[Ms-Access] datumnotatie weekdag

Pagina: 1
Acties:
  • 268 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• BovenHond
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-12 23:45
Ik maak in MS-access een query om uit een datum "van jaar naar minuut" een aantal gegevens te filteren.

Zo wil ik graag de weekdag (maandag dinsdag woensdag.. ect)
code:
1
Weekdag: (DatePart("w";[Tabel.datum]))
geeft 1 .. t/m 7
code:
1
Weekdag: (DatePart("dddd";[Tabel.datum]))
geeft een foutmelding #Fout

Ditzelfde probleem heb ik ook als ik in woorden de maand van het jaar wil generen. Of bijvoorbeeld bij
code:
1
Maand: (DatePart("m";[Tabel.datum]))

geeft 1 .. t/m 31 (maar ik wil 01.. 02.. ..ect)
code:
1
Maand: (DatePart("mm";[Tabel.datuml]))
En dit geeft weer die foutmelding # Fout

Ik verwacht dat het iets te maken heeft met regionale settings. Alles staat hier bij windows XP op standaard Nederlands. de software is ok nederlands (Access en XP)

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 13-12 15:08

Boss

+1 Overgewaardeerd

Kan je eens kijken of het beter gaat als je bij je verwijzingen (VBA scherm, menu extra -> verwijzingen of voor engelse versie: tools -> references) alles uitzet behalve de eerste 2?

Ik denk dat je misschien ergens een library hebt gebruikt die ook versies van die functies gebruikt, maar dan net verkeerd.

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

• BovenHond
Boss schreef op 17 november 2003 @ 11:05:
Kan je eens kijken of het beter gaat als je bij je verwijzingen (VBA scherm, menu extra -> verwijzingen of voor engelse versie: tools -> references) alles uitzet behalve de eerste 2?

Ik denk dat je misschien ergens een library hebt gebruikt die ook versies van die functies gebruikt, maar dan net verkeerd.
Boss, ik heb het even geprobeerd, maar tevergeefs. Ik heb alleen nog de eerste twee references aan staan. Dit zijn:
• Visual Basic For Applications
• Microsoft Access 9.0 Object Library

edit:

MS Visual Basic 6.0
MS Access 2000

[ Voor 6% gewijzigd door BovenHond op 17-11-2003 11:27 ]

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 13-12 15:08

Boss

+1 Overgewaardeerd

En probeer eens ipv de functie DatePart de functie Format

code:
1
Format([datumveld];"dd")

oid krijg je dan.

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

• BovenHond
Boss schreef op 17 november 2003 @ 13:13:
En probeer eens ipv de functie DatePart de functie Format

code:
1
Format([datumveld];"dd")

oid krijg je dan.
YEAH, lots to learn..

Het werkt.. you're the Boss