Router en onbereikbaarheid site's

Pagina: 1
Acties:
  • 114 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-05 19:10

Beaves

Usque ad Finem

Topicstarter
Probleem
Ik kan sinds een paar weken niet meer via XS4ALL ADSL basic mail versturen en op de Hotmail site komen. De mail ophalen gaat wel, maar het versturen gaat niet. Op de Hotmail site kan ik wel komen, maar zodra ik mijn naam + ww heb ingevuld en IE de pagina moet gaan laden kan de site niet gevonden worden. Dit treed op alle machine's op.

Hardware waar het om gaat
Netgear FM114P router die tevens WLAN doet.

Een desktop, een notebook en een server, waarvan de desktop en de server aan de swich in de router hangen en waarvan de notebook via WLAN aan de router hangt.

Software
Desktop: Windows 2000 SP4 NL met alle recente patches
Server: Windows 2000 Server SP4 UK die AD, DHCP, DNS en WINS doet.
Notebook: Windows XP SP1 NL met alle recente patches

Wat heb ik geprobeerd:
Ik heb de DNS server die op de Windows 2000 Server draait uitgesloten door op de clients de DNS'en van XS4ALL in te stellen (194.109.6.66, 194.109.9.99 en 194.109.104.104), ik heb het via de webmail van XS4ALL geprobeerd (lukt ook niet, krijg dan een time-out) en ik heb als laatste via andere verbindingen verbinding gemaakt.

En dat werkt dus wel. Als ik de router niet gebruik en dus het modem direct aan de client hang en via een VPN verbinding maak lukt het wel, ik kan dan normaal op de site van Hotmail inloggen en mijn mail uitlezen en ik kan dan ook mail versturen.

Ook als ik via mijn GSM via Bluetooth inbel lukt het gewoon.

Kortom, het ligt aan mijn router. Ik heb die dus naar factory defaults gezet en alles opnieuw ingesteld. Dat werkt niet want ik heb nog steeds dezelfde problemen. Nu ben ik eigenlijk ten einde raad, op de site van Netgear staat niets wat mijn problemen kan veroorzaken, ik heb de laatste firmware erop gezet en ik heb alle settings nagelopen.

Kent iemand deze symptonen of kan iemand zeggen wat ik over het hoofd heb gezien? Ik weet het niet meer 8)7

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

• EricV
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-03-2024

EricV

Telematicus collosus

Het heeft met packetgrootte van HTTPS servers te maken. Iedereen met een motorola modem bij Casema kabel hebben dat ook. Ik zoek't ff exact op :)

[ Voor 7% gewijzigd door EricV op 16-11-2003 22:40 ]

• EricV

EricV

Telematicus collosus

Door de overmatige beveiliging van sommige websites is het mogelijk dat u bepaalde internet pagina s niet kunt bekijken via een Wanadoo Cable Broadband verbinding met een Motorola modem. Dit geldt alleen voor de besturingssystemen Windows 98 of Millennium.

De oorzaak hiervan is dat de grootte van de door uw modem verzonden data-pakketjes niet herkend worden door de betreffende website. U kunt dit zelf verhelpen door de grootte van de verzonden pakketjes éénmalig juist in te stellen.

Ga hiervoor eerst naar het Configuratiescherm en vervolgens naar het onderdeel Netwerk. Zoek in de verschenen lijst van gedetailleerde netwerkonderdelen de Externe Toegangsadapter of de Inbel-adapter .

Als u één van deze twee gevonden heeft, kunt u er op dubbelklikken en vervolgens klikken op het tabblad Geavanceerd . Zoek hier een regel genaamd IP-pakketgrootte . Wijzig de waarde van de IP-pakketgrootte naar Klein .

[ Voor 36% gewijzigd door EricV op 16-11-2003 22:41 ]

• Beaves

Beaves

Usque ad Finem

Topicstarter
Bedankt voor de moeite, ik ga eens met de MTU size spelen, die staat nu op 1500. In de configuratie interface staat wel iets over de size van MTU, maar alleen dat het bij vooral PPPoE verbindingen een probleem kan zijn. Ik verbind via namelijk via PPTP.

Het rare is dat het direct (dus als het modem aan de pc hangt) wel goed gaat, dan verbind je ook via PPTP.

[ Voor 14% gewijzigd door Beaves op 16-11-2003 22:48 ]

• EricV

EricV

Telematicus collosus

Ja, maar je router fucked je verbinding. Dus vandaar dat het wel werkt als je zonder router verbind. Succes ermee!

• Beaves

Beaves

Usque ad Finem

Topicstarter
MTU verlaagd naar 1454 en nog steeds hetzelfde probleem. Het rare is dat ik op het ADSL forum een soort gelijk probleem heb gelezen en daar lag het aan de provider. Dat kan ik bij mijn probleem bijna niet voorstellen, maar ik zal toch even een mail naar XS4ALL sturen.

• rvm
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

rvm

Probeer eens of het wat uitmaakt als je via de proxy van je provider surft. Lijkt een vreemde tip, maar dat blijkt vaak wel te helpen.

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Beaves schreef op 16 november 2003 @ 23:27:
MTU verlaagd naar 1454 en nog steeds hetzelfde probleem. Het rare is dat ik op het ADSL forum een soort gelijk probleem heb gelezen en daar lag het aan de provider. Dat kan ik bij mijn probleem bijna niet voorstellen, maar ik zal toch even een mail naar XS4ALL sturen.
Effe systematisch aanpakken:

PING -l <size> -f

Als de size te groot is krijg je "Packet needs to be fragmented but DF set" terug. Probeer vast te stellen bij welke waarde het nog net goed gaat. De size die je vindt mag je 20 bij optellen en da's je MTU
edit:
oeps; parameters van ping zijn case sensitive

[ Voor 24% gewijzigd door Brahiewahiewa op 17-11-2003 01:36 ]

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Pagina: 1