Probleem Firewire, DVD speler en CD brander

Pagina: 1
Acties:

• clooner
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-09-2024
Hallo,

mijn probleem is sinds ik een firewirekaart in mijn pc heb zitten mijn DVD speler en CD brander niet meer onder windows xp pro werken. Ik had de firewire kaart geinstalleerd en dit heeft altijd gewerkt. Maar ik heb er een keer een andere camera aangehangen een JVC maar nu doen opeens mijn optische drives het niet meer.

Als ik ze onder apparaatbeheer weer probeer te starten dan werkt dit niet en als ik er een volume aan wil knopen dan geeft hij de volgende melding "Voor deze schijf zijn geen volumegegevens gevonden. Dit kan gebeuren als de schijf een 1394- of een USB apparaat in een Windows 2000-computer is"

Ik heb ondertussen de firewirekaart al uitgeschakeld en de camera verwijderd maar nog steeds het probleem!

Ik heb al naar een oplossing gezocht maar ik kon niks vinden.

Weet iemand misschien een oplossing?

Inside The Matrix, they are everyone, and they are no one.

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04-2025
Misschien dat je Firewire kaart wat resources pikt van je IDE-controller. (je zou dit vooraf even kunnen bekijken) Zitten beide apparaten op dezelfde IDE kabel of zitten ze apart?

Een oplossing die soms werkt is wat IRQ's vrij maken door alle COM-poorten (Als je ze niet gebruikt tenminste) uit te zetten.
ALs je de firewire-kaart en je IDE controllers hun eigen resources (bijna altijd het IRQ) geeft, dan werkt het misschien wel.

Heb je ook al de laatste ServicePacks en updates gedownload?

Als het niet werkt dan kan je ook proberen al je optische drives en firewire kaart te verwijderen bij de hardware en deze opnieuw te installeren. Soms doet alles het dan weer gewoon.

Senile! Senile Oekaki