software voor uitlezen harde schijf?

Pagina: 1
Acties:
  • 443 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93857

Topicstarter
Misschien een hele domme vraag, maar weet iemand of er een programma bestaat waarmee je een externe harde schijf kan uitlezen en kan backupen ook al herkent de computer de partitie niet?
Zal even uitleggen.
Ik heb Windows XP opnieuw geinstalleerd en had mijn data op een externe harde schijf gezet (Lacie Big disk, via firewire). Na de installatie herkende XP de schijf niet in de verkenner dus heb ik er een nieuwe partitie op aangemaakt, in de hoop dat ik er dan wel wat mee kon. Niet dus. Helaas. XP wil dat ik de schijf formateer, maar dat wil ik niet, want dan ben ik het spul zeker kwijt.
Ik ben dus op zoek naar een programma die de schijf kan uitlezen, ongeacht de partities, maar ben bang dat dit niet bestaat??!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErA
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:02

ErA

Easy recovery ofzo.

zoek ff op GoT naar Data recovery of iets dergelijks...

http://gathering.tweakers...5Bsearch%5D=Zoek#hitstart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-06 14:09

Richard

Kuru Kuru Kururin

ErAdiCToR schreef op 17 november 2003 @ 09:29:
Easy recovery ofzo.

zoek ff op GoT naar Data recovery of iets dergelijks...

http://gathering.tweakers...5Bsearch%5D=Zoek#hitstart
Easy Recovery Pro 6 moet inderdaad de oplossing kunnen bieden, heb zelf gehad dat een Mirrored RAID configuratie in de soep draaide, maar ik de overgebleven goede HDD toch niet meer uit kon lezen, gelukkig kreeg ik alles gewoon netjes terug, duurt wel lang, dus je moet een poosje in spanning zitten. Verder moet je wel weten bij ER6 hoe je HDD voordien geformateerd was (denk NTFS bij jou).

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ben het nu aan het downloaden. Ik had al een aantal programma's geprobeerd maar lukte niet, hoop dit wel!
In ieder geval bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMurdock
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Hmm iets dergelijks postte ik net in een ander topic ook al :) Maar, ik heb persoonlijk erg goede ervaringen met R-Studio, welliswaar heb ik het (een paar keer) gebruikt voor een interne schijf. Maar wellicht dat die ook met externe hdd's overweg kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

probeer eens BadCopy Pro

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 29171

Ok.. Ik gebruik daar altijd GetDataBack voor !!!! Super programmatje al meerdere malen schijfinhoud teruggekregen zelfs na formatteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 97413

heb je wel al eens bij computerbeheer gekeken en dan bij schijfbeheer of je de drive wel een driveletter hebt gegeven anders kun je de schijf ook niet bij verkenner zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Easy Recovery is helemaal geweldig!
Alles terug. Heb alleen een RAW recovery moeten doen omdat de originele partitie verdwenen is. Dus alle files hebben een oplopend nummertje gekregen en worden op extensie ingedeeld.
Maar beter iets dan niets!
Bedankt voor de hulp!
Pagina: 1