[Java] Animated gif als JTree node icon

Pagina: 1
Acties:

• Nephilim
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-05 00:38
Wanneer je een animated gif in een JLabel steekt, zorgt Java er zelf voor dat deze ook geanimeerd getoond wordt. Wanneer ik echter in een JTree voor een node zo'n animated gif als icon instel, blijft dit gewoon statisch staan, hoewel het, dacht ik, ook een JLabel is.

Wanneer ik echter op een node klik, zodat deze gerepaint wordt, wordt er wel een andere frame van de gif getoond, hij weet dus wel degelijk dat het een ani gif is.

Dit zal ongetwijfeld wel opgelost kunnen worden, maarre .. hoe? :P

Verwijderd

hier

en dat was met google

maar google kende je waarschijnlijk niet anders had je daar zelf wel even gezocht ;)

• Nephilim
Bekentenis: ik had deze al gevonden :P, wat ik er misschien wel beter bij gezet had.

Zoals je ziet dateert dit stuk al van 1999, ik hoopte dat er na die enkele jaren al een eenvoudigere oplossing zou zijn. Het zou me eigenlijk verbazen moest dit niet zo zijn.

• Alarmnummer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07-2024

Alarmnummer

-= Tja =-

Bij de DefaultTreeRenderer maak je gebruik van 1 JLabel voor alle nodes (dus voor het drawen wordt overal hetzelfde object voor gebruikt). Vandaar dat animaties wat lastiger gaan :)

ps:
misschien dat hier ook nog iets voor je staat:
http://www2.gol.com/users...amples/SwingExamples.html

• Nephilim
Bedankt. ik dacht dat elke node een eigen JLabel had. Ondertussen lijkt het redelijk goed te werken. Nu maar weer verder coden :-).

• Alarmnummer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07-2024

Alarmnummer

-= Tja =-

Nephilim schreef op 18 november 2003 @ 10:15:
Bedankt. ik dacht dat elke node een eigen JLabel had. Ondertussen lijkt het redelijk goed te werken. Nu maar weer verder coden :-).
Het is een stuk goedkoper qua geheugen. Ik heb zelf wel eens wat zaken gemaakt waarbij iedere treenode zijn eigen component had. het programmeerde 100 keer zo makkelijk als de standaard versie (oa ingebouwde popups, meerdere icoontjes , extra texten etc), maar geheugen verbruik was wel iets hoger (niet te erg trouwens).

Ik zal eens kijken of ik dat (tis al oude code) een kan refactoren en op mijn site kan plakken. Er komen trouwens binnenkort veel nieuwe goodies te staan zoals ChangeSupport dat beter ontworpen is en geen last heeft van memleaks (optioneel mbv weakref opslaan) en nog veel meer anders leuks... *heeft alleen te weinig tijd*

• Nephilim
Alarmnummer schreef op 18 november 2003 @ 11:03:
[...]

Het is een stuk goedkoper qua geheugen. Ik heb zelf wel eens wat zaken gemaakt waarbij iedere treenode zijn eigen component had. het programmeerde 100 keer zo makkelijk als de standaard versie (oa ingebouwde popups, meerdere icoontjes , extra texten etc), maar geheugen verbruik was wel iets hoger (niet te erg trouwens).

Ik zal eens kijken of ik dat (tis al oude code) een kan refactoren en op mijn site kan plakken. Er komen trouwens binnenkort veel nieuwe goodies te staan zoals ChangeSupport dat beter ontworpen is en geen last heeft van memleaks (optioneel mbv weakref opslaan) en nog veel meer anders leuks... *heeft alleen te weinig tijd*
Ah da's leuk om te horen. Ik zou die JTree ook eens beter moeten bekijken, maar ik heb geen zin om zelf die TreeNodes enzo te programmeren. Erg, I know :( !

Ik ben alvast benieuwd welke goodies op je site komen te staan. Dat je te weinig tijd hebt is geen excuus, je moet maar wat minder slapen :P.
Pagina: 1