Ik ben bezig om een database te maken voor een bedrijf, waarmee de bedrijfsbibliotheek wordt geautomatiseerd. Ik wil graag op een formulier een zoekfunctie maken. De standaard die in access zit is niet voldoende. Ik wil een formulier krijgen waar je alle velden ziet waarop je kan zoeken en dan op een searchbutton drukken zodat alle gevonden items worden teruggegeven naar het hoofdformulier, door middel van een soort van filter optie. Wie weet hoe dit moet??
Heb je het al gedaan door middel van SQL queries?
je bedoelt zeker dat je een query maakt waarmee je deze haken ([searchstring]) in de criteria zet. Zo ja dan heb ik dit geprobeert maar deze methode staat voor mij op de 2de plaats, want een ander systeem is zeker beter en mooier. omdat bij deze methode de searchstring helemaal gelijk moet zijn aan de ingevoerde waarde. en er geen trefwoorden kunnen worden gezocht. of tenminste dat weet ik niet hoe dat zou moeten.
Je moet zelf je SQL query gaan opbouwen, als string dus. Kijk verder eens naar het LIKE keyword in SQL.
My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant
Wat dacht je van het formulier filter? Uitgebreider dan dat kan je een filter/zoek functie niet krijgen. Eventueel kan je 'm met code nog een beetje tweaken. Moeten de gebruikers alleen wel mee om kunnen gaan
The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.
Oke, hoe ga je dat ooit doen met een formulierfilter, er moet zeg maar een zoekfunctie komen waar mensen een string intoetsen en dat je dan de resultaten terugvindt. Kan je dat met een formulierfilter doen?? en zo ja hoe??
Eerst geef je per veld op waarop je wilt filteren, en daarna klik je op het knopje om het filter toe te passen. Je recordset wordt dan beperkt tot de records die aan het filter voldoen.
Dat is toch wat je zoekt?
Dat is toch wat je zoekt?
The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.
ik denk dat je zoiets bedoelt:
SELECT [tblOnderwerpen].* FROM [tblOnderwerpen] WHERE (tblOnderwerp LIKE '%searchExpression%')
hiermee kan je dus zoeken in een database, ik heb het zelf ook weleens gebruikt voor dingetjes en het werkt gewoon goed.
misschien dat je de query enigsinds moet aanpassen omdat ik dit direct uit een asp.net applicatie heb gekopieerd.
SELECT [tblOnderwerpen].* FROM [tblOnderwerpen] WHERE (tblOnderwerp LIKE '%searchExpression%')
hiermee kan je dus zoeken in een database, ik heb het zelf ook weleens gebruikt voor dingetjes en het werkt gewoon goed.
misschien dat je de query enigsinds moet aanpassen omdat ik dit direct uit een asp.net applicatie heb gekopieerd.
In access moet je in ieder geval * gebruiken ipv %.
Pagina: 1