Toon posts:

Apache error Log Password Mismatch

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer mijn Apache 2.0.47 Webserver te beveiligen met een password hiervoor heb ik de volgende bastanden aangemaakt:

(.htacces)

Authuserfile www/.htpasswd
Authname 'Logon'
AuthType Basic

require valid-user

(.htpasswd)
heb ik de users aangemaakt met htpasswd.exe

Ook heb ik de http.config

in een andere topic heb ik gelezen dat ik het volgende moest instellen voor windows

Allowoverride Authconfig Limit Options Fileinfo

maar nu staat ie weer op

Allowoverride Authconfig

Bij het benaderen van de site krijg ik netjes de inlog box maar hij accepteerd mijn password niet.

In de errorlog krijg ik de melding password mismatch.

Wie kan mij helpen

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2003 15:55 ]

• WHiZZi
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-09 12:25

WHiZZi

Museumdirecteurtje

Welkom op GOT :)

Ter informatie, Je zit hier in Non-Windows Operating Systems. Zo te zien draai je Windows, dus je hebt het in een vekeerd forum gepost.

Om je toch een beetje van dienst te zijn moeten de mensen op dit forum wat meer informatie van je weten:
- Welke fouten zie je in je logboek (access_log en error_log.. onder Linux).
- Wat heb je allemaal geprobeerd om het op te lossen?
- Welke versie van Windows draai je :? Ik weet niet of dat belangrijk is voor Apache onder Windows, maar altijd handig om er bij te zetten

[ Voor 44% gewijzigd door WHiZZi op 17-11-2003 10:36 ]

HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.

Verwijderd

Topicstarter
Ja ben indd nieuw vandaar dat ik het dus waarschijnlijk ook in het verkeerde groep heb geplaats omdat ik een beetje verdwaald was. Maar oke even wat meer informatie:

Ik gebruik windows 2003 server
In de error.log van apache krijg ik de melding

user:admin Autentication failure for "/en/": Password Mismatch

Ik gebruik het password tooltje htpassword.exe

Ook heb ik geprobeerd om het password zonder encryptie op te slaan omdat iok gelezen had dat dit onder windows niet werkten.

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:03
Nou ja, dan verplaatsen we hem toch even naar Software Algemeen :)

Verwijderd

Topicstarter
HELP is er echt niemand op GOT die mij kan helpen met dit probleem

modbreak:
Gelieve je topic niet omhoog te schoppen binnen 24 uur. Zie Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette) #not-done.

[ Voor 70% gewijzigd door SH007 op 17-11-2003 19:47 ]

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

Zet ipv
Authuserfile www/.htpasswd

het volgende neer
Authuserfile c:\directory_waar_je_het_bestand_neer_zet\.htpasswd

Het .htpasswd moet namelijk nooit in de directory van de website zelf staan.

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Ik zou de directory eens even fixen, die www heb je waarschijnlijk uit een stuk unix/linux voorbeeld gehaald denk ik :)
Ik weet niet of dat belangrijk is voor Apache onder Windows, maar altijd handig om er bij te zetten
maakt niet uit :)

edit:
zeg je wat, ben je weer te laat 8)7

[ Voor 45% gewijzigd door G33rt op 17-11-2003 19:45 ]

Verwijderd

Topicstarter
Sorry wat betreft het omhoogschuiven ben net nieuw en zal dit dus nooit meer doen!!!

Ik heb al geprobeerd om het .htpasswd in de directory van apache te zetten deze staat namelijk op

E:\webserver\apache

de directory waar de root van de site in staat is

E:\www\

ik heb de.htpasswd aangegeven met het volledige path en met het ip-adres. Op het moment dat ie deze niet zou kunnen vinden geeft die dit trouwens ook aan in de errorlog dus dat is het niet.

Ook heb ik geprobeerd om de naam van de .htpasswd te veranderen in htpasswd. omdat ik dacht dat windows misschien niet overweg kan met deze "vreemde" extensie voor windows. Daarna aanpast in de config en de apache herstart. Maar ook dat werkte niet.

Heeft er iemand dit wel aan de gang gekregen onder Windows NT

Verwijderd

Topicstarter
Inmiddels heb ik dus ook met een andere tool het password aangemaakt en ook krijg ik de melding password mismatch.

Daarbij blijft bij mij dus de vraag over of ik iets probeer te doen in windows wat niet kan. Want dan rest natuurlijk niets anders dan overschakelen op linux. Maar wil niet direct opgeven want als het kan moet het mij ook lukken.

Verwijderd

Topicstarter
Even voor de mensen die dit probleem ook hebben. Bij mij werkt het nu. met de volgende instellingen:

Ik het het Wachtwoord aangemaakt met de daarvoor meegeleverde tool van apache. (staat in de bin htpasswd.exe)

Nu heb ik de .htaccess als volgt ingestelt

AuthUserfile "E:\www\.htpasswd" (Liever niet in de root van de site plaatsen)
AuthName 'Logon EN-site'
AuthType Basic

require valid-user

In de httpd.conf heb ik het volgende ingestelt

<Directory "E:/www">
AlllowOverride Authconfig
Options Indexes FolowSymLinks
Order allow,deny
Allow from all
</Directory>

En natuurlijk bij AccessFilename het volgende ingestelt

AccessFilename .htaccess