Op mijn Asus A7N8X zit een raidcontroller welke 2x SATA raid ondersteund.
Nu heb ik 2 schijven gekocht, de Maxtor Diamondmax plus 9. 80 GB.
Na wat topic hier te hebben doorgespit over de problemen met een maxtor en de raid controller (een silicon image 3112) heb ik alles netjes werkend gekregen. Alleen als ik nu in SATAraid de EVENT log bekijk krijgt ik redelijk wat foutmeldingen die allemaal hetzelfde zijn
16-November-2003 19:08.52 Warning - Port Error - Aborted
Error ocurred on member 1 of set 0 on adapter 0. Channel 1 Device
CDB 28 00 00 18 3b 1f 00 00 40 00
Behalve het laatste nummer, die veranderd elke keer. Vreemd genoeg zijn er geen conflicts als ik kijk naar in de raid controller optie menu. Iemand die een idee heeft wat er aan de hand is? Alles werkt wel, maar het is al gauw een logfile van 200 kb aan foutmelding bij het laden van een mp3 lijst...
[edit, driversspecificaties]
Het moederbord Asus moederbord is geupdate naar versie 1007, wat de datacorruptie bij raid schijven zou moeten oplossen
Silicon drivers geupdate naar versie 1.0.0.32, geen idee wat het voordeel is
[edit 2]
Damn, topictitel vergeten. Kan een modje er even bijzetten: "Maxtor Diamondmax9 Problemen"
Nu heb ik 2 schijven gekocht, de Maxtor Diamondmax plus 9. 80 GB.
Na wat topic hier te hebben doorgespit over de problemen met een maxtor en de raid controller (een silicon image 3112) heb ik alles netjes werkend gekregen. Alleen als ik nu in SATAraid de EVENT log bekijk krijgt ik redelijk wat foutmeldingen die allemaal hetzelfde zijn
16-November-2003 19:08.52 Warning - Port Error - Aborted
Error ocurred on member 1 of set 0 on adapter 0. Channel 1 Device
CDB 28 00 00 18 3b 1f 00 00 40 00
Behalve het laatste nummer, die veranderd elke keer. Vreemd genoeg zijn er geen conflicts als ik kijk naar in de raid controller optie menu. Iemand die een idee heeft wat er aan de hand is? Alles werkt wel, maar het is al gauw een logfile van 200 kb aan foutmelding bij het laden van een mp3 lijst...
[edit, driversspecificaties]
Het moederbord Asus moederbord is geupdate naar versie 1007, wat de datacorruptie bij raid schijven zou moeten oplossen
Silicon drivers geupdate naar versie 1.0.0.32, geen idee wat het voordeel is
[edit 2]
Damn, topictitel vergeten. Kan een modje er even bijzetten: "Maxtor Diamondmax9 Problemen"
[ Voor 23% gewijzigd door Elect op 17-11-2003 08:09 . Reden: drivers updat toegevoegd ]