Toon posts:

Yamaha v440rds +jamo speakers,subwoofer werkt niet

Pagina: 1
Acties:
  • 239 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi

Ik heb sinds gister een yamaha receiver met een 5.1 setje van Jamo, maar nu krijg ik de subwoofer niet aan de gang. Er zitten 2 aansluiting op de subwoofer: right en left mono. In het boekje staat een plaatje dat de stekker in left mono moet.
In de receiver staat een instelling van bass: main,both of subwoofer. Die staat dus al op subwoofer.

Wat moet ik doen? de andere 5 speakers doen het wel.

Verwijderd

Waar heb je het op aangesloten?

Doet me denken aan mijzelf, ik had hetzelfde, omdat ik op de PC (aangesloten op PC dus) vergeten was de 'bass redirection' aan te vinken in de controlpanel van de soundblastert.

• mlevd
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-04 12:24
Hoe heb je je frontspeakers ingesteld op de receiver, niet toevallig op large?

Verwijderd

Topicstarter
jawel, kheb ze op large gezet. Maar ik krijg helemaal niks uit de subwoofer.

Verwijderd

Topicstarter
zou de subwoofer ook moeten werken bij de tuner ? en bij het tv geluid ?

Verwijderd

Maar mijn suggestie, wat is daarmee? Ik weet niet of dat alleen bij analoog is of ook speelt wanneer je het digitaal aansluit. Wat is je bron?

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:35

GaMeOvEr

Is een hork.

Verwijderd schreef op 16 november 2003 @ 22:24:
zou de subwoofer ook moeten werken bij de tuner ? en bij het tv geluid ?
Zet eerst je andere speakers maar eens op "small" dan werkt het wel. ;)

Het punt is, als jij tegen je receiver zegt dat jij "large" speakers hebt, stuurt hij bij gewoon muziek en stereo de subwoofer niet aan, aangezien jij verteld hebt dat jouw speakers zelf ook wel bass kunnen maken.

Dan doet je Sub het dus alleen als je Receiver 5.1 materiaal aangeleverd krijgt. (Van bijvoorbeeld een DVD film)

Kortom, ff je instellingen aanpassen, je satelietjes trekken toch niets onder de 80Hz. (Dat doet die instelling : Als je je speakers insteld als "small" stuurt hij al het geluid onder de 80Hz door naar de Sub, nu doet hij dat niet.)

Aannames zijn fataal.

Verwijderd

heb je op je receiver wel aangegeven dat er een subwoofer aangesloten is?

• mlevd
Verwijderd schreef op 16 november 2003 @ 22:23:
jawel, kheb ze op large gezet. Maar ik krijg helemaal niks uit de subwoofer.
Dat is dus idd het probleem (waarschijnlijk), ze zegt dmv large-instelling dat je frontspeakers de bass voor hun rekening nemen en niet de subwoofer. Als je fronts op small zet gaat de sub meedoen voor de bassen.

• original4u
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:37
ja bij een yamaha reciever kun je hem op 5 channel zetten als je naar de radio luisterd.. maar brand er een icoontje als je hem aan hebt van de low frequentie ?
(LE)???
Anderen branden dus wel ? (LF) (C) (LR) (RL) (RR) ???

En je kan dus een amp test doen met je afstandsbediening zodat je een test geluid hoort rondgaan... en gelijktijdig het volume per speaker harder kan zetten.

• voodooless
  • Laatst online: 22:20

voodooless

Sound is no voodoo!

Vaag verhaal... Jullie maken het het allemaal niet duidelijker op... Werkt de sub wel met DD en DTS geluid? Wat voor receiver heb je precies? Kijk eens in de manual, daar staat meestal precies bij welke instellingen de subwoofer het wel doet, en bij welke niet.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Verwijderd

mlevd schreef op 17 november 2003 @ 14:00:
[...]

Dat is dus idd het probleem (waarschijnlijk), ze zegt dmv large-instelling dat je frontspeakers de bass voor hun rekening nemen en niet de subwoofer. Als je fronts op small zet gaat de sub meedoen voor de bassen.
dat is niet helemaal waar, ik heb dezelfde amp en mn fronts staan ook op 'Large' en de sub speelt vrolijk mee ;) als je de fronts op small zet worden voornamelijk alle lage tonen naar je sub gestuurd. Als je fronts op Large zet is de sub zeg maar een toevoeging :)

• mlevd
Verwijderd schreef op 18 november 2003 @ 14:47:
[...]

Als je fronts op Large zet is de sub zeg maar een toevoeging :)
Maar niet altijd hoorbaar ;)

edit:
Maar ik dat het probleem al verholpen is, aangezien de TS zich al een tijdje niet meer heeft gemeld

[ Voor 23% gewijzigd door mlevd op 18-11-2003 16:11 ]

Verwijderd

mlevd schreef op 18 november 2003 @ 16:08:
[...]

Maar niet altijd hoorbaar ;)
idd niet ''altijd'' hoorbaar nee ;)
Pagina: 1