Toon posts:

[Asus V9560] Verticale strepen over mijn beeld

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op mijn huidige moederbord, de Intel D845GERG2, zit een geintegreerde videokaart. Aangezien deze niet echt geschikt is voor het af en toe spelen van een spelletje heb ik een nieuwe videokaart aangeschaft. De Asus V9560 Geforce FX 5600. Nadat ik deze succelvol heb ingebouwd en geinstalleerd krijg ik af en toe een raar effect als ik mijn pc opstart (koude start). Er lopen allemaal vage verticale strepen over mijn beeld, het zogeheten matrix effect. Zet ik mijn pc helemaal weer uit en daarna weer aan dan is het in 9 van de 10 gevallen weg. Maar weet iemand hoe dit komt en wat ik eraan kan doen? Als laatste zal ik ook mijn monitor vermelden, de Flatron L1510S, die is aangesloten op de nieuwe Asus kaart.

Alvast bedankt

Verwijderd

klinkt als een rotte kaart, probeer hem eens in een ander systeem als die het daar ook doet rma en maar.

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-08 10:19
The Matrix has you. :p

Ik weet niet of je Windows (of whatever :p) al hebt geinstalleerd, maar doet hij daar ook zo vaag? Misschien is je videokaart niet helemaal compatible om de een of andere reden, misschien kan je moederbord niet genoeg voltage geven, zulk soort dingen.

Of je kaart is idd gewoon rot.

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08-2025

dr.lowtune

Deugt niet

ik gok op bak vid-geheugen

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-07 01:43

Turkish

zhé germans

Probeer eens 3D Mark te draaien en dan te kijken of het probleem zich optreedt. Het is me niet helemaal duidelijk of je systeem dit maar even of continue vertoont...

Heb je andere kaart wel gedisabled in de BIOS? Misschien dat dat een probleem kan verzoorzaken

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• Monski
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-04-2023
Ik heb et zelfde probleem met een oude TNT2 met 16mb, af en toe geeft ie ook strepen , in het video bios schermpje geeft ie dan ook aan dat ie 32 Mb heeft ipv 16 het kan dus heel goed een videogeheugen probleem wezen, overigens wil tie dan ook niet booten naar iest anders dan een tekst scherm

• RAZORDUDE
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-12-2021

RAZORDUDE

aka MARAUD3R

Volgensmij was het bij mij opgelosd door win2k sp3 erop tezetten, probeer anders een andere videokaart te testen en zien of het dan ook voorkomt.

[ www.coredamage.com ] - [ Z mod (W40k:DOW) ]

• Monski
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-04-2023
RAZORDUDE schreef op 17 november 2003 @ 00:54:
Volgensmij was het bij mij opgelosd door win2k sp3 erop tezetten, probeer anders een andere videokaart te testen en zien of het dan ook voorkomt.
volgens mij gaat et om direct na het aanzetten van de pc (bij mij wel iig) dus win2k sp3 heeft daar nix mee te maken

• RAZORDUDE
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-12-2021

RAZORDUDE

aka MARAUD3R

Ik had het probleem dus als ik een spel aan het spelen was.
Dan zou hij toch even een andere videokaart moetten testen.

[ Voor 64% gewijzigd door RAZORDUDE op 17-11-2003 01:09 ]

[ www.coredamage.com ] - [ Z mod (W40k:DOW) ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 november 2003 @ 17:04:
Op mijn huidige moederbord, de Intel D845GERG2, zit een geintegreerde videokaart. Aangezien deze niet echt geschikt is voor het af en toe spelen van een spelletje heb ik een nieuwe videokaart aangeschaft. De Asus V9560 Geforce FX 5600. Nadat ik deze succelvol heb ingebouwd en geinstalleerd krijg ik af en toe een raar effect als ik mijn pc opstart (koude start). Er lopen allemaal vage verticale strepen over mijn beeld, het zogeheten matrix effect. Zet ik mijn pc helemaal weer uit en daarna weer aan dan is het in 9 van de 10 gevallen weg. Maar weet iemand hoe dit komt en wat ik eraan kan doen? Als laatste zal ik ook mijn monitor vermelden, de Flatron L1510S, die is aangesloten op de nieuwe Asus kaart.

Alvast bedankt
Staat je comp ook vast als die strepen op je beeld staan?

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-07 05:15
Je zou kunnen proberen je videogeheugen timings iets wat terug te schroeven, maar als je garantie hebt, dan is omwisselen misschien de meest verstandige optie. :)

Senile! Senile Oekaki

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Titel iets aangepast. Volgende keer meteen even een duidelijke titel verzinnen. Probeer zo veel mogelijk het probleem in de titel te verwerken, dan hebben andere users die in de toekomst ook een dergelijk probleem hebben er meer aan. Het topic is dan makkelijker uit de search te vissen :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• Nitroglycerine
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:07

Nitroglycerine

Autisme: belemmering en kracht

Ik had een vergelijkbaar probleem met mijn ATi Radeon 8500 op een asus A7N8X-deluxe bord. Als ik een spel aan het spelen was wat gebruik maakte van directX-aansturing, dan hing de hele computer na een aantal minuten - soms al direct - spelen waarbij de gehele monitor bedekt was met vertikale witte en gekleurde strepen. Het probleem is bij mij opgelost door een nieuwe en sterkere voeding erin te plaatsen, 300 Watt was te weinig voor mijn systeem. Misschien is het ook iets van dien aard bij jouw systeem?

Hier kon uw advertentie staan

• Smattie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-09-2024
Ik heb dit ook nog steeds en een andere videokaart heeft het niet. Vooral als ik mijn raam open zet en mijn computer is heel koud dan krijg ik strepen. Doe ik dat niet dan heb ik er maar weinig last van.

Zal wel een bug zijn maar wat boeid het, gewoon een herstart en klaar is kees :*)

Maar het blijft vaag :o

Iemand al iets op gevonden ???? Is het Brak geheugen en moet ik terug gaan????

[ Voor 13% gewijzigd door Smattie op 28-01-2004 17:16 ]

Verwijderd

Ik heb dit probleem ook gehad met een club 3d radeon 9600 pro kaart.
Nadat mijn pc was opgestart zag ik verticale strepen op het scherm. Niet altijd maar wel vaak.
Mijn leverancier gaf al vrij snel aan dat deze kaart niet goed was en ik kon deze dan ook inruilen voor een andere kaart.
Mijn advies is dan ook: kijk of je nog garantie hebt en ga terug naar je leverancier.

• Smattie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-09-2024
Verwijderd schreef op 28 januari 2004 @ 22:10:
Ik heb dit probleem ook gehad met een club 3d radeon 9600 pro kaart.
Nadat mijn pc was opgestart zag ik verticale strepen op het scherm. Niet altijd maar wel vaak.
Mijn leverancier gaf al vrij snel aan dat deze kaart niet goed was en ik kon deze dan ook inruilen voor een andere kaart.
Mijn advies is dan ook: kijk of je nog garantie hebt en ga terug naar je leverancier.
Ik tanks dan moeten we maar terug gaan he ;)
Pagina: 1