Toon posts:

[Geheugen] Specs van deze module

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik wil graag deze 2 modules RAM verkopen:
Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=491449
Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=491456
Ik ging dus kijken bij Vraag&Aanbod, daar zag ik dus alle aangeboden geheugen's met namen. Zoals:256MB PC133 SDRAM.

Nu weet ik dus niet hoe ik mijn twee modules moet noemen.
Zou iemand kunnen zeggen wat de relavante specs zijn?

• under-world
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-01-2025

under-world

ooh-la dots

:? aangeboden 2x 256 MB SDRAM Pc133 ?

edit:
je hebt hier 2 pc133 256MB reepjes te pakken dat zegt de geintersserde koper wel voldoende.. Als je iets extra's wilt doen om ze kwijt te raken kun je ook de 2 modules testen in een proggie als Sandra of iets, waardoor je meer relevante specs zoals timing etc ook in je advertentie kwijt kan (neem gewoon het tabelletje van Sandra over als je niet weet wat dit is :+ ) veel Succes in ieder geval!!

[ Voor 92% gewijzigd door under-world op 16-11-2003 19:54 ]

• DkF
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17:10

DkF

Dat is dat van jou ook zo te zien hè...

Verwijderd

t staat dr op he.
merk. OEM
geheugen. 256MB
snelheid. 133mhz

• under-world

under-world

ooh-la dots

Verwijderd schreef op 16 november 2003 @ 19:50:
t staat dr op he.
merk. OEM _/-\o_ :+
geheugen. 256MB
snelheid. 133mhz
Het merk is geen OEM... OEM betekent Original Equipment Manufacturer... :+

[ Voor 8% gewijzigd door under-world op 16-11-2003 19:57 ]

Verwijderd

under-world schreef op 16 november 2003 @ 19:55:
[...]

Het merk is geen OEM... OEM betekent Original Equipment Manufacturer... :+
Op de foto staat toch echt OEM op de sticker hoor :)

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=491449

• DkF
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17:10

DkF

Maar OEM is dus toch niet het merk, maar idd een afkorting... 8)7

Komt gewoon van een geheugenfabrikant af, maar zonder merknaam = goedkoper...

• under-world

under-world

ooh-la dots

Dat had ik gezien idd. En OEM wil dus zeggen dat het reepje geen merk heeft... :D

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-08 10:19
Wat voor merk staat er op de chips zelf?

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:05
Okay, OEM verhaal is wel duidelijk nu :+

Hoeveel chips zitten er op en wat staat er op de chips? Aan de hand daarvan kun je misschien iets meer vermelden dan "256MB PC133 DIMM, OEM" :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

under-world schreef op 16 november 2003 @ 20:05:
Dat had ik gezien idd. En OEM wil dus zeggen dat het reepje geen merk heeft... :D
Niet waar. Vaak zie je OEM en dan de merk erachter. OEM wil gewoon zeggen dat het niet voor de retail handel bedoeld is, dus voor de inbouw in kant-en-klare systemen.

Denk aan 'Creative Soundblaster Live 5.1 Player OEM', dat is allerminste merkloos :z

Sommige winkels (en groothandels overigens) misbruiken de term 'OEM' bij geheugen om merkloos Wokkietokkie zut te slijten. Maar dat is de fout van die verkopers :o

Maareh, om on-topic te komen...

Dit is in ieder geval een 256MB PC133 SDR-SDRAM DIMM met 16 chips. Dat is meer info dan de meeste verkopers geven. Er is wel nog iets wat relevant is, namelijk de chips die erop zitten. Die hebben namelijk wel een duidelijk merk en bovendien kunnen wij je iig aan de hand van de exacte code op de chips vertellen wat voor chipstructuur het heeft. Met die informatie kun je weten met welke moederborden het zal samenwerken.

Omdat het 256MB is met 16 chips, is ieder chip 128Mb (1B=8b), zijn er twee structuren mogelijk, namelijk 16Mx8 en 32Mx4. Met 16Mx8 is het een dubbelzijdige reep die op vrijwel alle moederborden goed zal werken. 32Mx4 is een ander verhaal, het is een (electrisch) enkelzijdig module (dat de chips fysiek op beide kanten staan betekent niet automatisch dat het dubbelzijdig is) die in ieder geval niet op moederborden met Intel chipsets zal werken.

Tenslotte kun je kijken hoeveel ns (nanoseconden) ze gerate zijn. Dat zegt iets over welke settings je kunt gebruiken (7.5ns betekent bij PC133 meestal CAS3, 7.0ns CAS2 etc.)

Dan kom je uit op:

256MB PC133 SDR-SDRAM DIMM, OEM met <vul hier merk van chips in> chips van <x ns>en <16Mx8/32Mx4> structuur.

Klinkt ingewikkeld, maar zoals ik al zei, de opschrift van een enkele chip van die reep is genoeg om dit allemaal in te vullen :)

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1