Toon posts:

Windows 2000 server probleempje

Pagina: 1
Acties:
  • 82 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb windows 2000 server als server draaien met hieraan een router en een siwtch. Aan de router hangt de switch + internet en aan de switch hangen een paar computers.

Nu kan op deze computers niet meer ingelogd worden, terwijl dit van te voren wel kon... de melding die hij geeft is: "Het systeem kan u niet aanmelden op dit domein omdat het computeraccount van het systeem in het primaire domein ontbreekt of omdat het wachtwoord van die account onjuist is."

Ik dacht eerst zelf dat de computer zelf niet meer in het domein stond, maar na toevoegen van de computer werkt het nog steeds niet.

De verbinding bestaat wel tussen de werkstations en de server, als je wachtwoord wijzigen bij volgende login aanvinkt zegt hij wel dat het wachtwoord gewijzigt moet worden, maar vervolgens geeft hij de fout: "Het systeem kan uw wachtwoord nu niet wijzigen omdat het domein MEDIATHEEK niet beschikbaar is"

kan iemand mij hiermee helpen,

M.V.G. Mike van Hoof

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

Heb je DNS wel goed staan op de clients?

Alle proemn in n drek

Verwijderd

Brakke DNS server?

Verwijderd

Topicstarter
voor zover ik weet heeft de DNS server altijd gewerkt... en werkt hij nu nog steeds. zou dit het enige onderdeel zijn waar het aan kan liggen dan?

• IzoOoo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-06-2021
heb je iets verandert ofzo want zoiets gebeurd niet vanzelf lijkt me

Verwijderd

Topicstarter
nee, ik dacht ook dat zoiets niet vanzelf gebeurt... :s maar het is toch van de ene op de andere dag zo gekomen.

(ik ben stagiar op een basisschool, en ik moet dit oplossen. Ik vertel alleen maar wat mij verteld is :))

• IzoOoo
Je zou kunnen proberen om met de netwerk wizzard de pc's opnieuw toe te voegen in het domein, hiermee lossen wij de bovengenoemde melding ook wel eens op. Wat ook wel eens wil werken(vraag niet waarom) Bij computer eigenschappen in de AD kun je een vinkje aan zetten voor "computer vertrouwen voor overdracht"

Verwijderd

Topicstarter
de PC's toevoegen gaat niet:(

melding: "Er kan geen vertrouwens relatie worden gelgd tussen deze computer en het primaire domain"

• IzoOoo
IzoOoo schreef op 17 november 2003 @ 09:25:
Wat ook wel eens wil werken(vraag niet waarom) Bij computer eigenschappen in de AD kun je een vinkje aan zetten voor "computer vertrouwen voor overdracht"
probeer dit eens dan

Verwijderd

Topicstarter
gedaan, werkt ook nie.

Denk dat het verstandiger is als ik heel het netwerk opnieuw in ga richten, heb toch 100 dagen de tijd :D

• IzoOoo
gebruik je dhcp of vaste adressen? en heb je bij primaire dns wel het adres van je server aangegeven? Als dit allemaal niet werkt zou ik het ook niet meer weten :)

owja, en als je alle computers eventjes verwijdert uit de AD en ze dan opnieuw aanmeld door middel van de wizard?

[ Voor 27% gewijzigd door IzoOoo op 17-11-2003 09:39 ]

Verwijderd

Topicstarter
DNS, DHCP en alles draait goed, DHCP deelt adressen uit. Als ik op een werkstation lokaal inlog kan ik wel gewoon het netwerk op :S

dus ik weet het ook niet meer

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:14

mrsar

waar een sar is,is een wodka

ik ken deze melding,wat ik dan altijd doe is of de pc uit het domein deleten in de AD of alleen een reset geven,mocht dit niet meteen werken,de pc uit het domein halen ff rebooten en weer in het domein zetten,heb tot dusver altijd gewerkt :)

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:33
ipconfig /all van 1 client + de server graag, en check je dns aan de hand van de howto's in wos. wat zijn de foutmeldingen in je event log?

tevens is dit geen pns, en mag je zelf wel heel wat meer info geven

• IzoOoo
dat zei ik hier boven ook al :) al geprobeert TS?

Verwijderd

Neem een kijkje inje logboek

• alien8ed
  • Laatst online: 21-11-2023

alien8ed

ignorance is bliss

mrsar schreef op 17 november 2003 @ 10:00:
ik ken deze melding,wat ik dan altijd doe is of de pc uit het domein deleten in de AD of alleen een reset geven,mocht dit niet meteen werken,de pc uit het domein halen ff rebooten en weer in het domein zetten,heb tot dusver altijd gewerkt :)
Same here,
dat werkt wel, maar is natuurlijk geen elegante solution,
Heeft iemand enig idee hoe dit probleem veroorzaakt wordt??

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Zie de tips over DNS, kijk daar eens heel goed naar.
Verder zou het me absoluut niet verbazen als je clients als DNS, een inet DNS server hebben staan van de router.

Iig zou ik maar eens naar DNS en IP settings kijken (zowel op clien als op server).
Verder raad ik je aan om je eens in W2KS te verdiepen (een goed boek aan de Sint vragen ofzo), dit is namelijk redelijk basic allemaal.

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.