De hele middag ben ik nu al bezig om XP werkend te krijgen om een oudere compu. De harde schijf is opgedeeld in 2 parties. C is verder leeg. Het bios herkend verder alles, zoals het moet zijn. Tijdens de install geef ik aan dat xp extra drivers voor die highpointkaart moet installeren. Verder geen problemen. Ik formateer de c schijf en installeer xp. Vervolgens moet er opnieuw opgestart worden en dat is het begin van de ellende. BIOS van het mobo komt voorbij en geeft geen fouten vervolgens het BIOS van htp366 ook geen probleem, maar op het moment dat xp moet starten van de schijf blijft het hele spul hangen. Niks werkt meer.
Spec's:
ABIT be6
Intel pentium 3 550
Maxtor 13G harde schijf
128 mb intern
300W voeding
Cd-rom
M.b.v de search heb ik het volgende geprobeerd:
- mobo BIOS up-date
- Highpoint BIOS htp366 up-date
- Geforce2 verruild voor een oude ATI kaart
- Alle overige onderdelen verwijderd
- Andere harde schijf
- ACPI op disabeld
De compu heeft vorig week nog een week lang gedraaid onder win98 SE, dus dingen als voeding, monitor, keyboard, muis enz enz kan het echt niet aanliggen. De xp cd-rom heb ik vorig weeek nog gebruikt bij een andere compu en dat ging ook perfect.
Ik begin er nu een beetje moedeloos van te worden en vraag of jullie nog tips and tricks hebben om het toch mogelijk te maken.
Spec's:
ABIT be6
Intel pentium 3 550
Maxtor 13G harde schijf
128 mb intern
300W voeding
Cd-rom
M.b.v de search heb ik het volgende geprobeerd:
- mobo BIOS up-date
- Highpoint BIOS htp366 up-date
- Geforce2 verruild voor een oude ATI kaart
- Alle overige onderdelen verwijderd
- Andere harde schijf
- ACPI op disabeld
De compu heeft vorig week nog een week lang gedraaid onder win98 SE, dus dingen als voeding, monitor, keyboard, muis enz enz kan het echt niet aanliggen. De xp cd-rom heb ik vorig weeek nog gebruikt bij een andere compu en dat ging ook perfect.
Ik begin er nu een beetje moedeloos van te worden en vraag of jullie nog tips and tricks hebben om het toch mogelijk te maken.