Toon posts:

pc valt uit, CPU fried ?

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Min computer draait al een tijdje zonder problemen, maar sinds een tijdje reboot hij zonder enige waarschuwing ed. :( Ik ben erachter gekomen dat iemand van dit huishouden de processor heeft overclockt met 333 Mhz. }:O Dit echter niet gelukt want na het heropstarten heeft de bios de defaults geload. Kan de mislukte overclock de oorzaak zijn van het plotseling uitvallen ? ;(

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:41

The Eagle

I wear my sunglasses at night

zou kunnen, maar klinkt meer als een de laatste tijd rondwarend virus. Scan ff na zou ik zeggen

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-07 01:43

Turkish

zhé germans

Door oc'en kan je computer kapot gaan, echter aangezien je dermate weinig info geeft over wanneer je pc uitvalt valt er weinig zinnigs over te zeggen.

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• Eusebius
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Na herstart heeft de bios defaults geload?

Nou, dan is ie toch weer goed! Of doet ie het nog steeds (dat uitvallen)?

==
hoi

Verwijderd

Topicstarter
Eusebius schreef op 16 november 2003 @ 22:40:
Na herstart heeft de bios defaults geload?

Nou, dan is ie toch weer goed! Of doet ie het nog steeds (dat uitvallen)?
ja hij valt nog steeds uit, tis nu al ongeveer een week geleden dat hij de bios defaults heeft geladen na het oc-en. :|

Het gaat hiet over een AMD duron 1000 Mhz( :*) ), 256 Mhz pc2700 DDR SDRAM op een Asus A7N8X-X met een geforce 4 mx 440. Hij herstart gewoon plotseling als ik met iets bezig ben bv. een word-document typen of surfen ofzow.... 8)7

Wat ook wel opmerkelijk is is dat de temp. van de CPU voordien 38 graden was en nu 42 graden bij dezelfde kamertemp., met dezelfde koeling enz....... :7

• mcb1
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15-08 10:11
Heb ooit een celeron 400 overclockt en kreeg uiteindelijk hetzelfde probleem. (terug geclockt en nog steeds hetzelfde) Bij toeval voelde ik aan de northbridge en deze was erg warm, koeler erop en nergens last meer van.

(vraag me niet waarom maar het werkte in ieder geval weer wel)

mcb1

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:13
Underclock je CPU anders eens, want misschien is de tempsensor ook beïnvloedt door de overclock. En kijk eens naar de core van de CPU, haal dus de koeler er eens af en kijk of er iets merkwaardigs te zien is, een brandplek bijvoorbeeld.

Dat ie wat koeler is geworden sinds de overclock kan komen doordat de CPU ingebrand is en daarna z'n warmte beter kwijt kan, maar dat gaat niet altijd goed.

The devil is in the details.

• Eusebius
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Hmmm .... 4 graden verschil? Is dat een wezenlijk drama? Ik heb grotere verschillen (vooral met renderen in premiere bv)

333 mhz oc? je bedoelt 333 erbij? Ik dacht dat het om een pc ging van 333 mhz oc, dus 'normaal' 200 ofzo :)

==
hoi

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:36

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

PMG Beleid

en daarin:

Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Allereerst is je topicstart veel te karig, ten tweede verwachten we hier op GoT enige zelfwerkzaamheid voordat je een topic start. Heb je überhaupt wel zelf iets geprobeerd? Het valt in ieder geval niet terug te lezen :o

Gokje: BIOS defaults zijn (misschien qua mem timings) niet geschikt voor deze config en moet je ze handmatig goedzetten...

Maar goed, ga eerst maar eens aan de slag met die troubleshooter...

/zelfwerkzaamheid en te weinig/onoverzichtelijke specs- dicht

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.