Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[EL] Ik hoor mn HDD door mn boxen?!

Pagina: 1
Acties:

• Big4SMK
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-11 19:21
PROBLEEM! :(

Ik hoor mijn HDD, het bewegen van mn Muis, het draaien van mn CDRom allemaal door mijn boxen. Echt super weird en irritant.

Omdat ik soms via mn speakers en soms via mn koptelefoon muziek luister wilde ik dat ik beide aan kon sluiten en met een schakelaartje kon kiezen tussen de 2 verschillende uitvoer. Daar heb ik het volgende voor gebouwd
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/Big4SMK-audio_switch.jpg
in die ULN2003 zitten 4 darlington arrays (werking zelfde als een transistor) En de "speakertjes" in die tekening zijn weer 3,5mm jack females waar ik mn boxen/koptelefoon in kan pluggen die ik eerst in mn geluidskaart zou pluggen.
Naast de getekende schakeling zitten er ook nog 2 leds bij zodat ik kan zien welke 2 uitgangen gebruikt worden maar dat is niet belangrijk)

Ik heb het hele boeltje gesoldeerd, maar heb nu dus een behoorlijke storing die vooral erg irritant is als ik geen muziek ofiets draai.

Heb ik nou een fout in mn ontwerp gemaakt?
kan ik het beter anders maken?
of is het logisch dat ik storing krijg?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2003 22:10 . Reden: modedit: plaatje gecroppped ]

• TimmeStein
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-11 16:46

TimmeStein

Slopen is ook een kunst

Dat gaat niet werken heh. 12Volt zonder weerstand op de basis van een Darlington :X Front en Rear naar je koptelefoon :?

Wat jij nodig hebt is een analoge switch. Zooi een beetje onstoren, mooi schakelaartje aan de enable 8)

Het maakt niet niet uit of het rechts of het links is, maar TimmeStein weet precies wat de Jinx is !

• FReaKaNDeLL
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Is t niet makkelijker om gewoon een 3,5mm splitter op je soundcard te zetten ? Heb ik ook en werkt uitstekend.

Verwijderd

kun je dat niet ontstoren met een paar ferriet filters?? (t is maar id hoor)

Verwijderd

Je kan niet zomaar een audiosignaal transporteren door dat signaal aan een tor aan te bieden, een audiosignaal is wisselspanning en een tor kan maar in één richting geleiden.
Dan zou je met behulp van een tor een (1x) versterkertrapje moeten bouwen, dan kan het wel.
Kan je beter met een paar relais doen of IC's die daarvoor zijn ontwikkeld.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2003 22:59 ]

Verwijderd

Hoe is het met de aarde van je pc? Zit deze in een wandcontactdoor met of zonder aarde? Ik had het problemeem vroeger ook, totdat ik mijn pc aan de aarde hing :)

Verwijderd

Onder apparaat beheer de drivers van "computer" veranderen.

1. Open Device Manager.
2. Expand Computer
3. Change any and all instances of ACPI Uniprocessor PC / Advanced Configuration and Power Interface (ACPI) PC to Standard PC by choosing to upgrade device driver > manually select from a list > show all hardware of this device class.
4. Once both are set to Standard PC, restart your computer and have all your drivers ready.

Klinkt raar maar hielp bij mij.

Afbeeldingslocatie: http://g33kflat.skankyflat.net/articles/images/devmngr.jpg

wat voor mobo heb je?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2003 23:19 ]

Verwijderd

Denk nou ff na, je zet 12V op de basis van een tor, op de emitter staat dus een gelijkspanning van een dikke 10V.
Op deze gelijkspanning zijn allerlei stoorsignalen van oa je HD gesuperponeerd.
Deze zooi ga je aanbieden aan een achterliggende versterkertrap, een ingangscondensator daarvan zal de gelijkspanning wel blokkeren, maar het stoorsignaal doorlaten.

Een transistor is niet een schakelaartje waar je op de collector een audiosignaal kunt zetten dat je aan de emitter kunt afnemen en met een basisspaning aan en uit kunt zetten.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2003 22:05 ]

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-11 22:17

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Topicstarter, ga jij maar eens op zoek naar een 4052 cmos ic'tje, daar kun je het zonder moeite mee maken.

• Math2k
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 31-01-2021
Zo ontsettend raar is het niet want ik heb het met beide computers ook, ik denk dat het wel verschil maakt of je onboard of pci geluidskaart hebt.

• Timer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-11 13:00
Ik had dit ook met een systeempje. Toen was 't simpelweg opgelost door het dempen van 'CD-speler' in de volumeregeling. Kleine stap, valt te proberen ;)

• Big4SMK
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-11 19:21
Dat gaat niet werken heh. 12Volt zonder weerstand op de basis van een Darlington Front en Rear naar je koptelefoon

Wat jij nodig hebt is een analoge switch. Zooi een beetje onstoren, mooi schakelaartje aan de enable
12v op basis is geen probleem aldus de specs. front en rear zijn uitgangen, mn koptelefoon zit uiteraard maar op 1tje. Maar zo kan ik eventueel ook 2 paar boxen aansluiten.
Analoge switch zal ik eens naar kijken.
Is t niet makkelijker om gewoon een 3,5mm splitter op je soundcard te zetten ? Heb ik ook en werkt uitstekend.
hoe kan ik dan kiezen? zo'n splitter splitst het geluid gewoon, heb ik het op mn boxen EN op mn koptelefoon:S
kun je dat niet ontstoren met een paar ferriet filters??
tell me more!
Je kan niet zomaar een audiosignaal transporteren door dat signaal aan een tor aan te bieden, een audiosignaal is wisselspanning en een tor kan maar in één richting geleiden.
Dan zou je met behulp van een tor een (1x) versterkertrapje moeten bouwen, dan kan het wel.
Kan je beter met een paar relais doen of IC's die daarvoor zijn ontwikkeld.
zoals wat voor een ICs ? zou je een simpel schemaatje kunnen maken?
Hoe is het met de aarde van je pc? Zit deze in een wandcontactdoor met of zonder aarde?
netjes geaard
Onder apparaat beheer de drivers van "computer" veranderen
[...]
wat voor mobo heb je?
helpt niet helaas...heb een MSI K7T266pro2 RU2
Een transistor is niet een schakelaartje waar je op de collector een audiosignaal kunt zetten dat je aan de emitter kunt afnemen en met een basisspaning aan en uit kunt zetten.
jammer:(...ik ben helaas geen elektrotechneut
Topicstarter, ga jij maar eens op zoek naar een 4052 cmos ic'tje, daar kun je het zonder moeite mee maken.
hmm, met dat ICtje kan ik een input signaal naar 1 uit 4 output signalen sturen...zou op zich wel kunnen werken, maar heb ik dan niet hetzelfde probleem als bij de darlingtons nu?
Zo ontsettend raar is het niet want ik heb het met beide computers ook, ik denk dat het wel verschil maakt of je onboard of pci geluidskaart hebt.
ik vind het wel raar, als ik boxen of koptelefoon namelijk rechtstreeks op mn geluidskaart (PCI) aansluit heb ik geen problemen
Ik had dit ook met een systeempje. Toen was 't simpelweg opgelost door het dempen van 'CD-speler' in de volumeregeling. Kleine stap, valt te proberen
helaas staat ongeveer alles gedempt...ook de CD-speler.

Verwijderd

Een geschikt IC hiervoor is de ssm2404, in zo'n IC zitten 4 analoge schakelaars maar daar kan je geen boxen rechtstreeks op aansluiten

En relais is hier beter op z'n plaats.

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2003 22:09 ]

Verwijderd

Klinkt als brom in je voedingsspanning.
Begin eens met een 10K weerstand in serie te zetten met de gezamelijke basisen van de darlingtons. Na die 10K weerstand zet je een 10 nF condensatortje (dus aan de basis van de darlington naar de ground). Je hebt nu een klein standaard filtertje.
Als je nogsteeds last hebt van brom, zet er dan nog eens een elco van zo'n 10 uF parallel aan de 10nF (maar ik twijfel of dat nut heeft).

By the weg heb je soms een tekenfoutje gemaakt met de 2e darlington van elke speaker? Volgensmij moeten Collector en Emitter omgedraaid.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2003 20:12 ]

• Stinger666
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-11 15:10
Zet tussen je schakeling nog die van een DI (Direct Input Box) Deze kan een groundlift maken voor je geluid. Misschien dat dit helpt. Ook is het handig om je signaal symmetrisch te maken zodat je minder last hebt van storing.

Misschien werkt het niet, maar het is maar een idee
Pagina: 1