Verwijderd

Topicstarter
hallo ik ben bezig aan het zoeken naar een nieuwe digitale camera van tussen de 300 en 400 euro en mijn oog viel op de Fuji Finepix S3000.

Afbeeldingslocatie: http://www.pcrrules.nl/bbs2/download.php/1,10/finpix%20S3000.jpg

Een paar specs de rest kan je hier vinden:
  • 3.2 effectieve megapixels
  • max resolutie 2048X1536
  • 6X optische zoom
  • 3,2 digi zoom
  • Diafragma F2,8/F4,8/F8,2 (automatisch ingesteld)
  • Gevoeligheid Vergelijkbaar met ISO 100 ( flitser uit)
  • Vergelijkbaar met ISO 100 - 200 ( flitser aan)
  • Scherpstelbereik 80 cm ~ oneindig (Macro 10 - 80 cm)
Deze camera is voor ongeveer 350 euro te verkrijgen. Vinden jullie dit een prijswaardige camera.

Mijn huidige camera een Sony DSC P51 heeft een ISO waarde van 100, 200, 300 en 400. Deze Fuji S3000 heeft alleen maar een ISO waarde van 100 en met flitser aan tot 200. Is dit niet erg weinig? Heeft dit effect op de kwaliteit an de foto's?

Op dpreview staat niet erg veel mening en op kieskeurig staat ook niets. Komt waarschijnlijk omdat hij vrij nieuw is. op tweakers.net zelf stond ook er ook een review over.

Verwijderd

Dit topic is meer iets voor GT dan voor TFF: Vandaar move TFF --> GT

Verder een inhoudelijke reactie: Wat wil je ermee? Deze camera zal ongetwijfeld leuke plaatjes schieten, maar een camera waarmee je geen handmatige focus, diafragma- en sluitertijdinstellingen hebt, zou ik niet willen gebruiken. Veel te beperkt. Het is een volautomatisch compact cameraatje met een 6x zoom en handmatige witbalans, veel meer niet.

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil gewoon scherpe plaatjes kunnen schieten met een goede zoom. Ik ben geen prof die erge strenge eisen stel aan mijn camera.

Ik wil graag waar voor mijn geld en ik vraag jullie ook of 350 euro voor deze camera een goede prijs is. Of raden jullie een andere cam aan tussen de 300 en 400 euro?

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-12-2025

Mooody

elmoody

met jouw eisen zou je eens naar de Canon A70 kunnen kijken

stuk kleiner dan de Fuji en je kan er prima plaatjes mee schieten :)

maar ik denk dat je die P51 het beste kan houden, want met 350 euro kun je niet echt een grote stap vooruit doen...

[ Voor 32% gewijzigd door Mooody op 16-11-2003 22:44 ]

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Verwijderd

Inderdaad, geen grote stap vooruit. Kijk, het is een cam met grotendeels automatische instellingen. Echt point and shoot. Als dat het enige is wat je wilt, dan heb je al een prima camera in huis. Meestal ontstaat de behoefte aan een betere camera als je iets anders wilt dan alleen vakantiekiekjes schieten.

Dus het is eigenlijk geen upgrade wat je doet en zonde van het geld. Misschien moet je eens kijken naar een prosumer camera. Wat die allemaal kunnen. En dan kijken of je daar behoefte aan hebt. En dan kijken of je het geld hebt :)

Verwijderd

Topicstarter
Ja jullie hebben gelijk. ik zit alles nu een beetje na te gaan. Em ik denk dat het niet echt slim is om die camera te kopen. Ik zit nu te kijken naar de S5000, maar of ik die ga kopen weet ik nog niet helemaal zeker..... Eerst nog even goed alle review lezen en bekijken. bedankt voor jullie reacties!

De Rust Rolo

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Als je veel zoom hebt, zou ik toch ff verder kijken dan de A70. Dat is een hele goede camera hoor, maar qua zoom komt hij niet in de buurt van de S3000. Ligt er dus heel erg aan hoe zwaar je daaraan tilt :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Bescheiden kickje, omdat ik vind dat deze camera toch een eigen topic waard is.

Ik vind dat jullie een beetje negatief zijn over deze camera.
Ik heb hem zelf, en het is een goede camera om mee te beginnen.
Je kunt ook vanalles zelf instellen (WB, EV, Flash, verschillende composities, etc) , het enige wat ik een beetje mis (maar niet onoverkomelijk) is dat je de sluitertijd niet handmatig kunt instellen. Wel kun je, in tegenstelling tot wat er eerder verteld is, zelf het diafragma instellen. De camera kiest dan zelf de best bijpassende sluitertijd.

Ik ben er in ieder geval zeer tevreden over (afgezien van het feit dat dit straks mijn speelcam gaat worden, ik wil nml. een DSLR), en met mij ook enkele mensen:
DPreview meningen van eigenaren. :)

Ik wacht trouwens nog wel op de review van DPreview zelf. :9

It’s the economy, stupid!

Verwijderd

Is dit niet gewoon een Fuji S304 aka 3800 ?

Verwijderd

Minolta Z1 biedt meer waar voor het geld denk ik........
Pagina: 1