Toon posts:

X-clef HD 500 <------> Creative Zen NX

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds ik mijn cd-speler officieel heb afgeschreven, ben ik op zoek gegaan naar iets nieuws. Beetje rondgekeken, opties bekeken:

- nieuwe cdspeler (optie, maar niet echt vernieuwend)
- mp3 speler (valt af, te weinig opslag voor teveel geld)
- mp3cdspeler (valt af, nog steeds gepruts met cd's)
- minidisc (valt af, behoorlijk duur en alles omzetten naar minidisc is ook geen beginnen aan)
- Hdd MP3 speler (zeker een optie, maar wel duur)

Uiteindelijk dus uitgekomen bij een Hard Disk speler.
Dan komt de vraag: welke?
Ik ben niet van plan om meer dan 350 euro uit te geven, dus de Ipod, I-River en ander duur (wel ontzettend mooi trouwens) spul vallen al af.

Blijven over: (totaal volgens verwachtingen;-))

De X-Clef HD-500 en de Creative Zen NX 30GB, resp. 299 (+AB) en 299 euro.

Omdat het hier niet om weinig geld gaat, wil ik natuurlijk goed overwegen wat ik koop.

Natuurlijk al heel wat topics doorgelezen, maar nog een aantal vragen. :z

De voordelen van de X-Clef: (t.o.v. de Zen NX)

- Veel support (veel firmwareupdates)
- Opname functie
- Radio
- Afstandsbediening

Nadelen:

- Slechte radio
- 10 gig minder
- over geluidskwaliteit heb ik weinin kunnen vinden

De voordleen van de Zen NC: (t.o.v. de X-Clef)

- 30 gig opslag
- goede geluidskwaliteit
- goed merk

Nadelen:

- Geen opnamefunctie
- geen radio
- minder support (correct me if i'm wrong)
- geen AB

Kortom, Ik zie de X-clef wel zitten vanwege zijn vele functies voor dezelfde prijs, en ik zie de Creative wel zitten om zijn grotere capaciteit. Ik ken Creative ook beter, die leveren gewoon goed spul. Van X-clef weet ik (vrijwel) niks af.

Heb ik het goed als ik zeg dat beide gewoon als extra drive verschijnen?
Werken ze beide onder Windows en Mac?

Kortom, wat is de beste koop?
betere kwaliteit met minder functies of meer functies voor dezelfde prijs?? 8)7

Verwijderd

De geluids kwaliteit van de X-clef/H&B (Zijn beide dezelfde spelers!) is gewoon goed. zowel via de koptelefoon als op je stereo installatie.

Ik weet niet of het formaat van de speler erg uit maakt want de x-clef is wel een stukje groter dan de zen.
verders is de x-clef gewoon als harddisk te gebruiken wat ik van de zen dus niet weet.

Ook de radio is met een nieuwere update een stuk beter (bij mij dan!)
ontvang in weesp gewoon alle zenders inclusief ID-T zonder problemen.
De opname functie werkt ook prima en is ook erg handig.

dus is het maar net wat je liever heb!

Verwijderd

Topicstarter
dus ik kan het nadeel slechte radio-ontvangst wel wegstrepen. Woon zelf in Sneek (Friesland, voor de niet-kenners), daar is radioontvangst met mijn 5 jaar oude walkman ook redelijk te noemn, dus dat komt dan wel goed.

Het formaat maakt me niet zo heel veel uit, gewicht eerder.

Wat geluidskwaliteit betreft: mijn vraag is eigenlijk welke is beter (mss moeilijk te zeggen, zijn weinig mensen die beide hebben >:) )
Ik heb nl een poosje geleden een Sennheiser Mx-570 O+ gewonnen, en die kwaliteit moet toch wel benut worden O-)

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mij is het bij de X-Clef ook makkelijker om zelf iets te zeggen over nieuw uit te brengen firmware.
Wat ik overigens wel vreemd vind, hoe komt http://www.advancedmp3player.co.uk aan de nieuwe firmware? op de site van X-Clef vind ik niks..?
Door wie wordt de firmware uitgebracht?

• Rudedadude
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06:53

Rudedadude

Maybe we were born to run

AMP krijgt haar firmware gewoon rechtstreeks van Xclef. Op het engelse gedeelte van de xclef site valt de firmware inderdaad niet te vinden, volgens mij op het koreaanse gedeelte wel. Verder is AMP (bij mijn weten) de grootse europese verkoper van de Xclef, dus die hebben wel goede banden met multi-channel labs. Meestal is de volgorde dat er eerst een firmware update komt en een dag later staat die op de AMP site omdat de heren in korea eerst nog moeten bedenken hoe ze de nieuwe features van de nieuwe firmware moeten benoemen

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Verwijderd

Nadelen:

- Slechte radio
- 10 gig minder
de 10Gig minder lijkt het erg, maar waarschijnlijk zal je die toch niet helemaal benutten, als je er alleen muziek meegaat luisteren dan zal die 20gig waarschijnlijk al meer dan genoeg zijn :P

De slechte radio zou voor mij persoonlijk wel een groot nadeel zijn.. ik vind een radio vaak wel handig en het zou erg fijn zijn als er al een goeie aanwezig zou zijn in de mp3 speler zelf. Maar dit persoons afhankelijk :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat ik toch voor de X-Clef ga, omdat:

- Radio (ontvangst is al verbeterd geloof ik)
- veel firmwareupgrades
- Opnamefunctie
- Mass Storage Device op Mac danwel Windows
- afstandsbediening

De Zen mag dan wel goede kwaliteit zijn, hij heeft stukken minder functies.

• Tranquility
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:57
Je vergeet nog een belangrijk detail van de Xclef/H&B en dat is dat je zelf de harddisk kan vervangen. Door het 2.5" formaat zijn die overal verkrijgbaar en ook met een grotere capaciteit mocht je dat willen. De Xclef/H&B ondersteunt zelfs tot (het toekomstige) 127 Gb! En ook de batterij is zelf te vervangen, wat bij de iPods en Creative een stuk moeilijker is, als je al aan zo'n batterij kunt komen. Vaak moet je daar een bedrag voor neertellen die bijna gelijk is aan de nieuwprijs van de speler zelf.

En uiteraard -al eerder genoemd hier- de belangrijke mogelijkheid om zonder extra of speciale software, de Xclef/H&B gewoon aan een willekeurige USB-poort te hangen en er meteen data uitgewisseld kan worden. geen kinderachtige restricties dus!

• Jentae
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23-02 22:34

Jentae

Houdt van aglets.

En de Zen heeft een ingebouwde accu toch? Die kun je een jaar of 2 gebruiken en daarna weggooien...

Eer aan je korf (haha)

• tHe_BiNk
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

tHe_BiNk

He's evil! Very EVIL!

- mp3 speler (valt af, te weinig opslag voor teveel geld)

Een mp3 player obv compactflash??? Je hebt kaarten van 1, 2 en 4 GB, genoeg ruimte lijkt me. Deze players zijn ook kleiner, lichter, en meer shock bestendiger dan HD based players. De 1 en 2 GB kaarten zijn niet eens zo duur meer, en je kunt het ook gebruiken om snel data te verhuizen tussen comps (thuis <-> werk/school, PC <-> Laptop).

[ Voor 25% gewijzigd door tHe_BiNk op 18-11-2003 21:04 ]

APPLYitYourself.co.uk - APPLYitYourself.com - PLAKhetzelf.nl - Raamfolie, muurstickers en stickers - WindowDeco.nl Raamfolie op maat.

Verwijderd

Topicstarter
nou ja, niet duur

http://www.mp3cdspeler.nl/winkel/?produkt&id=375

koop je bijna een x-clef voor:P

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-02 13:44

sjaakaq

It might get loud

idd, maar veel flashplayers kunnen (bijv.) max 512 mb aan...

leoaq.fm // Jeune Loop

• the_Omniscient
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-02 10:11

the_Omniscient

Geen oplossing zonder probleem

Jentae schreef op 18 november 2003 @ 20:45:
En de Zen heeft een ingebouwde accu toch? Die kun je een jaar of 2 gebruiken en daarna weggooien...
Er zijn nauwelijks HDD-spelers die op AA(A)-batterijen werken. Accu's gaan tegenwoordig aardig lang mee (itt tot de accu's in de eerste serie iPods).

Bovendien, en dat is een puntje erbij voor de Zen NX, is de accu van het Creative-model "hot-swappable", dus makkelijk vervangbaar.

Schrijveralijeren | Hier stond een wijze sig

Verwijderd

Topicstarter
X-clef is gisteren besteld! niet op voorraad, maar ik krijg hem voor mn verjaardag dus dat duurt toch nog even :> kan niet wachten :*)

Waarom toch voor de X-clef gegaan? :O

- MEer functies dan de Zen NX
- Radio
- AB
- Mass storage device

Vooral dit laatste is erg belangrijk, zo kan je hem overal even inpluggen en nieuwe muziek erop zetten _/-\o_

Ook de prijs t.o.v. een Zen NX was aardig bepalend

Verwijderd

De Zen NX heeft naar mijn ervaring ook vreselijk slechte software, vooral de ondersteuning onder WinXP is echt belabberd, ik denk dat je een goede keus gemaakt heb met een mass storage apparaat. Werkt lekker simpel en eigenlijk overal.
Pagina: 1