[Photoshop] Tekst langs TWEE lijnen plaatsen

Pagina: 1
Acties:

• Sn0rkel
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:12
Hallo allemaal,
Voor een website logo wil ik heel graag een regel tekst plaatsen die zowel onder als boven een lijn/path volgt, dus in mijn geval beginnend van een kleine lettergrootte vervormend naar wat groter en daarna weer wat kleiner. In het plaatje dat ik nu heb volgt de tekst alleen de ONDERSTE golf, dat lukt mij nog wel in Illustrator. Maar hoe maak ik het zo dat de tekst beide golven volgt??? Ik heb al lopen zoeken maar ik heb niets kunnen vinden (en heb ook geen idee hoe ik het concreet kan omschrijven in een zoekterm.)

Afbeeldingslocatie: http://scorpius.spaceports.com/~thinkq/demo.jpg

• PrisonerOfPain
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-04 13:41
Edit -> Transform -> Disort

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-08 23:05
Ehm, 't is distort ;)

Daarnaast kun je het "path" niet aangeven; dwz je kunt slechts bepaalde perspectieven wijzigen. Het resultaat hiervan is ook nog eens niet echt om over naar huis te schrijven.

Ook kan dit pas als de tekstlayer gerasterized is (rechtermuisknop layer > rasterize) en niet op een gewone tekstlayer. Denk dus dat de optie die PrisonerOfPain aangeeft niet de juiste is.

Heb dit nog nooit nodig gehad dus nog nooit over nagedacht, maar ik zou me 1,2,3 geen optie kunnen verzinnen waar dit in verwerkt zou zitten. Het tekst maken op één path is niet zo moeilijk, maar 2? En als het je in Illustrator wel lukt (hoe?) kun je altijd copy-pasten of placen in Photoshop vanuit die file.

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-08 13:58

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Tekst over een path is nieuw in Photoshop CS. Voor tekst die rekening houdt met twee paden heeft Adobe in elk geval geen software. Kun je beter zoeken naar een plugin of een oud bannerproggie. Die hadden sosm die optie.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Verwijderd

Ook kan je ff kijken waar de tekst afgebroken wordt... En dan handmatig het tweede stuk maken. Is een beetje een omweg, maar kan wel

• Millennyum
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-05-2023
Ik denk dat je deze dingen het beste in Corel Draw kunt doen. Misschien dat je je logo even naar zo'n formaat kunt omzetten en naderhand weer verder in Photoshop gaat bewerken?

Verwijderd

Weet niet of Illustrator het echt niet kan, maar CorelDraw kan het in ieder geval (vanaf versie 6 ofzo).
Je geeft je tekst/curveobject een 'contour' (dwz versch. handles om te vervormen) en vervolgens kun je de randen van dat contour precies zo vervormen als je met gewone lijnstukken ook kunt doen.

/edit
In ieder geval moet je dit in een vectorprogramma doe.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2003 14:14 ]

Pagina: 1