Slecht beeld en hapering.

Pagina: 1
Acties:

• Gizmoke
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-08 15:59
Ik heb nu enkel weken een AMD XP2500+ en een radeon 9600pro en voorlopig 256MB-ram pc2700, maar ga er dinsdag 512 pc 3200 of 2700 bijsteken.

Toch kan ik niet deftig naar een film kijken. Bv een divx film op cd.
Als hij enkele uren opstaat en ik dan een film bekijk hapert ie en is het geluid voor op het beeld.
Als de film dan goed loopt dan is het beeld vrij blokkerig.
Het resultaat op m'n pII 266 met 128MB geheugen was hetzelfde.

Ik heb windows XP pro
en voor de videokaart de catalyst 3.8 drivers.
ook staat het AGP op 8x in de BIOS en bij de instellingen.

Ik ben ook niet ech tevreden over de kwaliteit bij spelletjes zoals Half life. Je zou zeggen dat ik dit verouderde spel op dit systeem op een resolutie van 1024x768 vlot zou moeten kunnen spelen, toch is het beeld niet ideaal.

Verwijderd

heb je toevallig al naar je videokaart gekeken? of de ventilator daarvan wel goed werkt enzo, of het koelblok niet te heet wordt enzo.
ik denk dat het daar aan ligt. zoja, nieuwe fan derop :)

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:23
Heb je bij het upgraden wel Windows er opnieuw opgezet? Zo nee, dat is wel aan te raden, aangezien Windows heel veel informatie opslaat over moederbord, processor en videokaart en als je die dan upgrade er wat verwarring komt wat de prestaties niet ten goede komt.

En over dat extra geheugen: Het heeft niet heel veel nut als je PC3200 geheugen bij PC2700 prikt als je niet gaat overclocken, het gaat zo snel lopen als de langzaamste module. En kijk ook of je moederbord Dual Channel geheugen aankan/heeft, zo ja, dan is het aan te raden om 256 MB erbij te nemen, wat voor een prestatiewinst zorgt :)

The devil is in the details.

• Gizmoke
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-08 15:59
Ja, dit kan mijn mobo aan. Maar ik ga toch 512 kopen want ik heb nog in andere pc 512 zitten wat ik binnekort krijg. En dan heb ik dual channel met 2x 512MB
En dat geheugen is pc3200 dus ga ik waarschijnlijk pc3200 nemen.

Anders had ik wel 2700 genomen.
Ik ga de drivers eens opnieuw installeren en zien wat het geeft.