Adsl provider en welke modem te kiezen

Pagina: 1
Acties:
  • 41 views sinds 30-01-2008

• MNTN
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-05 23:16
Hallo,

Ik wilde graag jullie advies. Ik wil adsl gaan bestellen tussen de gewone
ethernet modemof de multi pc modem. Deze modem kost slechts 30 euro (alleen mogelijk bij planet... bij xs4all zou je de volledige prijs moeten betalen). Ik
kan
natuurlijk achteraf een router switch aanschaffen op de ethernet modem (ik
wil wel meerdere pc´s
aansluiten).Is het ook makkelijk mogelijk om de router op de multi pc modem
aan tesluiten ?

Daarnaast de volgende vraag... Een tijd geleden toen ik me aan het
orienteren was, zei men
planet of xs4all (voor het kpn netwerk, want iets anders kan hier niet). Nu
lijkt het of Planet
een stuk slechter eruit komt. Als we niet naar de helpdesk kijken, maakt het
dan veel uit. Door
de aanbiedingen van planet scheelt het namelijk 200 euro voor het eerste
jaar.

mvg,

Rene

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:26

Reptile209

- gers -

Het multi-PC modem van Planet (nouja, ALcatel...) kan dacht ik niet routen tussen de PC's zelf. Dus als je bestandjes e.d. wil kunnen uitwisselen tussen je compu's, heb je zowieso een switch nodig. Een router is niet nodig, dat zijn beide ethernet-modems al. En een router/switch/hub kan je op al die modems aansluiten (let wel op: Planet ondersteunt die aansluiting niet, dus als je moet bellen eerst je PC direct op het modem aansluiten).

Goedkoopste is denk ik: ethernet modem - switch (of router, boeit niet) - PC's. Als je dan dus al een router of switch gaat kopen, heeft het multipc modem geen meerwaarde voor je.

Zo scherp als een voetbal!

• lSltAlKeR
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:59

lSltAlKeR

Time destroys everything!

Reptile209 schreef op 16 november 2003 @ 17:22:
kan dacht ik niet routen tussen de PC's zelf. Dus als je bestandjes e.d. wil kunnen uitwisselen tussen je compu's, heb je zowieso een switch nodig.
2 words

Complete bull ****!

Speedtouch freak

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:26

JvS

Ik heb hem zelf ook

lSltAlKeR schreef op 16 november 2003 @ 17:26:
[...]

2 words

Complete bull ****!
ja inderdaad.

Laat ik het heel simpel houden: Tegen de aanbieding van planet internet met 1Mbit adsl voor 35 euro/maand voor het eerste jaar kan niemand van kpn-adsl providers op. Je keuze moet je verder zelf maken, zoek eens op het forum op de namen van die provider en je vindt echt MASSA"s ervaringen, de voorkeur gaat wat betreft service en helpdesk altijd uit naar xs4all of Demom dus je bent een beetje naar de bekende weg aan het vragen. Je weet dat het goedkoper is en je weet dat iedereen zegt dat xs4all beter is. Wat wil je nu dan? Dat we je nu ineens gaan zeggen dat je toch maar Planet moet nemen? Het is jouw keuze, niet de onze...

Het ST510 modem IS al een router, die sluit je aan op een hub en je bent klaar, dat de PC's elkaar niet zien is onzin, als jij op al die PC's een IP instelt en ze aan een hub hangt, dan kunnen ze gewoon met elkaar communiceren (ook als je geen st510 aan die hub hangt), dus wat hierboven gemeldt wordt is poep. Die info over die ST510 is ook al op echt wel 100 verschillende plekken te vinden.

[ Voor 14% gewijzigd door JvS op 16-11-2003 17:35 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:26

Reptile209

- gers -

lSltAlKeR schreef op 16 november 2003 @ 17:26:
[...]

2 words

Complete bull ****!
* Reptile209 houdt wel weer op met denken dan :X ;)

Zo scherp als een voetbal!

• MNTN
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-05 23:16
JvS schreef op 16 november 2003 @ 17:34:
[...]

ja inderdaad.

Laat ik het heel simpel houden: Tegen de aanbieding van planet internet met 1Mbit adsl voor 35 euro/maand voor het eerste jaar kan niemand van kpn-adsl providers op. Je keuze moet je verder zelf maken, zoek eens op het forum op de namen van die provider en je vindt echt MASSA"s ervaringen, de voorkeur gaat wat betreft service en helpdesk altijd uit naar xs4all of Demom dus je bent een beetje naar de bekende weg aan het vragen. Je weet dat het goedkoper is en je weet dat iedereen zegt dat xs4all beter is. Wat wil je nu dan? Dat we je nu ineens gaan zeggen dat je toch maar Planet moet nemen? Het is jouw keuze, niet de onze...

Het ST510 modem IS al een router, die sluit je aan op een hub en je bent klaar, dat de PC's elkaar niet zien is onzin, als jij op al die PC's een IP instelt en ze aan een hub hangt, dan kunnen ze gewoon met elkaar communiceren (ook als je geen st510 aan die hub hangt), dus wat hierboven gemeldt wordt is poep. Die info over die ST510 is ook al op echt wel 100 verschillende plekken te vinden.
Inderdaad hoor ik dat de helpdesk en service beter is, maar hoe vaak heb ik die met adsl nodig ? Ik weet niet hoe stabiel adsl bij de genoemnde providers is. Kijk ik namelijk naar mijn huidige provider (wirehub nu easynet), dan heb ik hun helpdesk in 8 jaar tijd misschien 2 keer nodig gehad.

Die modem (de multi pc variant) is dacht ik een router met ingebouwde hub. Hiermee zou ik nog wat geld bes¨paren dacht ik tov een router switch achteraf en wel die mogelijkheid openhouden.

Als jullie grote bezwaren of eigenlijk minpunten voor kunne opnoemen, dan hoor ik deze graag zodat ik de juiste keuze kan maken.

mvg,

Rene

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Vragen over het type modem dat je moet kopen zijn hier al extreem vaak langsgekomen, zie ook de GoT Search. Of je meer wilt betalen voor de kwaliteit van XS4ALL, of dat je genoegen neemt met Planet voor een wat lagere prijs moet je toch echt zelf bepalen. Ervaringen met beide providers kun je in ieder geval ook gewoon in de search vinden.

Zie overigens ook: Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette)

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.