Toon posts:

[win98](OpenOffice.org 1.1.0) Java ellende.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net OpenOffice.org gedownload, en waneer ik de setup uitvoer dan vraagt die of ik java heb geinstaleerd.

Dan kan ik kiezen uit "geen onderstuening voor java" of "reeds beschikbaar op systeem:", "Nieuw java instaleren" kan ik niet aanvinken :-(.

Bij "reeds beschikbaar op systeem:" geeft die aan dat er geen java op me systeem geinstaleerd is. Terwijl ik juist java al op me computer heb geinstaleerd, anders kan ik ook niet die *.jar files openen.

Er staat wel bij dat ik deze java onderstuening nodig heb "Java Runtime Environment van versie 1.4.1_01".

Kijk ik op www.sun.com maar daar kom ik echt geen weg wijs uit, op die site staat echt letelijk alles door elkaar :(. Naar lang zoeken kwam ik hier op uit "Download NetBeans IDE v 3.5.1 with J2SE v 1.4.2 COBUNDLE (info)". Is 88mb volgens mij kan dit nooit de juiste zijn.

Verwijderd

Topicstarter
mm, mischien is dit hem "Download J2SE v 1.4.2_02".
Moet ik alleen nu JRE(15mb) hebben of SDK(55mb) ?

Ik probeer wel eerst even JRE 15mb lijk mij logischer.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2003 17:47 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hij doet het ^^.

Echt 8)7 dat die sun zo vage site heeft met allemaal troep.

• FoxMan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08-2025
Verwijderd schreef op 16 november 2003 @ 18:01:
Hij doet het ^^.

Echt 8)7 dat die sun zo vage site heeft met allemaal troep.
Nou, ik vind dat nog wel meevallen. Ik vind het meer 8)7 dat jij niet even leest op de site van sun om er achter te komen of je de J2RE of de J2SE nodig hebt..

PS. RE staat voor Run-time edition en is nodig om JAVA applicaties of applets te kunnen opstarten en SE staat voor Standard Edition en deze bevat alle tools die nodig zijn om een JAVA programmaatje te bouwen.

LinuxFox, because penguins aren't even furry

Verwijderd

Topicstarter
Tja als ze dat nou ergens handig op de site hadden gezet.

Ik als je op downloads klikt zie je alleen maar vage termen staan. Okee een java freak snapt natuurlijk wel wat er allemaal staat. Maar voor een normale huis tuin gebruiker is dit harstikke hinderlijk.

Kijk maar,
http://wwws.sun.com/software/download/
Echt handig zo site zeg.

• Br@m
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Daar mot je helemaal niet weze.., je mot bij java.sun.com zijn. En dan wijst alles zich vanzelf.

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

• Metzie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 04-09 16:41

Metzie

Nyaano !

Als je gewoonweg naar www.java.com gaat kan je binnen 1 klik java downloaden en installeren.

http://www.totalprogress.nl Computer reparatie en webdesign
I just hate it when the computer does what I tell it to do and not what I mean for it to do.

Verwijderd

Topicstarter
Dat zal ik onthouden voor de volgende keer, ik dacht dat je elktijd naar www.sun.com moest gaan. Die www.java.com is stukken overzichtelijker :).
Pagina: 1