Toon posts:

[dsl] Zelf wat doen aan het ares1300-mtu1500 probleem?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb thuis een mailserver draaien achter mijn knp-adsl verbinding. Deze mailserver kan echter geen mail ontvangen een een mailserver die via tiscali dsl is aangesloten op Internet.

Het probleem lijkt me heel erg op het wizbiz.nl probleem zoals beschreven hier: http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/18963126, een oplossing staat er ook in echter deze gaat uit van het vervangen van een router aan de tiscali kant.

Zijn er ook dingen die ikzelf kan doen om er voor te zorgen dat er toch communicatie plaats vindt. Aangezien ik dit heb met meerdere tiscali-klanten. Deze maken volgens mij gebruik van sdsl, maar ik weet niet precies van welke router.

Ik kan ook niet op websites die gehost worden via die sdsl verbindingen, dus het is waarschijnlijk een connectie probleem ipv een mailserver probleem.

Ik maak gebruik van een 2200e modem, maar uit bovenstaand topic begreep ik dat dit probleem optreed met alle typen routers.

Kan ik hier iets aan doen, of moeten alle tiscali-sdsl klanten die een eigen server draaien een andere router gebruiken als ik mail van hun wil ontvangen?

Verwijderd

je kunt ook gewoon de mtu van de betreffende server aanpassen, alleen lan verkeer wordt dan weer ietsje inefficienter, er is op internet diverse tooling voor te vinden.
Verwijderd schreef op 16 november 2003 @ 16:06:
Ik heb thuis een mailserver draaien achter mijn knp-adsl verbinding. Deze mailserver kan echter geen mail ontvangen een een mailserver die via tiscali dsl is aangesloten op Internet.

Het probleem lijkt me heel erg op het wizbiz.nl probleem zoals beschreven hier: http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/18963126, een oplossing staat er ook in echter deze gaat uit van het vervangen van een router aan de tiscali kant.

Zijn er ook dingen die ikzelf kan doen om er voor te zorgen dat er toch communicatie plaats vindt. Aangezien ik dit heb met meerdere tiscali-klanten. Deze maken volgens mij gebruik van sdsl, maar ik weet niet precies van welke router.

Ik kan ook niet op websites die gehost worden via die sdsl verbindingen, dus het is waarschijnlijk een connectie probleem ipv een mailserver probleem.

Ik maak gebruik van een 2200e modem, maar uit bovenstaand topic begreep ik dat dit probleem optreed met alle typen routers.

Kan ik hier iets aan doen, of moeten alle tiscali-sdsl klanten die een eigen server draaien een andere router gebruiken als ik mail van hun wil ontvangen?

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

volgens mij moet je de mxrecords ofzoiets laten aanpassen door je isp

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

Verwijderd

Topicstarter
je kunt ook gewoon de mtu van de betreffende server aanpassen, alleen lan verkeer wordt dan weer ietsje inefficienter, er is op internet diverse tooling voor te vinden.
Welke mailserver, mijn eigen server of de server in het tiscali netwerk?
De mailserver draait btw op een Win2k3 server en daarvan is het nog niet zo heel erg makkelijk om de MTU aan te passen.
volgens mij moet je de mxrecords ofzoiets laten aanpassen door je isp
Hoezo? De rest van de mail gaat wel goed, het probleem doet zich alleen voor als de verzendende MTA via tiscali-dsl is aangesloten.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:22

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Als ik het goed heb, is het topic waarnaar je linkt over websites en dit over mail.
Lijkt me toch wel een essentiaal verschil :?

Maar je zou idd eens met MTU waardes kunnen stoeien.

Braaikamer - Smoke&BBQ

Verwijderd

Topicstarter
Koffie schreef op 17 november 2003 @ 11:27:
Als ik het goed heb, is het topic waarnaar je linkt over websites en dit over mail.
Lijkt me toch wel een essentiaal verschil :?
Het topic waar ik naar link gaat idd over websites, maar de oorzaak het nix met websites te maken maar met een connectieprobleem (MTU is van toepassing op de transport laag) en dan maakt het niet uit wat het bovenliggende protocol is; http; smtp of ftp.
Maar je zou idd eens met MTU waardes kunnen stoeien.
Ja maar heeft dit zin? Om op de ontvangende server de MTU te verkleinen? Overigens ben ik er nog steeds niet achter hoe je in W2k3 de MTU kan verkleinen, aangezien dat niet in het register staat.
Pagina: 1