Apache threads verminderen door optie met smileys?

Pagina: 1
Acties:

• Booster
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-02 22:56

Booster

Superuser

Topicstarter
Yo Allemaal,

Ik kon er zo snel niks over vinden met de search, en het is maar wat gebreenstorm van mij...

Anyway... Mijn uitleg:
Er worden in alle threads wel smiley's gebruikt. Als ik me niet vergis heeft iedere smiley een aparte apache-thread nodig. Waarom dan geen optie om grafische smiley's uit te zetten? Kan handig zijn voor bv mensen die alleen op het programmeer-forum rondlopen en niet voor iedere regel code de code-tag willen gebruiken (of php-tag, mag ik ff kwijt zijn)

Casema-users en andere slachtoffers hebben dan in sommige threads ook weer een stuk minder dataverkeer en ik weet niet of jullie voor alle dataverkeer moeten betalen, maar dat kan ook minder worden.
De modemuser kan alles naar wens instellen, enzovoort.

En misschien dan een aparte optie om smiley's in signoff's aan te zetten? Voor de liefhebber :)

Met een beetje mazzel kun je denk ik vele apache-threads verminderen als een aantal mensen gewoon die smiley's uit zet...

Comments please...

The cake is a lie | The Borealis awaits...

Verwijderd

Booster: Er worden in alle threads wel smiley's gebruikt. Als ik me niet vergis heeft iedere smiley een aparte apache-thread nodig.

Die ene keer per zoveel tijd dat je browser ze niet uit de cache haalt.

• Theeboon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-02 08:48

Theeboon

theebonen bestaan!

En al zou ie ze niet uit de cache halen, een smiley hoef je maar 1x te downloaden, dan pleurt een beetje browser ze gewoon op alle plekken.

Hmm, ook cache dus eigenlijk ;)

"I sit in my room and imagine the future."

• Booster

Booster

Superuser

Topicstarter
Er moet toch ook eerst gekeken worden of de thread niet veranderd is, en of de plaatjes in grootte ofzo zijn veranderd?

En niet iedereen heeft caching aan staan, en elke eerste keer is ook een keer laden en is ook een apache-thread.
Das toch Tweaken, niet?

• Theeboon
  • Laatst online: 10-02 08:48

Theeboon

theebonen bestaan!

Opzich wel interessant optie: dat je kan instellen dat GoT smilies laat zien als text, dus gewoon :-) enzo.

"I sit in my room and imagine the future."

• Floor-is
  • Laatst online: 17-02 22:18

Floor-is

5.2

Voor de bandbreedte hoeft gelukkig niet betaald te worden, dat scheelt dus al, van dat andere kan ik idd bevestigen dat de msileys over het algemeen in je cache zitten, dus het zal wel meevallen :)

Bericht hierboven

• Booster

Booster

Superuser

Topicstarter
Leek mij ook... Sommige mensen zullen het leesbaarder vinden, en mensen die alleen maar op programmeer-forum zitten hoeven dan niet telkens opnieuw een tag te gebruiken om smiley's uit te schakelen.

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12:54

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

De smilies zijn piepklein en worden gecached (max 1KB per stuk) en worden gecached. Het heeft IMO niet zoveel zin om dat te uit te zetten.

Het ziet er naar uit dat de load problemen volgende week voorbij zijn.

• Booster

Booster

Superuser

Topicstarter
Ok, maar ze worden natuurlijk alleen gecached als caching aan staat bij de client...

En ik weet niet of jullie ooit van plan zijn Topix te verkopen oid (d'r is wel een thread over maar ik ben te lui om die te zoeken en door te kijken) maar d'r is vast wel iemand geintresseerd in het afzetten van smiley's.

En mogen smiley's in signoff's aan? Staat wat netter als iig OF alle smiley's grafisch zijn OF allemaal niet ofzo... :)

Pagina: 1