Nou doordat er veel Spam wordt verstuurd via gratis accounts is het probleem zo groot. Bovendien ben je veel anoniemer met een Hotmail account dan een account van je provider. Ik denk dus zelf dat het grootste probleem bij de gratis mail accounts ligt.
Dan los je het probleem niet op denk ik. Spam komt voor een groot deel van mensen die e-mail adressen inkopen van partijen die niet te beroerd zijn om die adressen door te verkopen. Dus als je ergens je e-mail adres achter laat maakt het niet uit of het van die gratis adressen zijn of van je provider bijvoorbeeld.
Spammers die gebruik maken van gratis email diensten zijn er natuurlijk ook wel, maar daar is ook een oplossing voor helaas. Er zijn hosts die erg duur zijn. Daar mag je bij spammen, daarom zijn die zo duur.
Maar nogmaals, er zullen wel hosts bij komen die gebruik van het opheffen van gratis services zouden maken en spammers tegen betaling hun gang laten gaan. Ze zijn er nu ook al.
Beter is het gebruik van zogenaamde safe-lists. Dat zijn lijsten waar je je op inschrijft, en dan kan je je product promoten (spammen!) en je ontvangt van anderen ook spam.
Spam moet illegaal worden en de safelists toegankelijk (die zijn dat al op zich). Dat komt wat mij betreft toch het dichtst in de buurt van een oplossing.
Spammers die gebruik maken van gratis email diensten zijn er natuurlijk ook wel, maar daar is ook een oplossing voor helaas. Er zijn hosts die erg duur zijn. Daar mag je bij spammen, daarom zijn die zo duur.
Nou kan je bij Hotmail nauwelijks meer spammen. Je kunt maar... hoeveel was het ook weer, 100 e-mails per dag versturen. Plus, 1 abuse mail is meestal wel genoeg.Verwijderd schreef op 16 november 2003 @ 20:01:
Nou doordat er veel Spam wordt verstuurd via gratis accounts is het probleem zo groot. Bovendien ben je veel anoniemer met een Hotmail account dan een account van je provider. Ik denk dus zelf dat het grootste probleem bij de gratis mail accounts ligt.
Maar nogmaals, er zullen wel hosts bij komen die gebruik van het opheffen van gratis services zouden maken en spammers tegen betaling hun gang laten gaan. Ze zijn er nu ook al.
Beter is het gebruik van zogenaamde safe-lists. Dat zijn lijsten waar je je op inschrijft, en dan kan je je product promoten (spammen!) en je ontvangt van anderen ook spam.
Spam moet illegaal worden en de safelists toegankelijk (die zijn dat al op zich). Dat komt wat mij betreft toch het dichtst in de buurt van een oplossing.
[ Voor 50% gewijzigd door Cyphax op 16-11-2003 20:05 ]
Saved by the buoyancy of citrus
Complete onzin natuurlijk. Betaalde en gratis diensten werken wat dat betreft op exact dezelfde manier, een SMTP server, en een POP3 en/of Webmail servertje. Het enige voordeel wat je hebt van een "betaalde" dienst is dat je weet wie er spam verstuurt als dat gebeurd. (als je het goed aan pakt) Dat wordt alleen alweer een stuk lastiger aangezien mensen/bedrijven doodsimpel zelf een SMTP servertje kunnen draaien... Gegevens worden door talloze bedrijven (al dan niet legaal) te koop aangeboden en dus kan iedereen er aan komen... De bronnen hiervan verschillen enorm, en heus niet alleen diensten als Hotmail...
Kortom: onzin stelling zonder onderbouwing en getuigt ook niet van veel inzicht. Verder vraag ik me af hoe je mensen wil verbieden hun diensten (wereldwijd!) gratis aan te bieden...
Kortom: onzin stelling zonder onderbouwing en getuigt ook niet van veel inzicht. Verder vraag ik me af hoe je mensen wil verbieden hun diensten (wereldwijd!) gratis aan te bieden...
Spam is ontstaan door het ultrabrakke mail protocol. Je hebt compleet geen verstand nodig om een mail van een willekeurig adres lijken te laten komen.
Spam wordt niet zo vaak via gratis providers verstuurd het gebeurt veel vaker via grote webserver die ze kunnen kraken! als je bijvoorbeeld hotmail neemt mag je niet meer dan naar 50 adressen sturen en dat is niet interessant voor de spammers
specs | specs server
je beste vriend is niet de vriend waar je het meeste over praat,
maar de vriend waar je het meeste aan denkt
idd!Eskimootje schreef op 16 november 2003 @ 20:03:
Spam is ontstaan door het ultrabrakke mail protocol. Je hebt compleet geen verstand nodig om een mail van een willekeurig adres lijken te laten komen.
en waarom zou iemand eigenlijk een open relay (willen) hebben draaien? is dat overal al standaard zo ingesteld of zo?
spam is
Pagina: 1