Duron800 sneller dan PIII-800?

Pagina: 1
Acties:

• Helsie
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Alereerst effe melden dat ik heb gezocht, maar dit onderwerp nog niet tegen ben gekomen.
Op de site van AMD zijn bepaalde benchmarks te vinden waarin een Duron800 sneller is dan een PII-800 (met 100mhz bus). Om te kijken of Intel zulke dingen ook vice versa beweert, heb ik de hele Intel-site doorgespit om soortgelijke benchmarks te vinden, maar dat lukte dus niet...
Is het technisch mogelijk dat een Duron800 beter presteert dan een PIII-800? AMD had voor beide testen compleet dezelfde configuratie gebruikt, alleen het moederbord en de proc waren anders (doh). Voor de AMD werd een Asus A7v gebruikt en voor de PIII een bord met de i810 chipset (ik weet dat de i815 beter is, maar die hadden ze dus niet gebruikt).
Ik ben wel benieuwd naar de resultaten. Ik heb zojuist zelf een Duron800 systeem besteld, dus het lijkt me wel grappig als dit zo is.

• Ritch
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 28-08 17:03
en denk je nou echt dat die amd benchmark objectief is?? |:( |:(

• Helsie
  • Niet online
Nee. Daarom stel ik hier ook dezelfde vraag.
|:(

Ik vermeld alleen dat ik het typisch vind dat ik bij Intel geen benchmarks kan vinden waarop zij het winnen van AMD. 2 jaar terug was dat wel even anders.
Geloof mij: ik was altijd echt een 'Intel-vriend'.

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 30-08 22:21

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Ik heb even bij Anand gekeken en daar een reviewtje bekeken. In wat vergelijkingen komt daar uit dat een duron 800 langzamer is als een p3 800... Alleen is de duron wel 4x zo goedkoop ;)..

Info is hier te vinden ;)

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 30-08 18:59

Daniel

Kapitein NCC-1701
No chance in hell dat een Duron 800 sneller is dan een PIII 800, althans, niet als je naar alle aspecten kijkt. Er zullen best een paar benchmarks zijn waarin de Duron aardig aan de PIII gewaagd is mar sneller...no way

Scheelt gemiddeld zo'n 10% denk ik, maar ja, zo'n Duron is wel een tikkie cheaper natuurlijk :)

Verwijderd

i810 chipset, dat zegt ook wel weer genoeg, dat ding is toch wel zo brak. Maar een p3 800 is dus wel ff iets sneller jah. Idd zo rond de 10%. Maar een duron wel way goedkoper.

Verwijderd

wat is sneller een P3 667 of een duron 750?

Verwijderd

Op donderdag 07 december 2000 13:21 schreef DragonMX het volgende:
wat is sneller een P3 667 of een duron 750?
Dit zit wel een stuk dichter bij elkaar. Maar dan zou ik voor de Duron gaan omdat die makkelijker te oc-en is dan een P3 met 133mhz fsb.

Verwijderd

Ik heb hier een P3-933 (700@933 ;) )
en hier voor een Duron600@1100. Deze processoren zijn aan elkaar gewaagd in de benchmarktests die ik gedaan heb.

Maar ik heb gemerkt dat de invloed van randapparatuur van invloed op het objectieve snelheidsgevoel (een RAID config voelt al veel vlugger aan).

• budi
  • Laatst online: 10:11
Ik kan me herinneren dat op de site staat (of stond) dat de K6-2 450 sneller is met 3dmark99 dan de PII450!! No way hosé. Ik ze toch eens een mailtje sturen, je weet maar nooit, om te vragen hoe ze dat voor elkaar kregen, krijg je een standaardmail terug over dat je je bios moet upgraden enzo.

Yeah right.

Ik denk dat we in Nederland gewoon teveel gewend zijn dat fabrikanten eerlijk zijn tegenover de consument. Tegenreclame heet dat. Dat mag (of ik geloof mocht) niet in Nederland, maar in het buitenland is dat doodnormaal.

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7

• Helsie
  • Niet online
Er staan overigens ook genoeg benchmarks op de site van AMD waarin de PIII wel sneller is hoor. Maar ik vroeg me gewoon af op welke soort gebieden die Duron nu sneller kan zijn.

• GraasGast
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-08 13:06

GraasGast

Analogue Heaven

Op donderdag 07 december 2000 13:17 schreef Daniel Kegel het volgende:
No chance in hell dat een Duron 800 sneller is dan een PIII 800, althans, niet als je naar alle aspecten kijkt. Er zullen best een paar benchmarks zijn waarin de Duron aardig aan de PIII gewaagd is mar sneller...no way

Scheelt gemiddeld zo'n 10% denk ik, maar ja, zo'n Duron is wel een tikkie cheaper natuurlijk :)
pcies, maar die duron kan je met wat geluk makkelijk ocŽen naar 1100 mhz, en dan issie wel vet sneller dan een p3 800 :9

• BruT@LysT
  • Laatst online: 17-07 10:50

BruT@LysT

Fear and Loathing

mjah, als iemand hiero al beweert dat een duron 10% langzamer is dan de p3 800 dan is een thunderbird 800 dus ook langzamer.. Jammer maar waarschijnlijk wel waar.
Het draait om het prijsverschil.
Die tbird is ook nog es relaxed te overclocken dus alles valt wel mee.. de verschillen zijn erg klein. Bij een athlon systeem moet je alleen erg goed weten hoe je de bios ed. moet instellen als je snel wilt zijn. Mijn systeem wordt ook absoluut niet ingehaald door welk p3 systeempje dan ook!
Heel veel gasten hebben een brak athlon systeem... die personen vinden het zelf natuurlijk helemaal niet brak maar ik wel :)
Maar dan zoiezo is een echt goed getweakt systeem ook altijd sneller dan een standaard pc uit de winkel natuurlijk.. ookal staat er 1,5 Ghz op. ongetweakt zuigt.

• Helsie
  • Niet online
Is een A7V een goed bord om over te klokken?

Verwijderd

Ik heb bovendien het idee dat je voor de AMD duron en athlon wel hele gave mobo's hebt, zijn die niet gaver dan de P3-versies??? Betere chipsets enzo:?
Pagina: 1