Toon posts:

Draytek 2600 en DHCP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
2 Tal vragen:

Situatie schets:

Draytek 2600 Router (Geen wireless)
Firmware 2.2.3
Analoge Lijn (Cistron)
Intern netwerk in de range 192.168.1.*
subnet mask 255.255.255.0
WinXP bakkies
UTP bekabeling (cat5)
Router --> 10/100 Switch --> Peecees

Vraag 1:

Ik heb mijn peecee's via MAC adres toekenning gekoppeld aan een IP adres en de router geeft ook automatisch de DNS gegevens door aan elke pc.

Nu wil ik eigenlijk de rest afschermen, Dus MAC adressen die niet vast in de "lijst" staan zouden niet zonder mijn toestemming verbinding kunnen maken.

Kan iemand mij vertellen hoe ik dit via bv Telnet kan doen.

Vraag 2:

Ik kan via mijn Internet Explorer GEEN verbinding meer krijgen met m'n Draytek (zeg maar het setup menu van de draytek). Ik heb het beestje al een keer uit gehad, gereset, en zelfs factory reset gedaan. maar ik mag er niet meer bij. kheb het op 3 verschillende peecee's geprobeerd, maar niks helpt.

Het zijn alle winxp peecee's. Geen firewall aanstaan, internet security, uit gezet, hoog gezet etc etc.
Ik kan wel gewoon "pingen"
Heb de temp internet files weg gesmeten.
niks blijkt te werken

Ps. het heeft gewoon gewerkt, maar van de een op de andere dag niet meer, ZONDER iets gedaan te hebben op de router in ieder geval!

• StyXL
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 17 november 2003 @ 00:57:
Vraag 2:

Ik kan via mijn Internet Explorer GEEN verbinding meer krijgen met m'n Draytek (zeg maar het setup menu van de draytek). Ik heb het beestje al een keer uit gehad, gereset, en zelfs factory reset gedaan. maar ik mag er niet meer bij. kheb het op 3 verschillende peecee's geprobeerd, maar niks helpt.

Het zijn alle winxp peecee's. Geen firewall aanstaan, internet security, uit gezet, hoog gezet etc etc.
Ik kan wel gewoon "pingen"
Heb de temp internet files weg gesmeten.
niks blijkt te werken

Ps. het heeft gewoon gewerkt, maar van de een op de andere dag niet meer, ZONDER iets gedaan te hebben op de router in ieder geval!
Je hebt het "resetknopje" zo lang ingehouden dat het "ACT" lampje ging knipperen en daarna de router uitgezet, even gewacht en toen weer aangezet?

Andere firmware al uitgeprobeerd? Dit is de laatste volgens mij meuk: Draytek Vigor 2600 2.5H

Specs

Verwijderd

Topicstarter
PoLo schreef op 17 november 2003 @ 01:05:
[...]

Je hebt het "resetknopje" zo lang ingehouden dat het "ACT" lampje ging knipperen en daarna de router uitgezet, even gewacht en toen weer aangezet?

Andere firmware al uitgeprobeerd? Dit is de laatste volgens mij meuk: Draytek Vigor 2600 2.5H
Ik heb Geen nieuwe Firmware geprobeerd (durf het niet op 1 of ander manier)

Ik heb de reset uitgevoerd zoals in boekkie stond, (heb niet op de lampjes gelet maar moest wel de reset iets van 5 seconden in houden!)

Verwijderd

Topicstarter
iemand een antwoord op mijn 1e vraag, die is voor mij het belangrijkst