[Win XP] Klassieke Login

Pagina: 1
Acties:

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:59
Hallo,

Nog een topic van mij in WoS, ik heb in Windows XP weer klassieke login ingesteld omdat ik die kinderachtige bende beetje zat ben :)

Maar nu kan ik niet meer van users chancen zonder dat alles afgesloten word. Dat is heel makkelijk voor als pa ff op zijn naam zn mail wil checken. En mijn flashfxp (of whatever) niet afgesloten word! :)

Is er een manier om dat te behouden en klassieke login te gebruiken? (in de search kan ik niets vinden...)

XXXVI

• DUX
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17:49

DUX

blijft ook nu voor Oranje

Het zou wel handig zijn, maar het lijkt me niet dat het mogelijk is. Niet alleen zie je het niet terug in de standaardopties van Windows zelf (maar dat wist je al), maar anders zou je er ook al veel eerder van gehoord hebben.

Het klassieke venster biedt zoals het er nou uitziet ook niet echt een ruimte om de gegevens van de verschillende gebruikers weer te geven. Dat klassieke venster is juist een extra beveiliging om de usernames geheim te houden, en die zou je ook om zeep helpen met een uitbreiding als dit.

Wellicht zou je dan die reeds ingelogde namen weg kunnen laten, maar dat zal vervelende situaties opleveren als persoon 1 ingelogd staat en persoon 2 (die het laatst op de PC zat) de computer uitzet.

.    < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende

• ephymerous
Het gaat me niet zozeer om die gegevens ed, maar gewoon dat als mn pa ffies wil hij even op zijn naam kan, en ik daarna direct weer terug. Dat je dan geen usernames, of gegevens oid ziet boeit me niet zo :)

XXXVI

Verwijderd

Hmmm, anders kies je een ander login-theme voor de "nieuwe" login? Zat sites waar je andere logins kan kiezen.

www.themexp.org vind ik een erg goede, met goede (freeware) programma's. Ikzelf heb een érg mooie Diablo II loginUI.

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Verwijderd schreef op 16 november 2003 @ 21:05:
Hmmm, anders kies je een ander login-theme voor de "nieuwe" login? Zat sites waar je andere logins kan kiezen.

www.themexp.org vind ik een erg goede, met goede (freeware) programma's. Ikzelf heb een érg mooie Diablo II loginUI.
Mag ik vragen waar je deze opmerking op baseerd? Hij wil het uiterlijk van zijn login niet wijzigen, integendeel. Hij wil de classic login met fast user switching gebruiken :)

Ik heb zelf even het beveiligingsbeleid menu doorgekeken, maar ik heb niets kunnen vinden over snel schakelen, helaas :)

Verwijderd

Je kunt wel een rustige 'klassieke' style gebruiken.

• MarkyB
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

MarkyB

The original

klassieke login, wat gebeurt er als je windowstoets - L indrukt?

• G33rt
Verwijderd schreef op 16 november 2003 @ 21:16:
Je kunt wel een rustige 'klassieke' style gebruiken.
Heb je uberhaupt de topicstart wel gelezen? Die heeft ie al, alleen hij wil user switching behouden.

Verder heb ik het nog even opgezocht in de MSKB, en daar vond ik dit waarin het volgende stukje stond:

[quote]The Fast User Switching feature is a new functionality of Windows XP that enables multiple users to use a computer without having to close all running programs and logging off before other users log on. To use the Fast User Switching feature, the following conditions are required:

• The computer must be running Windows XP Home Edition or Windows XP Professional.
• The Welcome screen for fast and easy logon must be enabled. To enable this option, open Control Panel, double-click User Accounts, and then click Change the way users log on or off.
• The Fast User Switching to log off must be enabled. To enable this option, open Control Panel, double-click User Accounts, and then click Change the way users log on or off.
• The computer must be a member of a workgroup.

ik ben bang dat het gewoon niet zal kunnen, anders had er waarschijnlijk wel iets op de MSKB gestaan denk ik :)
MarkyB schreef op 16 november 2003 @ 21:23:
klassieke login, wat gebeurt er als je windowstoets - L indrukt?
dat is de lock screen knop als je klassiek hebt aanstaan (net ingedrukt :))

[ Voor 9% gewijzigd door G33rt op 16-11-2003 21:24 ]

• MarkyB
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

MarkyB

The original

G33rt schreef op 16 november 2003 @ 21:23:
[...]

[...]

dat is de lock screen knop als je klassiek hebt aanstaan (net ingedrukt :))
ik heb het ook ff geprobeert, ik heb normaal aanmelden, dan meld je je af met windowstoets - L, maar met de klassieke aanmelding dan moet je je wachtwoord ingeven, maar je kan ook een andere gebruikersnaam invullen, maar dan moet je je met het aangemelde account afmelden.

• ephymerous
beetje jammer dan :'(
Had gehoopt dat je wat in t register kon veranderen en dat ie daardoor niet alles zou afsluiten. Echter als ik via school op mn pc ga (Extern bureaublad) en kom thuis, en zie dat mn vader is ingelogged, en ik log in op mijn eigen naam draait alles nog wel :?

XXXVI

• DUX

DUX

G33rt schreef op 16 november 2003 @ 21:23:
Heb je uberhaupt de topicstart wel gelezen? Die heeft ie al, alleen hij wil user switching behouden.
Hij doelt op een visual style van het nieuwe inlogscherm. De TS geeft aan dat hij die er kinderachtig uit vindt zien. Dat "kinderachtige" blauw of groen zou kunnen worden omgezet naar een kleur en thema wat de TS misschien wat meer aanspreekt.
ephymerous schreef op 16 november 2003 @ 21:28:
beetje jammer dan :'(
Had gehoopt dat je wat in t register kon veranderen en dat ie daardoor niet alles zou afsluiten. Echter als ik via school op mn pc ga (Extern bureaublad) en kom thuis, en zie dat mn vader is ingelogged, en ik log in op mijn eigen naam draait alles nog wel :?
Terminal Server Sessies (jouw externe bureaublad) staat niet gelijk aan een normale inlog helaas.

[ Voor 36% gewijzigd door DUX op 16-11-2003 21:31 ]

• DUX

DUX

.

[ Voor 100% gewijzigd door DUX op 16-11-2003 21:30 ]

• G33rt
Hij doelt op een visual style van het nieuwe inlogscherm.
het kwam op mij over als een opmerking van 'zet em dan op klassiek! duuuuuh! |:(' post, vandaar de opmerking :)

Verwijderd

Hij wou van de "nieuwe" login af vanwege het kiddy look, maar toch de functionaliteit behouden. Dat wil niet, DUS wijs ik hem op een alternatief: een skin tegen de kiddy-look.

• ephymerous
probleem met die theme's ed is dat je hele windows grafisch verandert word. En dat hoeft van mij nou niet zo nodig. De klassieke weergave vind ik mooi zat, echter alleen de voordelen van een kiddie login scherm spreken mij wel aan :)

XXXVI

• --MeAngry--
  • Laatst online: 17:22

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Als je een ander loginscherm kiest blijft de vormgeving van de rest van Windows behouden. Het veranderen van de vormgeving van het 'nieuwe' inlogscherm bestaat namelijk puur uit het veranderen van de logonui.exe in de Windows System32 directory! :)

Tesla Model Y RWD (2024)

Pagina: 1