MegaRAID Express 500 VS. Tekram DC-390U4W

Pagina: 1
Acties:
  • 28 views sinds 30-01-2008

• Paulus0013
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09-03 17:01
geachte tweakers de titel zegt het al.
ik heb die 2 kaarten dus hier liggen.
momenteel gebruik ik de Tekram kaart icm met 1 seagate 15k3.
nu heb ik hier nog liggen: 1x 15K ibm schijf en 2x 10K ibm schijf.
nu weet ik dat de MegaRAID Express 500 bepaalde raid configs ondersteunt, wat de tekram bv weer niet kan.
is het zinvol om alle 4 de schijven bv in raid 5 te hangen op de MegaRAID Express 500 ?
of wat raden jullie aan wat ik kan doen met al dit leuke speelgoed.
de seagate 15k3 die ik heb is 36GB en 68pins
de IBM schijven die ik heb liggen zijn hotswap en hebben dus een 80 pins aansluiting, nu kan ik daar wel verloopjes voor krijgen uiteraard.
is het dus aan te raden de hele boel in bv raid 5 te hangen?
of is het aan te raden 2 schijven (de 15k schijven) bv in raid 0 te hangen en de andere 2 schijven aan mijn tekram te hangen als back up?
wat is wijs met het oogpunt op snelheid en veiligheid van de data?
exacte specs schijven zijn:
seagate 15k3 68 pins scsi 320
IBM E server X series 15k scsi 320
IBM E server X series 10K scsi 320
IBM Ultrastar 10K Ultra 3 scsi drive
alle schijven zijn 36GB.
het gaat mij meer om snelheid als om veiligheid van de data aangezien er ook nog een andere schijf in het systeem hangt.
de MegaRAID Express 500 heeft volgens mij 64mb onboard, nu heb ik ook nog wel 256ECC liggen, maar volgens mij ondersteunt de kaart maar tot 128mb.
iemand enig id wat wijs is om te doen met dit hele spul?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Sorry, maar hier kom ik werkelijk geen wijs uit.

Probeer eens opnieuw, maar dan met een helder en duidelijk leesbaar topicstart. Ik ga echt geen moeite nemen om zelf komma's, hoofdlettertjes, witregels, lijm, etc te gebruiken om dit onsamenhangend hoopje zinnen/zinsdelen leesbaar op de goede plaats te krijgen. En ik ben er vrij zeker van dat ik niet de enige ben die er zo over denkt, anders hadden er hier wel wat meer reacties gestaan.

Tip: lees eens wat vaker een nieuwsartikel, een review, een boek of een mooi topic van iemand anders om een idee te krijgen hoe je een nette en leesbare lap tekst neerzet ;)

Dit topic is gesloten.