Toon posts:

XP boot niet vanuit Lilo

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Installatie van Go Back (Norton Systemworks) vermoedelijk vermoedelijk gebotst met ander onderdeel van Systemworks. Ergens in MBR iets beschadigd of veranderd.

Lilo start prima, MDK Linux ook. Maar WinXP geeft de melding: NTLDR missing.

Toestand:
Ntdetect.com en ntldr staan in de root. Boot.ini ook. Maar worden kennelijk niet (op die plek) gezien.

hoe kom ik van de fout "ntldr is missing" af?

• Kleintje81
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-05 23:31

Kleintje81

Blaat

Heb je al fixboot / fixmbr geprobeerd (repair console)?
Eventueel de WinXP setup cd i.c.m. de repair functie?

LET OP: zorg dat je daarna nog linux kan booten dmv bootfloppy of cd, kun je door opnieuw lilo te starten deze opnieuw in de MBR installeren (natuurlijk /etc/lilo.conf wel bekijken ;) ).

BF2 stats Systemen

Verwijderd

Topicstarter
Was ik vergeten te melden bij 'de toestand': fixmbr en fixboot allebei gedaan.
Die beïnvloeden Lilo niet; Mandrake start. Ook in /etc/lilo.conf staat volgens mij niets verkeerds.

Welk programma zoekt NTLDR? Is dat NTDETECT? Of is er een derde die op de verkeerde plek kijkt?

Ik heb ook in de knowledge base van MS gezocht, maar word daar niet veel wijzer dan de bekende riedel: fdisk /MDR, of fixmbr en fixboot, of lilo /u. Dat helpt allemaal niet.
Ergens in de MBR van c:\ staat iets verkeerds. Hoe controleer ik dat?

Laatste vraag. WinXP start niet. Hoe krijg ik dan een 'fdisk'aan de praat? De recovery console kent fdisk niet. En er staat er ook geen in /windows.

• boesOne
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17-05 12:50

boesOne

meuh

fdisk is op zich het partitionerings tooltje van dos.
krijg je aan de praat door te booten van een dos opstart flop en dan vanuit dos te draaien.
In XP zelf zal je hem niet vinden..

Aangezien je al fixmbr etc gedaan hebt denk ik dat fdisk je niet verder zal helpen..

booten van XP cd en repair doen lijkt me het best..

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

• L-project
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:01
Even voor de duidelijkheid: bij XP heet de partitie tool Diskpart. Moest ik ook even naar zoeken.

Hail to the greatest philosophers of all time: Calvin and Hobbes!