[APACHE2+PHP4] Gebruiken in productieomgeving

Pagina: 1
Acties:

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Op http://nl3.php.net/manual/nl/install.apache2.php staat dat je Apache 2.0 en PHP niet in een productieomgeving moet zetten.

Ik vraag mij af: waarom niet? Zitten er teveel bugs in?
PHP en Apache zijn samen een goed werkend team, maar waarom Apache2 niet?

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-09 10:07
-Rob- schreef op 16 november 2003 @ 16:22:
Op http://nl3.php.net/manual/nl/install.apache2.php staat dat je Apache 2.0 en PHP niet in een productieomgeving moet zetten.

Ik vraag mij af: waarom niet? Zitten er teveel bugs in?
PHP en Apache zijn samen een goed werkend team, maar waarom Apache2 niet?
Is er niemand die dit weet? Ik ben ook wel benieuwd namelijk...

Deze nieuwe versie klinkt best fijn, dus ik zou hem wel graag gebruiken.

omniscale.nl

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Uitbreiding van mijn vraag:
Gebruikt iedereen PHP ism Apache 1.3.x in productie en PHP ism Apache2 in testomgevingen?

of zijn er mensen die Apache2+PHP in een productieomgeving gebruiken?

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Verwijderd

Goeie vraag inderdaad. Ik heb alleen niet de mogelijkheid om dit te testen. Is er iemand die APACHE2 in een productieomgeving draait die hier iets zinnigs over kan zeggen?

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
For the record:
Overigens meen ik me te herinneren dat de PHP module voor Apache 2 nog niet "af" is, en Apache 2 zelf ook nog hier en daar wat verbeteringen kan gebruiken. Aangezien Apache 1.3.xx + de bijbehorende PHP module zich al bewezen heeft, blijven een hoop mensen dat gewoon nog gebruiken.

• Klaus_1250
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-08 19:17
Zover ik weet zijn er nog een aantal problemen met Apache2 en PHP4, zeker in een niet-Windows omgeving. Zover ik weet word Apache2 en PHP4 in een zeer kleine schaal in produtie-omgevingen gebruikt.

Overgens kan je jezelf de vraag stellen in hoeverre Apache2 klaar is om in productie-omgevingen te worden ingezet. Ikzelf gebruik hem sinds 2.0.35 in een (beperkte) productieomgeving, maar dat is niet zonder problemen (geweest). In de allerlaatste versie (2.0.47) zitten nog altijd een x-aantal bugs die je niet in een productie-server mag verwachten.

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:34
Klaus_1250 schreef op 18 november 2003 @ 16:41:
Zover ik weet word Apache2 en PHP4 in een zeer kleine schaal in produtie-omgevingen gebruikt.
Widexs (Cable & Wireless) gebruikt alweer een maand Apache2 + PHP4.
Hierbij informeren wij u over het voornemen om vanaf maandag 20 oktober de software op onze virtual servers te upgraden naar:

Apache 2.0.47 (Webserver)
PHP 4.3.3 (Scripttaal)

• Eijkb
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 04-09 13:39

Eijkb

Zo.

Wij gebruiken ook Apache2 en PHP. Nog geen problemen tegen gekomen sinds anderhalve maand ofzo. Echter, we gebruiken de panel software van PLESK op een aantal systemen en bij de installatie van PSA6 krijg je standaard Apache2 erbij. Dus ik denk dat heel veel produktie systemen stieken al met een Apache2 versie draaien.

Zoals gezegd, geen problemen vooralsnog. Effe afkloppen :p De systemen waar het nu op draait zijn ook niet de meest drukke systemen, alhoewel er nu sinds een week een zware klant op draait (die zelf ermee heeft ingestemd uiteraard) ...

.

Pagina: 1