Toon posts:

Waardes voeding +3.3 en +12

Pagina: 1
Acties:
  • 204 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ik heb net even gekeken met mbm hoe hoog de voltages eigenlijk zijn van mijn noname 350watt voeding.

mbm geeft bij +3.3 een waarde van 3.23
en bij +12v een waarde van 12.73

is dit goed?

ik heb soms dat als ik best veel dingen tegelijk doe dat ik fans langzamer hoor draaien.

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02:03

MaDLiVe

.-Observer-.

Verwijderd schreef op 16 november 2003 @ 21:55:
ik heb net even gekeken met mbm hoe hoog de voltages eigenlijk zijn van mijn noname 350watt voeding.

mbm geeft bij +3.3 een waarde van 3.23
en bij +12v een waarde van 12.73

is dit goed?

ik heb soms dat als ik best veel dingen tegelijk doe dat ik fans langzamer hoor draaien.
Die 12V+ is best hoog, misschien kun je ook nog eens de 5V+ posten. (ik verwacht dat die lager is :+)

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Verwijderd

Mijn 3.3 loopt op 2.95 volt en alles werkt nog redelijk naar behoren

• _Ernst_
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:30

_Ernst_

Mark It Zero!

De + 12 mag max 10% hoger liggen, dus hij zit daar nog onder. De 3,3 is ook in orde, die max 4% afwijken. Maar hij is idd aan de hoge kant

Last.fm

Verwijderd

Topicstarter
jep lees net dat de 5v ook erg belangrijk is en die staat op 4.73 en soms 4.76

die waarde schommelt dus de hele tijd.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2003 22:11 ]

• _Ernst_

_Ernst_

Mark It Zero!

Verwijderd schreef op 16 november 2003 @ 22:10:
jep lees net dat de 5v ook erg belangrijk is en die staat op 4.73 en soms 4.76

die waarde schommelt dus de hele tijd.
Is ook in orde, ligt binnen de marges van 5% afwijking.

Last.fm

Verwijderd

Topicstarter
hmm. weet je dat zeker?

volgens mij is 5% 4.75

en hij staat dus erg vaak op 4.73

ik heb geen reboots enz systeem is erg stabiel maar heb een kapotte hd gehad en als ik erg veel tegelijk doe dan hoor ik de fans langzamer draaien enz.

ik ga er binnenkort 2 hd's bij plaatsen (er zit er nu 1 in) en wil dat alles gewoon goed blijft draaien.

ik ga nu ff sisoft sandra haar werk laten doen.. ff kijken wat 5volt gaat doen

Verwijderd

vind je die 12,7 al hoog :/
uit m'n wokkietokkie voeding kwam 13,2 volt :/ alles werkte nog wel maar heb er toch maar een Fortron voeding in gezet :+
Ik heb zelf nu dat m'n fans meer geluid maken als ik op reset druk of de pc opnieuw opstart, geen idee waar het aan ligt. Heb verder ook geen rare foutmeldingen en het voltage piekt ook niet (heb een oud VUmetertje met een flinke weerstand aan de 12+ gehangen, heb ff geen multimeter) dus zal wel goed zijn...

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Je moet die 'regels' niet te letterlijk nemen hoor, mijn Enermax geeft maar 4.6V op de 5V lijn en mijn systeem is zo rock stable als het maar kan. Ik heb geen crash of onstabiliteit gehad zeker sinds vorige maand.

4,73V is net iets meer dan 5%, dat maakt niet zoveel uit. En dat je fans langzamer gaan draaien; FANs draaien op 12V hoor. :X

Verwijderd

Topicstarter
met sisoft sandra heb ik net een cpu test gedaan en 5v daalde naar 4.65v

er is volgens mij toch iets niet goed.

maar ding loopt gewoon ok.

• _Ernst_

_Ernst_

Mark It Zero!

Zolang je niet gaat overklokken en alles stabiel blijft draaien, zou ik het gewoon zo laten.

Last.fm

• LoEnaTiQ
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-02 23:23

LoEnaTiQ

Who? What? Where?

Hoi, ik heb ook iets vreemds met de voltages en ik wilde het hier even kwijt ...
Heb zelf een Abit KT7A-Raid en via mijn VIA Hardware Monitor System v2.03, zie ik de volgende voltages:

VCore Value = 1.75 (Athlon Thunderbird 1GHz)
2.5V Value = 3.37 <= :?
3.3V Value = 3.33
5 V Value = 4.88
12 V Value = 11.95

In mijn bios en bij Sisoft Sandra 2003 krijg ik dezelfde voltages, echter dan is die 2.5V lijn niet te zien. Mijn vraag is dus hoort die 2.5V daar wel te zijn?

| My SpiderWeb |

Verwijderd

Topicstarter
Kent iemand het merk Huntkey?

heb net zo'n voeding gevonden.. is ook niet duur en superstil.

misschien dat iemand de waardes kent van die voeding?

hier staan de waardes maar die zeggen mij niets:

http://www.scod.nl/info/huntkey.htm

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Om te kijken of de voeding beter presteert op bepaalde lijnen moet je gaan vergelijken. Hier kan ik dat nog niet doen; je moet n.l. de stroomsterkte weten van al de lijnen. Dit staat aangegeven in de eenheid Ampere. Je kan dit vaak vinden op een stikker die op je voeding is geplakt.

Het is vaak hoe meer hoe beter. Nu presteert je 5V lijn niet zo goed, je moet dus zorgen dat je een voeding scoort die een hogere stroomsterkte heeft op de 5V lijn. Wel moet je in de gaten houden dat de rest ook niet te laag is, eerst 5A en later 2A op de 12V lijn is ook niet goed natuurlijk.

Ik heb zelf niet van het merk gehoord trouwens. Als ik jou was zou ik kijken naar mooie merkvoedingen, deze zijn vaak een stuk betrouwbaarder dan de onbekende exemplaren. Omdat dit al vaak besproken is (merk of niet merk) geef ik je even een linkje naar een search query hier op GoT:
[search=Enermax no-name]
[search=merkvoeding kwaliteit betrouwbaar]

Verwijderd

Topicstarter
je hebt gelijk.

bedankt.

ik dacht dat dat ook een merk voeding was maar er kan toch niets tegen een enermax.

• dlmh
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06:00

dlmh

Lo-Fi

Verwijderd schreef op 17 november 2003 @ 15:43:
je hebt gelijk.

bedankt.

ik dacht dat dat ook een merk voeding was maar er kan toch niets tegen een enermax.
Zeker wel ! Een Antec TruePower / Zalman!! Deze hebben zéér stabiele voedingslijnen... zelfs in vergelijking met een Enermax!

“If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?” - Albert Einstein

Pagina: 1