Toon posts:

Sysprep v1.1 met Win2k SP4

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het volgende probleem:

Ik heb van mijn baas de opdracht gekregen om 1 image te maken voor alle Dell computer die we hier hebben.

Nu ben ik flink aan het puzzelen geweest met sysprep en heb het aan de praat gekregen. Echter werkt het alleen als ik sysprep -pnp draai.

Volgens de whitepapers van Microsoft zou dit ook moeten werken zonder de -pnp switch want die is eigenlijk alleen maar nodig voor Legacy ISA devices. Zonder deze optie duurt het uitvoeren van sysprep 5 minuten korter.

Als ik de -pnp switch weglaat worden de drivers sie ik gedefineerd heb niet meer geïnstalleerd. Met deze switch werkt dit dus wel.

Ik heb een schone installatie gemaakt zonder drivers te installeren. Op basis daarvan ben ik tewerk gegaan.

• Lief Adje
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:25

Lief Adje

Love is in the air

Wat is nou het probleem? dan de sysprep 5min langer duurt? want als ik jouw verhaal lees dan werkt je sysprep nu wel...

PV: 2550WP | 520WP | een mens lijdt t meest door het lijden dat hij vreest

Verwijderd

Topicstarter
Klopt sysprep werkt. Maar wij moeten staks 5000 werkstations voorzien van nieuwe images waarna vervolgens sysprep zijn werkt weer gaat doen. Als dat dus 5000x5min langer duurt is dit niet aaceptabel.

Vandaar mijn vraag hoe kan ik sysprep gebruiken voor de installatie van de gespecificeerde drivers zonder de -pnp switch

Verwijderd

/pnp - forces Mini-Setup to re-run the full PnP device enumeration the next time the computer is started. This mode increases the time that is required for mini-Setup and enables the use of the OemPnPDriversPath key in the Sysprep.inf file.
Dus 5 minuten wachten of geen eigen drivers installeren :P

En hoe kom je aan 5000 x 5 minuten? Ga je ze een voor een installeren?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2003 17:11 ]

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:16

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Move PNS > WOS

* Koffie agrees met Ebo, mag toch hopen dat je er idd meerdere tegelijkertijd gaat multicasten ja :o

Tijd voor een nieuwe sig..