Toon posts:

[XP] Blijft hangen na 1e reboot van setup

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
De hele middag ben ik nu al bezig om XP werkend te krijgen om een oudere compu. De harde schijf is opgedeeld in 2 parties. C is verder leeg. Het bios herkend verder alles, zoals het moet zijn. Tijdens de install geef ik aan dat xp extra drivers voor die highpointkaart moet installeren. Verder geen problemen. Ik formateer de c schijf en installeer xp. Vervolgens moet er opnieuw opgestart worden en dat is het begin van de ellende. BIOS van het mobo komt voorbij en geeft geen fouten vervolgens het BIOS van htp366 ook geen probleem, maar op het moment dat xp moet starten van de schijf blijft het hele spul hangen. Niks werkt meer.

Spec's:

ABIT be6
Intel pentium 3 550
Maxtor 13G harde schijf
128 mb intern
300W voeding
Cd-rom

M.b.v de search heb ik het volgende geprobeerd:

- mobo BIOS up-date
- Highpoint BIOS htp366 up-date
- Geforce2 verruild voor een oude ATI kaart
- Alle overige onderdelen verwijderd
- Andere harde schijf
- ACPI op disabeld

De compu heeft vorig week nog een week lang gedraaid onder win98 SE, dus dingen als voeding, monitor, keyboard, muis enz enz kan het echt niet aanliggen. De xp cd-rom heb ik vorig weeek nog gebruikt bij een andere compu en dat ging ook perfect.

Ik begin er nu een beetje moedeloos van te worden en vraag of jullie nog tips and tricks hebben om het toch mogelijk te maken.

• Kleintje81
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-05 23:31

Kleintje81

Blaat

Ik ga ervan uit dat die highpoint een ATA100 /133 / RAID controller is?
Heb je daarbij ook andere nieuwe drivers geprobeerd?

Dat hangen, is dat bij het scherm dat Windows XP word geladen of nog niet eens?
Als je probeert dmv veilige modus op te starten, blijft hij dan op een bestand hangen (je ziet welke files hij afgaat)?

BF2 stats Systemen

• DUX
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17:49

DUX

blijft ook nu voor Oranje

Die Highpoint, is dat een IDE-kaart? Zo ja, als je je HD nou eerst aan de standaard IDE-controller hangt samen met de CD-Rom en dan de XP-install uitvoert zónder die driver.

Na de installatie ga je lekker wisselen maak maak je gebruik van de Plug-n-Play features. Dat zou gewoon moeten kunnen.

.    < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende

Verwijderd

Topicstarter
Kleintje81 schreef op 17 november 2003 @ 02:46:
Ik ga ervan uit dat die highpoint een ATA100 /133 / RAID controller is?
Heb je daarbij ook andere nieuwe drivers geprobeerd?
Nee, het is een Ultra ATA/66 chipset. Ik gebruik bij het inladen van extra drivers(f6) de nieuwste drivers. v1.28 beta
Dat hangen, is dat bij het scherm dat Windows XP word geladen of nog niet eens?
Als je probeert dmv veilige modus op te starten, blijft hij dan op een bestand hangen (je ziet welke files hij afgaat)?
Heb ik nog niet geprobeerd, maar werkt dat eigenlijk al wel, want de setup is nog niet klaar. Hij blijft dus hangen na de reboot tijdens de setup.
DUX schreef op 17 november 2003 @ 02:57:
Die Highpoint, is dat een IDE-kaart? Zo ja, als je je HD nou eerst aan de standaard IDE-controller hangt samen met de CD-Rom en dan de XP-install uitvoert zónder die driver.

Na de installatie ga je lekker wisselen maak maak je gebruik van de Plug-n-Play features. Dat zou gewoon moeten kunnen.
Misschien wel een goed idee in ieder geval het proberen waard. Wordt vervolgd!

Helaas, ik heb het net geprobeerd en het probleem blijft!

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2003 10:33 ]

Verwijderd

Je hebt toch niet toevallig je virusbescherming aanstaan in je bios he?
Dan kun je ook geen XP installen. Heb dit zelf eens meegemaakt en vergeet ik nooit weer.
Wie weet kun je hier wat mee..succes

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 17 november 2003 @ 10:15:
Je hebt toch niet toevallig je virusbescherming aanstaan in je bios he?
Dan kun je ook geen XP installen. Heb dit zelf eens meegemaakt en vergeet ik nooit weer.
Wie weet kun je hier wat mee..succes
Deze optie was mij ook bekend en is helaas is dit niet het geval :'(

• DUX
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17:49

DUX

blijft ook nu voor Oranje

En die kaart er gewoon uitflikkeren bij de install? Dan stop je hem er weer in als XP erop staat :)

.    < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

DUX schreef op 17 november 2003 @ 14:01:
En die kaart er gewoon uitflikkeren bij de install? Dan stop je hem er weer in als XP erop staat :)
Die " kaart " zit onboard, heb namelijk ook een Abit B6-II en Heb er Windows 2000 server op werken, alleen de drivers daravan kan ik niet vinden. Heb je die highpoint kaart goed geinstalleerd? Dus niet de Beta drivers gebruiken!

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Misschien even een ander reepje geheugen gebruiken? Of in je bios even de boel op default zetten. Had een tijdje geleden precies hetzelfde probleem en dat heb ik zo opgelost.

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Verwijderd

Probeer je pc als standaard pc te installeren zodat XP niet meer probeert je acpi te managen.
Doe als volgt, boot vanaf CDrom, gelijk in het begin als XP je hardware "scant" ga je op F5 drukken, hierna komt hij met de vraag welk soort pc je wilt installeren selecteer standard pc en ga verder, ik denk wel dat je eerst acpi in de bios aan moet zetten, dat weet ik niet zeker.

good luck !

Verwijderd

Bekijk je logboek eens

Verwijderd

Topicstarter
Die " kaart " zit onboard, heb namelijk ook een Abit B6-II en Heb er Windows 2000 server op werken, alleen de drivers daravan kan ik niet vinden. Heb je die highpoint kaart goed geinstalleerd? Dus niet de Beta drivers gebruiken!
Klopt, alleen is het een standaard BE6 en niet de II versie. Ik heb de 1.28 versie geruikt en dat is volgens mij wel een beta versie. 1.25 is geen beta dus die ook nog maar ff proberen.
2Dutch schreef op 17 november 2003 @ 14:17:
Misschien even een ander reepje geheugen gebruiken? Of in je bios even de boel op default zetten. Had een tijdje geleden precies hetzelfde probleem en dat heb ik zo opgelost.
Geheugen verwissellen heb ik al geprobeerd, helaas geen resultaat. Alles op default ga ik nu even doen.
Verwijderd schreef op 17 november 2003 @ 15:54:
Probeer je pc als standaard pc te installeren zodat XP niet meer probeert je acpi te managen.
Doe als volgt, boot vanaf CDrom, gelijk in het begin als XP je hardware "scant" ga je op F5 drukken, hierna komt hij met de vraag welk soort pc je wilt installeren selecteer standard pc en ga verder, ik denk wel dat je eerst acpi in de bios aan moet zetten, dat weet ik niet zeker.

good luck !
Thanks, ga ik ook ff proberen
Kun je mij ook verstellen hoe ik dan moet bekijken?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2003 16:36 ]

Verwijderd

Waarschijnlijk heb je d'r niets aan, maar toch...

Bij mij deed dit probleem zich voor toen ik mijn muis op de USB-poort had aangesloten (overigens alleen i.c.m. Windows XP Corporate Edition; sinds ik een legale versie van Windows XP Professional heb, heeft dit probleem zich niet meer voorgedaan), dus mocht dat bij jou ook het geval zijn... trek 'm d'r eens uit en sluit 'm aan op de PS/2-poort (zo heet dat paarse dingetje, toch? :)).

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 17 november 2003 @ 16:39:
Waarschijnlijk heb je d'r niets aan, maar toch...

Bij mij deed dit probleem zich voor toen ik mijn muis op de USB-poort had aangesloten (overigens alleen i.c.m. Windows XP Corporate Edition; sinds ik een legale versie van Windows XP Professional heb, heeft dit probleem zich niet meer voorgedaan), dus mocht dat bij jou ook het geval zijn... trek 'm d'r eens uit en sluit 'm aan op de PS/2-poort (zo heet dat paarse dingetje, toch? :)).
Alle kleine beetjes helpen, alleen in dit geval zitten muis en toestsenbord al op de ps/2 poort. :)

Verwijderd

Je logboek kun je bekijken door met oa 98/me MSDOS(of whatever het daar heet) in te laden in je geheugen.

Ik ziet hier onder een andere OS maar ik gok dat je je log vind onder c:/windows.

Verder is 550 mhz niet een beetje brak voor XP? Gooi overigens eens alle apperaten los uit je computer? te starten met modem tot muis en iterne kaartjes.

• Rayzilt
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14-05 14:54
Nou heb ik dit probleem ook gehad met mijn oude computer. Ik had ook zo'n HTP366 controller. Windows 2000 was geen probleem alleen XP werkte bij mijn niet. Hij gaf de melding in een bsod INACCESIBLE_BOOT_DEVICE. Ik heb toen maar de harde schijf gewoon op mijn IDE port gedaan en toen geinstalleerd werkte prima. Heb ook nooit meer die HTP366 gebruikt.
Pagina: 1