Firewall XP en Kerio gecombineerd! kan dat?

Pagina: 1
Acties:

• b3ta
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 03-09 18:55
Hi,

ik wist niet of het nou in de windows in de software of netwerk thread moest dus heb ik maar gewoon voor deze gekozen. Gelieve te verplaatsen als ik fout gegokt heb.

Me vraag is simpel, ik heb nu Kerio Personal Firewall 4 en die draait naar behoren. Alleen nu vroeg ik mij af kan je de firewall van win XP ook laten draaien. Ik zelf vind het een veiliger gevoel...

Ik hoor wel eens van mensen dat meer firewalls draaien nooit echt goed is maar zouden deze 2 firewall samen kunnen werken of is het beter die van xp gewoon uit te laten? :?

Ps: ik heb nu dus 1 firewall in me router zitten (alcatel speed touch) en nu ook deze 2 software matige firewalls runnen. ;)

Verwijderd

Het levert vaker nadelen op dan voordelen..
Zeker bij zoiets als de winXP firewall, die eigenlijk al zijn nut verliest door het hebben van een hardware firewall, omdat die alleen maar inbound traffic blockt.

Als je met Kerio weet om te gaan, dan heb je xp firewall zeker niet nodig.

• Billie
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 03-09 20:11
Als je Kerio al hebt wat zou dan nog het nut zijn van de XP-Firewall? :?

• b3ta
Ok tnx voor de snelle reply, ik zal die xp firewall dan zo gauw mogelijk uit zetten ;)

@ Billie --) dat is ook de reden van mijn vraag of het nut heeft en of de firewalls nog wel effectief kunnen werken.

[ Voor 42% gewijzigd door b3ta op 16-11-2003 18:47 ]

Verwijderd

Ik zou Kerio zelf niet eens installeren met jouw config. In principe biedt een router namelijk al veel bescherming (NAT). In combinatie met een goede (!!) virusscanner ben je mijns insziens reeds voldoende beschermd.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 november 2003 @ 18:52:
Ik zou Kerio zelf niet eens installeren met jouw config. In principe biedt een router namelijk al veel bescherming (NAT). In combinatie met een goede (!!) virusscanner ben je mijns insziens reeds voldoende beschermd.
Dat raad ik toch af..
9 van de 10 nieuwe dingen die ik vind, worden door geen enkele AV gedetecteerd.
Een trojanproxy zal zich niet veel aantrekken van een hardware firewall/router..

• b3ta
Verwijderd schreef op 16 november 2003 @ 18:58:
[...]

Dat raad ik toch af..
9 van de 10 nieuwe dingen die ik vind, worden door geen enkele AV gedetecteerd.
Een trojanproxy zal zich niet veel aantrekken van een hardware firewall/router..
Daar ben ik het ook wel mee eens. Ik heb namelijk dingen mee gemaakt en toen d8 ik ook dat ik veilig achter me router zat maar dat valt soms vies tegen. Ik vind dat je vandaag de dag steeds meer op je beveiliging moet letten...

En kerio schijnt een van de betere gratis firewalls te zijn ;) Nu nog ff ervaren of dat ook echt zo is...

Verwijderd

b3ta schreef op 16 november 2003 @ 19:13:
[...]

En kerio schijnt een van de betere gratis firewalls te zijn ;) Nu nog ff ervaren of dat ook echt zo is...
Ik zie bij Kerio dat er nu een versie 4.0.7 gratis is. Vorige week stond hier nog versie 2.1.5 waar de uitspraak "een van de betere gratis firewalls" op slaat.

Is de 4.0.7 nu een 30 dagen versie?

• Moons
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-08 19:57
Verwijderd schreef op 17 november 2003 @ 02:07:
[...]

Ik zie bij Kerio dat er nu een versie 4.0.7 gratis is. Vorige week stond hier nog versie 2.1.5 waar de uitspraak "een van de betere gratis firewalls" op slaat.

Is de 4.0.7 nu een 30 dagen versie?
Die 4.0.7 is 30 dagen gratis proberen. Daarna moet je óf registreren óf hij wordt freeware met minder functionaliteit (geen popupkiller, adblocker e.d. -> daar gebruik je toch een ander programma voor). Dus ik vind dat wel een prima deal.

Dit lezen kan ook helpen.

[ Voor 9% gewijzigd door Moons op 19-11-2003 08:59 ]

Pagina: 1