Toon posts:

Win 2000 NTLDR ontbreekt...

Pagina: 1
Acties:
  • 122 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Waarde tweakers,

Het is mij nu al 3 keer gebeurd in 2 weken dat mijn nieuwe pc met verse installatie win2000 prof. een flinke crash oploopt en vervolgens NTLDR ontbreekt, verder ben ik ook de rest van mij bestanden kwijt, er blijft nog een dir. achter, die heeft een naam met tekens die alleen in de ascii-tabel staan (en niet op je keyboard)

windows is volledig geupdate sp4 en alle beveiligingsupdates
norton antivirus draait en is ook uptodate...

Wat is de oorzaak van dit probleem? ik wordt een beetje wanhopig onderhand...
en mijn ouders worden flink ongeduldig...

Alvast bedankt!!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-04 19:43

Gé Brander

MS SQL Server

Rotte harddisk misschien?

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Doe jezelf een groot plezier en zet voortaan reboot on errors uit, als er dan wat misgaat kun je iig aan de hand van een BSOD zien wat er mis ging.

Zie ook Howto's & Guides

Zonder gegevens is het gissen naar wat je probleem veroorzaakt eigenlijk, maar ik vermoed een voedings probleem.

Wat is de rest van je hardware?

[ Voor 11% gewijzigd door alt-92 op 16-11-2003 17:32 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Systeem is compleet nieuw... heb gescandiskt en geeft aan dat alles goed is..

• frim
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Kapotte harde schrijf, kapot geheugen, kapotte processor, brak moederbord.. als je alles steeds opnieuw moet installeren heb je waarschijnlijk een hardwarefout. Draai memtest86 en zo eens, dat soort programma's zijn allemaal te vinden in de FAQ (van harde waren)..

• Tatsu
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tatsu

Paradigm shift

Windows 2000 CD erin, booten, reparatie kiezen. De commando fixmbr meegeven.
Maar omdat je al aangeeft dat dit onderhand al verscheidene keren is voorgekomen, zou ik even je harddisk laten testen door het diagnostisch programma van de maker van je hardeschijf. Geeft deze niks aan, dan zou je je computer eens kunnen gaan scannen op een virus.

Zoals frim inderdaad al zei, bestaat ook een kans dat je geheugen kapot is.
Je systeem in ieder geval grondig testen. :)

[ Voor 16% gewijzigd door Tatsu op 16-11-2003 17:32 ]

If someone begins with uncertainty, experience will eventually lead to certainty. But what defines certainty?

• Anubis801
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-12-2025
Er staat veel op internet hierover. Doe eens een search zowel hier tussen de topics als op google.
Ik geef je wel een paar tips. Overclocken is oorzaak nummer 1 voor dit probleem. Je harde schijf is op weg naar de eeuwige jachtvelden. En verder zonder meer info over je systeeem en wat je gedaan hebt kan niemand hier je verder helpen.

=/\= System Status =/\=

• Wietse
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-10-2025

Wietse

¯¯¯¯¯

Klinkt toch als een brakke harddisk, check je geheugen etc. Je harddisk raakt op 1 of andere manier corrupt, en daar moet een logische reden voor zijn lijkt mij.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op 16 november 2003 @ 17:31:
Systeem is compleet nieuw... heb gescandiskt en geeft aan dat alles goed is..
Need...

More...

input.

Geef eens wat meer info als "nieuw"...

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Anubis801
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-12-2025
Ow en een brakke (80 wire) IDE kabel kan ook de oorzaak zijn heb het zelf een paar keer meegemaakt!

=/\= System Status =/\=

Verwijderd

Topicstarter
AMD 2700+
1024 mb 333mhz
gygabyte ga 7n400l
160g maxtor
club 3d gf5200 fx

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Jazeker - zoals je ziet wordt hier sterk gehint naar toch een hardwarematig probleem. Misschien dat je eens je geheugen kan testen (dit kan je doen door de CD of Diskette te downloaden van www.memtest86.com en vervolgens daarmee op te starten).

Ook zou je je harddisk eens kunnen testen door middel van de tools die hier staan: http://gathering.tweakers..._message/16985207#hddvaag

Rapporteer de resultaten hiervan eventjes terug :)

Verwijderd

Topicstarter
Hoe lang blijft memtest86 nog draaien? hij staat nu ruim 3 en een half uur te draaien...?

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Verwijderd schreef op 16 november 2003 @ 21:41:
Hoe lang blijft memtest86 nog draaien? hij staat nu ruim 3 en een half uur te draaien...?
memtest blijft afaik net zo lang doorgaan als je zelf wilt. als je na 3.5 uur nog geen errors krijgt is het echt wel goed hoor :)

Helpt een recovery console met 'fixboot' en 'fixmbr' direct na de setup, of raak je dan weer ntldr kwijt?

Verder zou ik zoals onder andere elevator nog even aanstipte, je harddisk eens checken op fouten met een tooltje van een hd-fabrikant :)

[ Voor 17% gewijzigd door G33rt op 16-11-2003 22:19 ]

Verwijderd

Topicstarter
alles getest, alleen maar goede resultaten...
win er weer op... (andere versie) weer geupdate sp4 enzo... na een dag plezier: klap... morgen me pc bij me dealer neerflikkeren... mogen zij er naar kijken....
zal het eind resultaat even laten weten! iig bedankt voor de adviezen!!
Pagina: 1