 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb pas een Alienware Area 51 computer gekocht.
De specificaties zijn:
Pentium 4 3,0 Gig
512 mb inten geheugen
Ati Radeon 9800 pro 256mb
Creative Audigy2 Platinum

Ik heb het probleem dat m'n computer vanuit games terug springt naar windows. Door op de game in de taken balk te klikken kom ik wel weer terug in het spel, maar het is wel irritant. In sommige gevallen loopt de computer zelfs vast.

Ik heb al de laatste Catalyst 3.9 geinstalleerd en m'n DirectX is op het moment versie 9b.
De spellen waarbij o.a. kapt zijn: NFS Underground, Battlefield 1942 en Call of Duty.

Wie kan mij helpen???

Alvast bedankt

Verwijderd

Ik heb dit probleem ook gehad,en bij mij lag het aan mijn koeling systeem,dat niet optimaal werkte.Misschien is het bij u ook doordat gij een zeer zwaar systeem hebt,zodat de koeling misschien niet zo goed loopt.

offtopic: Ja ik ben een Belg B)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2003 10:55 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 november 2003 @ 10:45:
Ik heb dit probleem ook gehad,en bij mij lag het aan mijn koeling systeem,dat niet optimaal werkte.Misschien is het bij u ook doordat gij een zeer zwaar systeem hebt,zodat de koeling misschien niet zo goed loopt.
Opzich valt dat wel mee van dat zware systeem, heb je hem zelf gekocht en in elkaar gezet?
Of gewoon kant en klaar gekocht?

offtopic:
Seppe, ben je een belg? :*)

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-08 08:35
Verwijderd schreef op 17 november 2003 @ 10:39:
Hoi,

Ik heb pas een Alienware Area 51 computer gekocht.
De specificaties zijn:
Pentium 4 3,0 Gig
512 mb inten geheugen
Ati Radeon 9800 pro 256mb
Creative Audigy2 Platinum

Ik heb het probleem dat m'n computer vanuit games terug springt naar windows. Door op de game in de taken balk te klikken kom ik wel weer terug in het spel, maar het is wel irritant. In sommige gevallen loopt de computer zelfs vast.

Ik heb al de laatste Catalyst 3.9 geinstalleerd en m'n DirectX is op het moment versie 9b.
De spellen waarbij o.a. kapt zijn: NFS Underground, Battlefield 1942 en Call of Duty.

Wie kan mij helpen???

Alvast bedankt
Ik zou zeggen reinstall windows heb je het dan nog dan moet je weer hier posten. K heb dat soort dingen ook wel eens gehad naar een schone install was dat altijd weg.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Verwijderd

Astennu schreef op 17 november 2003 @ 10:57:
[...]

Ik zou zeggen reinstall windows heb je het dan nog dan moet je weer hier posten. K heb dat soort dingen ook wel eens gehad naar een schone install was dat altijd weg.
O ja, da's ook een goed idee :Y)
Doe dat eens en kijk eens of je probleem dan verholpen is ;).

Verwijderd

Topicstarter
Herinstalleren van windows werkte niet. M'n windows XP is een aangepaste versie gemaakt door Alienware.
Misschien moet ik een orginele versie van XP installeren??

• TeazNutz
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17-06-2008

TeazNutz

Nerd

Verwijderd schreef op 17 november 2003 @ 15:51:
Herinstalleren van windows werkte niet. M'n windows XP is een aangepaste versie gemaakt door Alienware.
Misschien moet ik een orginele versie van XP installeren??
Een aangepaste versie??
Krijg hier vraagtekens bij in mijn hoofd :?

Probeer eens de originele versie + service pack's

Zijn het originele spellen? Ik heb het vaak gehad met gekopierde spellen met patches etc.

Ik heb het toen kunnen oplossen door DirectX opnieuw te installeren.

http://specs.tweak.to/7903

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 15-08 17:35

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

hoezo aangepaste versie? das bull, alienware kasten zijn gewoon gemodificeerde chieftec kasten. je heb echt geen speciale mamaplank ofzo er in zitten :) dus gewoon formateren die boel en clean install.

offtopic zeker geld teveel die bakken zijn iets van $2,950 |:( maar goed das jou verlies :P

[ Voor 3% gewijzigd door Hubert op 17-11-2003 16:03 ]

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

Verwijderd

Topicstarter
Het zijn orginele spellen o.a. de NFS Underground demo.
Met speciale versie bedoelde ik m'n windows. Wat er speciaal aan is weet ik ook niet, het is zo ie zo een cd van alienware en niet van microsoft.

offtopic een alienware is inderdaad veel geld. ik kon hem voor ongeveer een derde van de prijs krijgen (en je moet toegeven de kast is erg mooi) :+

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 15-08 17:35

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

Verwijderd schreef op 17 november 2003 @ 16:12:
Het zijn orginele spellen o.a. de NFS Underground demo.
Met speciale versie bedoelde ik m'n windows. Wat er speciaal aan is weet ik ook niet, het is zo ie zo een cd van alienware en niet van microsoft.

offtopic een alienware is inderdaad veel geld. ik kon hem voor ongeveer een derde van de prijs krijgen (en je moet toegeven de kast is erg mooi) :+
_/-\o_ :D

maare probeer es idd een clean install :)

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

Verwijderd

als het probleem met call of duty is dat ie even speelt, dan springt je scherm op standby => reboot, dat kan je oplossen door de vpu recover uit te zetten.
en verder: druk je stiekem niet op alt-tab of een vergelijkende toetsencombo :p

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat ik het probleem gevonden heb.

Heb met ItweakU alle autorun programma's van m'n Creative Audigy 2 uitgezet (o.a. remote controll e.d.). Heb nu twee uur achter elkaar Battlefield (Dessert Combat) gespeeld zonder terug te springen naar windows. NFS Underground ging ook feilloos. Weet het klinkt niet echt logisch, maar ja.....

En nee... ik druk niet per ongeluk op rare toetsen :P

Bedankt voor de reacties!!! _/-\o_

p.s. AlienWare sucks!!! Heb naar hun support gemaild en heb nog steeds geen antwoord gekregen. Toen ik m'n compu ging kopen en vragen had reageerde ze binnen 10 minuten, duurt nu al 3 dagen :(
Pagina: 1