Toon posts:

[wlan] last van onbeveiligde verbinding van buren

Pagina: 1
Acties:
  • 84 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Beste Mensen.

Sinds kort heb ik een Wlan Router (Sitecom homestation 11mb) icm met een centrino laptop.

Nu heeft een van mijn (over)buren een onbeveiligd Wlan netwerk met een @home verbinding. Zelf heb ik een chello verbinding.

Ik heb erg veel problemen om verbinding te krijgen met mijn eigen netwerk, om de een of andere reden pakt hij vaak keer het netwerk van de (over)buren. Terwijl de signaalsterkte erg laag is. Die enkele keer dat hij mijn eigen netwerk pakt is mijn signaalsterkte uitstekend. Overigens is mijn verbinding beveiligd met WEP(104bit) en op basis van een macadres, mijn router stuurt het SSID uit.

Het lukt me nu maar niet om van zijn netwerk af te blijven. Ook als ik 'm verwijder uit voorkeursnetwerken.

Wie kan mij helpen met dit probleem? bvd bedankt...

• arvidbeheerder
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:33
heb je je laptop ook ingesteld op de wepkey?
en anders,naar je overburen en vragen of je dat netwerk mag beveiligen :P

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:44

Reptile209

- gers -

Kan je niet instellen op je netwerkkaart dat hij _alleen_ de beveiligde verbinding mag gebruiken en dus nooit mag verbinden met een onbeveiligd netwerk? Zeg maar het equivalent van de eigenschappen van een dial-in of vpn-verbinding waar je kan aangeven "gegevenscodering verplicht".
Nu zal het netwerk om overhead te voorkomen waarschijnlijk kiezen voor de onbeveiligde verbinding en daarom je jouwe links laten liggen.
Ik zou gokken dat dat ergens in je wireless-instellingen op je laptop moet zitten. Doe voor de gein eens een naam van je wireless-netwerkkaart, OS en dat soort dingen?

offtopic:
En het adres van je overburen, komen we met 256 man even zijn router dichtgooien door al zijn leases te claimen >:) :X

Zo scherp als een voetbal!

Verwijderd

Topicstarter
Blijkt dat zijn poort 139 ook open staat. Maar even een waarschuwing op zijn desktop achtergelaten dat zijn wifi onbeveiligd is. Heb ook zijn adres kunnen achterhalen mocht die waarschuwing niet helpen dan zal ik 'm even bellen voordat iemand met kwade bedoelingen op zijn pc kan komen.

Maar goed even wat meer informatie:

WEP key is op zowel router als laptop goed ingesteld. Dit weet ik omdat ik af en toe wel contact heb en dan gewoon kan internetten. De en/decryptie gaat dus goed.

Het gaat om een centrino laptop, de wifi kaart is dus een Intel(R) PRO/Wireless LAN 2100 3B Mini PCI Adapter

Het besturingssysteem is Windows XP home.

Bij de eigenschappen van de wifi kaart kan ik de volgende dingen instellen:
adhoc tranmission power en power consumption, tevens kan ik 'm hier uitzetten.

Het is wel mogelijk om een voorkeursnetwerk te kiezen, als ik de verbinding van de overburen verwijder dan blijft XP zeggen:"Ik heb meerdere netwerken gevonden",
Als ik vervolgens die meerder netwerken bekijk dan zie ik 2 verbindingen staan.
Klik ik dan op verbinden bij mijn chello netwerk dan begint het hele verhaal weer opnieuw. "heb meerder netwerken gevonden".

Kies ik op dat moment echter de verbinding van de overburen dan maakt hij daar echter direct contact mee.

Vreemd, ik begrijp het echt niet....

• R-v-R
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
neem een ander SSID

Wie het laatst lacht is gewoon wat trager van begrip

Verwijderd

Topicstarter
Kan je dat ook beargumenteren? het SSID is nu namelijk al niet standaard.
Maar ik zal het even proberen.

• arikkert
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-02 12:23
Verwijderd schreef op 16 november 2003 @ 22:58:
Kan je dat ook beargumenteren? het SSID is nu namelijk al niet standaard.
Maar ik zal het even proberen.
tis maar theorie maar
als jouw router het ssid broadcast en die van de buren ook EN jouw router geen hard ssid ingesteld heeft, dan ziet je client misschien beide netwerken.

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:07

Beaves

Usque ad Finem

Ik heb ook een Centrino notebook en ik kan met de tool van Intel (Proset) profielen aanmaken (je moet dan wel bij de XP verbinding het automatisch configureren uitzetten) en het zo instellen dat er alleen met netwerken die door een profiel worden beheerst mag worden verbonden.

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

Verwijderd

Topicstarter
mmm, bedankt voor de info.
Dit ga ik zeker proberen vanavond, ben nu op mijn werk.
Er zat een intel cdrommetje bij die ik nog niet bekeken had. Waarschijnlijk dat ik het daarop kan vinden.

Ik houd jullie op de hoogte

• peli
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-04 14:55
Ik heb een vergelijkbare situatie op kunnen lossen door de voorkeurslijst met WLAN te bewerken.
Door in de config van de netwerkkaart "Wireless Network connection properties" op het tabblad "wireless networks" de lijst met "preferred networks" dusdanig gewijzigd dat mijn WLAN bovenaan staat. Sindsdien no problemos.

Verwijderd

Topicstarter
peli: dat heb ik al geprobeerd, maar het lijkt of hij er niets van aantrekt.

proset heb ik gevonden op de cd, maar het lijkt een andere versie als waar de handleiding over praat...
Administrator Tools - AP Discovery and Site Survey are not available in this release.
Please disregard User Guide references.

Features not includes in this release:

Instant Ad Hoc - The instant ad hoc feature (Start button) is not available in this
release. Please disregard references to this feature. Ad Hoc connections can be made
using the Profile Wizard - Refer to the online Help for details.

TCP/IP and VPN settings - TCP/IP settings and VPN auto launch are not available in
this release. Please disregard references to these feature.

Adapter Switching - The Adapter Switching feature is not available in this release.
Please disregard references to this feature.

Ad Hoc Mode 802.11a - Ad hoc mode using 802.11a band is not available in this release.
Note: Ad Hoc mode operates with 802.11b band only.
Op de site van intel kan ik een andere versie niet vinden? Iemand enig idee?

Verwijderd

Kun je een ander subnet/ip instellen mischien dat dit helpt.
Veel ervaring met wlan heb ik niet maar dit lijkt mij een logische oplossing.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online
Verwijderd schreef op 17 november 2003 @ 22:06:
Kun je een ander subnet/ip instellen mischien dat dit helpt.
Veel ervaring met wlan heb ik niet maar dit lijkt mij een logische oplossing.
ik neem aan dat TS met dhcp werkt, en het probleem blijft.

Oplossing zoals al genoemd hierboven: voorkeursnetwerk opgeven.

Enne, mooie backup verbinding, of nog beter, trunk de zooi, dubbel zo hard downen ;)

Verwijderd

Topicstarter
even een update:

Na het verwijderen van de wireless adapter en het opnieuw installeren ervan sprong ineens proset van intel naar voren. Deze heb ik nu geconfigd en draait nu. Hopen dat de verbinding straks niet wegvalt.

Maar sinds mijn 'inbraak met waarschuwingsmelding' bij de overburen is er geen @home verbinding meer te zien. Ik hoop voor hun dat ze het nu goed hebben beveiligd...

Mocht ik nog problemen ondervinden dan laat ik het weten, ik ga het nu testen.
Bedankt tot zover

• krullenbol
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:23
peli schreef op 17 november 2003 @ 13:14:
Ik heb een vergelijkbare situatie op kunnen lossen door de voorkeurslijst met WLAN te bewerken.
Door in de config van de netwerkkaart "Wireless Network connection properties" op het tabblad "wireless networks" de lijst met "preferred networks" dusdanig gewijzigd dat mijn WLAN bovenaan staat. Sindsdien no problemos.
Ja!! Perfect, dat bleek de oplossing te zijn!

(ik had dus ook dit probleem dat mijn Dell laptop bijna altijd op het onbeveiligde netwerk van de buren terecht kwam ipv mijn onzichtbare en wep-beveiligde netwerk. Ik vind wel dat dit een zeer storende fout in windows is, op mijn Apple iBook selecteer ik gewoon het gewenste netwerk uit een pop-up menu...)

jaap

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:14

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Fijn dat het bij je gewerkt heeft, maar dit voegt weinig toe aan dit topic, en heeft dus weinig nut om zo'n oud topic te kicken.

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.